Nooneuknow Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg tenkte jeg skulle lage en bitteliten pc for bruk til dvd/tv/radio o.l. Planen er å benytte det sterkeste mini-itx hovedkortet, ta med en 2.5" HD, slimline DVD eller slot-in og lage et kabinett selv ut av aluminium. Det jeg ikke helt vet, er hvor jeg skal få tak i en aluminiumsplaten! Er det noen som har vært borti dette? En mod jeg tenkte å legge til etterhvert var en 5,6" eller 7" LCD skjerm i kabinettet Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis du har et plateverksted (blikkenslager) i nærheten, kan det jo hende de har tips til deg. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ta et søk på gulesider og søk etter alluminium så finner du sikkert noen som kan hjelpe deg med en plate. ta med en 2.5" HD passer denne på vanleg hk. er ikkje den berre for berbar. Trudde ikkje dei hadde samme grensesnitt. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ei aluminiums plate får du garantert tak i på en slip. Har dere en slip i nærheten (båt) så har de det garantert, men på et bil verksted kan du også være heldig å få tak i ei plate. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ta et søk på gulesider og søk etter alluminium så finner du sikkert noen som kan hjelpe deg med en plate. ta med en 2.5" HD passer denne på vanleg hk. er ikkje den berre for berbar. Trudde ikkje dei hadde samme grensesnitt. Man får overganger fra 3.5 til 2.5 og omvendt, så det ekke no problem..!!! Lenke til kommentar
Nooneuknow Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Takk for hjelpen, må vel ut å speide litt i trondheim by for å se om det finnes noen slike steder Zolo: en 2.5" HDD bruker en litt anderledes løsning en en vanlig IDE kabel, men det finnes overganger som kan kjøpes i de fleste nettbutikkene. Det er verre med slimline DVD-rom'en som er beregnet til bærbare. Den har et ATAPI grensesnitt og jeg er ikke helt sikker på hvor en finner en overgang fra dette til IDE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå