Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan et sameie nekte dyrehold?

KoKo_

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått en løsning jeg er fornøyd med. Etter mye om og men og argumentasjon på mail med henvisninger til lover, dommer og tolkninger så ble det godtatt at nye beboere kunne ha liten hund, så lenge det ble puttet i kontrakten at de ikke kunne selge videre til folk med større hund (schäfer og lignende).

Et kompromiss, men det kan jeg leve med. (Leiligheten er tross alt bare 50m2, og det er i minste laget for en større hund).

Takk for hjelpen i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så flott da :)

Dog skal det sies at 50m2 ikke er noe problem for en større hund. Det kommer mer an på hvilken type rase det er og hva eierne gjør med den.

Egentlig er det større sjanse for at naboer blir missfornøyd pga bjeffing f.eks med mindre hunder enn større raser, da de mindre rasene har en tendens til å bjeffe i større grad. (min erfaring)

Sånn sett skulle det egentlig vært stilt krav til om eierne om aktivisering og kunnskap om hund istedet for størrelse og da ha rette rasen med f.eks lite vokterinstinkt, aktivitetsbehov osv ...

Men men, hva vet sameiet egentlig om hund ^^

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Så flott da :)

Dog skal det sies at 50m2 ikke er noe problem for en større hund. Det kommer mer an på hvilken type rase det er og hva eierne gjør med den.

Egentlig er det større sjanse for at naboer blir missfornøyd pga bjeffing f.eks med mindre hunder enn større raser, da de mindre rasene har en tendens til å bjeffe i større grad. (min erfaring)

Sånn sett skulle det egentlig vært stilt krav til om eierne om aktivisering og kunnskap om hund istedet for størrelse og da ha rette rasen med f.eks lite vokterinstinkt, aktivitetsbehov osv ...

Men men, hva vet sameiet egentlig om hund ^^

Mopser er geniale små dyr. Bjeffer nesten aldri, og de gangene de bjeffer, så er det nesten bare til å le av. Det er litt artig : )

Poenget mitt er at ingen i verden kunne hatt noe å utsette på en mops sin oppførsel, og det er en meget liten hund ;)

Lenke til kommentar
Mopser er geniale små dyr. Bjeffer nesten aldri, og de gangene de bjeffer, så er det nesten bare til å le av. Det er litt artig : )

Poenget mitt er at ingen i verden kunne hatt noe å utsette på en mops sin oppførsel, og det er en meget liten hund ;)

Det fins hunderaser som ikke kan bjeffe engang - poenget mitt var at det å gå etter størrelse egentlig var lite gjennomtenkt, da det bare er øye som ser og ingen kunnskap om hvorfor. Sikkert fordi de tror mindre hunder er 'kos' bare og tror større hunder er mer problemer - noe som er kunnskapsløst. Fins både store og små raser som er ideelle og det fins store og små hunder som ikke passer så bra - de går kun på størrelse når de skulle gått på rasen hvis de først skulle godkjent noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...