eevee Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei Jeg er en jente på 20 år og har lyst på en ny bærebar pc, men kan veldig lite om pcer. Er en person som bryr meg mer om utseende og størrelse for å ha den på fanget til å surfe på internett og lett bruk. INFORMASJON: - Ingen gamer/spiller, så trenger ikke stor plass. - Blir brukt mye til internett og nedlastning av film/serier. - Redigerer IKKE bilder eller videoer, så trenger ikke dette. - Interessert i lang batteritid, men dette er ikke et must. - "12/13/14" i størrelse. Altså en liten jente pc til å ha på fanget. - En pc i farger, ikke en plain svart skole-pc. - Liker godt de hvite apple-pcene men er ikke godt kjent med systemene deres, så har sett litt bort fra dette. Men syns de hvite der er veldig fine, til informasjon. - Prisklasse er rundt maks 7000 kr, men ser etter pcer i 4-5000 primært. Har sett litt på Vaio (http://www.sony.no/product/vn-y-series/vpcyb2m1e-p.ec1) og syns den er veldig fin. Men kan som sagt veldig lite om pc og vil ha det siste på markede når jeg først skal kjøpe meg noe nytt. Vil ikke kjøpe en liten søt pc som er billig også er den "gammel" om et halv år, selv om tiden går fort i data-verden. Men min gamle pc har ikke for eksempel HDMI som gjør at jeg ikke kan se serier via TV, noe som gjør at jeg vil bytte pc. Hvertfall en av tingene. Har fått anbefalt asus og acer, men disse er kjipe i utseende... Håper på hjelp fra dere som kan litt mer enn meg. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei Jeg er en jente på 20 år og har lyst på en ny bærebar pc, men kan veldig lite om pcer. Er en person som bryr meg mer om utseende og størrelse for å ha den på fanget til å surfe på internett og lett bruk. INFORMASJON: - Ingen gamer/spiller, så trenger ikke stor plass. - Blir brukt mye til internett og nedlastning av film/serier. - Redigerer IKKE bilder eller videoer, så trenger ikke dette. - Interessert i lang batteritid, men dette er ikke et must. - "12/13/14" i størrelse. Altså en liten jente pc til å ha på fanget. - En pc i farger, ikke en plain svart skole-pc. - Liker godt de hvite apple-pcene men er ikke godt kjent med systemene deres, så har sett litt bort fra dette. Men syns de hvite der er veldig fine, til informasjon. - Prisklasse er rundt maks 7000 kr, men ser etter pcer i 4-5000 primært. Har sett litt på Vaio (http://www.sony.no/product/vn-y-series/vpcyb2m1e-p.ec1) og syns den er veldig fin. Men kan som sagt veldig lite om pc og vil ha det siste på markede når jeg først skal kjøpe meg noe nytt. Vil ikke kjøpe en liten søt pc som er billig også er den "gammel" om et halv år, selv om tiden går fort i data-verden. Men min gamle pc har ikke for eksempel HDMI som gjør at jeg ikke kan se serier via TV, noe som gjør at jeg vil bytte pc. Hvertfall en av tingene. Har fått anbefalt asus og acer, men disse er kjipe i utseende... Håper på hjelp fra dere som kan litt mer enn meg. Dell har et tilbud om at du kan bygge din egen PC og velge både design og hardware (prosessor og RAM og sånt). Lenke til kommentar
eevee Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Hei Takk for svar. Har vært innom dell, men liker ikke pcene fra dell. Syns de blir litt runde i kantene og klumpete. Hihi! Har sett på denne også: http://www.asus.no/Notebooks/Versatile_Performance/K53E/ Hvordan er Asus i forhold til Vaio? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Tror ikke jeg ville ha anbefalt den for deg. Ser ut som en dårlig mellomting mellom alt. En passe bra prosessor (for dårlig til spill, for dyr til vanlig bruk) og et elendig webkamera som bare gjør PCen dyrere. Den er dessuten for stor for de preferansene du kom med i det første innlegget. Jeg skal lete litt rundt og se hva jeg finner Lenke til kommentar
eevee Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Tror ikke jeg ville ha anbefalt den for deg. Ser ut som en dårlig mellomting mellom alt. En passe bra prosessor (for dårlig til spill, for dyr til vanlig bruk) og et elendig webkamera som bare gjør PCen dyrere. Den er dessuten for stor for de preferansene du kom med i det første innlegget. Jeg skal lete litt rundt og se hva jeg finner Okei. Takk. Lette litt rundt og fant den pga fargene de tilbyr. Setter veldig stor pris på hjelp! Har søkt litt rundt og sett at mange anbefaler ASUS N55sF I7. Denne er i mine øyne stygg, men i fargen hvit, søkte på google og så denne i hvit, så er den innenfor. Er dette et alternativ, hvor får jeg tak i den eventuelt i hvit? Endret 9. august 2011 av eevee Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Samsung har lansert en meget stilig 13.3" Laptop som kommer i sølv/sølvvit med rosa bakside og tastaturramme, evt orange, evt helt hvit . Denne ser utrolig stililg ut på bilder etter min mening . Samsung 300V3A heter denne. http://www.prisjakt.no/product.php?p=937513 <-- Spesifikasjoner. Flotte til den prisen, og maskinen er lett og grei å ta med seg. Da de ikke er lagt ut på samsung sine sider ennå, så ligger de beste bildene du finner av den på Elkjop.no sine sider. Da jeg jobber i elkjøp vil jeg ikke linke direkte, da dette blir reklamering Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Tror ikke jeg ville ha anbefalt den for deg. Ser ut som en dårlig mellomting mellom alt. En passe bra prosessor (for dårlig til spill, for dyr til vanlig bruk) og et elendig webkamera som bare gjør PCen dyrere. Den er dessuten for stor for de preferansene du kom med i det første innlegget. Jeg skal lete litt rundt og se hva jeg finner Okei. Takk. Lette litt rundt og fant den pga fargene de tilbyr. Setter veldig stor pris på hjelp! Har søkt litt rundt og sett at mange anbefaler ASUS N55sF I7. Denne er i mine øyne stygg, men i fargen hvit, søkte på google og så denne i hvit, så er den innenfor. Er dette et alternativ, hvor får jeg tak i den eventuelt i hvit? Komplett.no har alt Men ASUS N55sF I7 er dyr, og du kommer deg nok ikke under 9000. I7 er en type prosessor som egentlig er laget for spillemaskiner, og jeg tror ikke du trenger det. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635494 Hva med denne? http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/HP2103001SO/hp-10-1-mini-pc-210-3001so-rosa Jeg kom også på en artikkel jeg leste for et par måneder siden om chromebook som skal, eller har blitt, lansert av Google. Den er bare en nettleser, altså uten andre programmer, noe som gjør den billig og med lang batterilevetid. Synes å huske at den hadde 9 timers batterilevetid, og at prisen ville ligge på rundt 1500kr. Tror den skulle bli lansert i Europa i august. Endret 9. august 2011 av moby_duck Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hva med en Macbook med en slik festet på baksida ? http://www.macbookdecal.com/collections/macbook-decals/products/iceage-macbook-decals OSX lærer du fort, og du kan og installere Windows. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Macbook er jo utgått fra apple og selges ikke lengre. Og 1000,- over budsjettet uansett. Lenke til kommentar
eevee Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Okei, da er ASUS N55sF I7 en pc som ikke passer for meg. Spiller som sagt INGENTING. Men en pc med størrelse på "10" blir alt for lite. Har pr dags dato en bitteliten svart hp pc på rundt "9-10" og denne blir alt for liten. Irriterer meg så mye over å møtte scrolle meg til høyre og venstre for ikke å snakke om nedover kun for å lese noen setninger. Min kjæreste har nettopp kjøpt seg en "15" men denne synes jeg blir for stor for meg. Hehe, noe midt i mellom hadde vel vært best. Kanskje VAIO som ble linket i første innlegg er noe for meg? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Så du innlegget mitt om samsung? Fant et bilde av fargene. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Okei, da er ASUS N55sF I7 en pc som ikke passer for meg. Spiller som sagt INGENTING. Men en pc med størrelse på "10" blir alt for lite. Har pr dags dato en bitteliten svart hp pc på rundt "9-10" og denne blir alt for liten. Irriterer meg så mye over å møtte scrolle meg til høyre og venstre for ikke å snakke om nedover kun for å lese noen setninger. Min kjæreste har nettopp kjøpt seg en "15" men denne synes jeg blir for stor for meg. Hehe, noe midt i mellom hadde vel vært best. Kanskje VAIO som ble linket i første innlegg er noe for meg? Da slår jeg til igjen! Denne har 13,3" skjerm og ser helt grei ut for deg. Og her er det en til en del lavere pris og med litt bedre lagringsplass. Lenke til kommentar
eevee Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Så du innlegget mitt om samsung? Fant et bilde av fargene. Ja, jeg søkte litt rundt og syns de så kule ut. Så de er notert, men jeg tror jeg liker VAIO bedre fortsatt.' Minner om at jeg skal bruke maskinen til skolebruk, så trenger mer enn en nettleser. Trenger også word etc, og den skal bli båret i vesken så derfor størrelsen. Lenke til kommentar
eevee Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Okei, da er ASUS N55sF I7 en pc som ikke passer for meg. Spiller som sagt INGENTING. Men en pc med størrelse på "10" blir alt for lite. Har pr dags dato en bitteliten svart hp pc på rundt "9-10" og denne blir alt for liten. Irriterer meg så mye over å møtte scrolle meg til høyre og venstre for ikke å snakke om nedover kun for å lese noen setninger. Min kjæreste har nettopp kjøpt seg en "15" men denne synes jeg blir for stor for meg. Hehe, noe midt i mellom hadde vel vært best. Kanskje VAIO som ble linket i første innlegg er noe for meg? Da slår jeg til igjen! Denne har 13,3" skjerm og ser helt grei ut for deg. Og her er det en til en del lavere pris og med litt bedre lagringsplass. Den er i perfekt størrelse og jeg likte den svært godt. Den andre blir litt for liten og jeg har fått tilbakemeldinger om at eee-serien er dårlig. Skal ta en nærmere titt på Asusen, og se om den fins i flere farger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Samsungen er et hakk raskere enn den asusen, 2. generasjons i3-prosessor, samt har dobbel lagringskapasitet. Uansett så er begge svært gode maskiner som ser bra ut . Lenke til kommentar
eevee Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Asusen ble for kjedelig i fargene for min del, så blir nok ikke den. Da står jeg mellom Samsungen eller VAIOen. Vaioen syns jeg er veldig fin, men jeg kan lite om pc så dette går kun på utseende. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Da må jeg nok anbefale VAIOen for deg. Samsungen er litt bedre, men det har ikke noen betydning for en skole-PC. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Denne? Nope. For kjedelig farge Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det er litt over budsjett men MacBook Air starter på 7890,- for 11" og dette er jo veldig lekre maskiner. http://www.apple.com/no/macbookair/ Til det bruket du skisserer hadde jeg ikke vært så veldig bekymret for at du ikke er vant til Mac. Surfing og å se film er ganske likt på Windows og Mac og jeg har enda til gode å se en PC med like god trackpad som på en Mac. Men det er altså litt over budsjettet ditt, jeg vet ikke hvor fleksibel du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå