Gå til innhold

Ufoer - do you believe in them?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser på det som høyst usannsynlig at UFOer ikke eksisterer.
Uidentifiserte flygende objekter er en fenomen som eksisterer så lenge det er folk som ser lys på himmelen som de ikke vet hva er.
Men jeg ser ikke på det som bevist eller forklart hva UFOene er, det vet jeg ikke om det er noen mennesker som vet heller.
Ufoer er veldig forskjellige og om en sighting blir identifisert å være en ballong, fugl, planet, sky, romskip fra en annen dimensjon eller hva som helst annet så slutter det fenomenet å være en ufo for da er det identifisert.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg ser på det som høyst usannsynlig at UFOer ikke eksisterer.
Uidentifiserte flygende objekter er en fenomen som eksisterer så lenge det er folk som ser lys på himmelen som de ikke vet hva er.
Men jeg ser ikke på det som bevist eller forklart hva UFOene er, det vet jeg ikke om det er noen mennesker som vet heller.
Ufoer er veldig forskjellige og om en sighting blir identifisert å være en ballong, fugl, planet, sky, romskip fra en annen dimensjon eller hva som helst annet så slutter det fenomenet å være en ufo for da er det identifisert.

Problemet er jo at folk flest ikke bruker en slik definisjon på UFO. For de fleste tenker aliens når de hører ordet... nei forkortelsen "UFO"

Lenke til kommentar
Se huru denna triangelformade farkost flyger och samtidigt gör underliga ljud!:thumbup:
Hvilken farkost? Jeg kan kun se 3 prikker og ut fra filmen kan man ikke si noe om prikkene er på en monitor, faste lys på en bygning, en kompis som springer rundt med et stativ med lys. Det er også helt umulig å si noe om størrelse, avstand eller om det er prikkene eller kamera som beveger seg.

 

Når det gjelder lyden kan det være en gressklipper. Lyden er heller ikke ulikt et politihelikopter som henger over området. Hører ofte slikt om natten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva som finnes ute i universet er det ikke godt å si, det kan hende liv er overalt og det kan hende vi er det eneste levende i hele verden. Siden det er oppdaget mange planeter med lignende forhold som jorden så kan jeg ikke se noen god grunn til at liv ikke skal oppstå der på samme måte som det oppsto her.

Hehehehe. Min utheving. Måtte bare.

Lenke til kommentar
Se huru denna triangelformade farkost flyger och samtidigt gör underliga ljud!:thumbup:
Hvilken farkost? Jeg kan kun se 3 prikker og ut fra filmen kan man ikke si noe om prikkene er på en monitor, faste lys på en bygning, en kompis som springer rundt med et stativ med lys. Det er også helt umulig å si noe om størrelse, avstand eller om det er prikkene eller kamera som beveger seg.

 

Når det gjelder lyden kan det være en gressklipper. Lyden er heller ikke ulikt et politihelikopter som henger over området. Hører ofte slikt om natten.

Du har rätt.

 

Denna ser verkligare ut;

Endret av Getingar
Lenke til kommentar

http://rbth.ru/articles/2011/08/23/paper_lanterns_13288.html

"The tracks of launching sky paper lanterns, seem in this time exposure photo, in St.Petersburg, Russia, Saturday, Aug. 20, 2011, with the Savior of Spilled Blood Cathedral in the background. Some hundreds of lanterns were launched into the sky from Mars field as a flashmob action."

 

Så mye research skulle det til for å avsløre det "mysteriet", men det vil ikke forhindre at de som har lagt ut filmen ikke vil endre tittel eller at andre vil fortsette å spre den filmen som "bevis" i flere tiår.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

I dag kan jo hvem som helst lage mer eller mindre troverdige UFO-videoer og distribuere dem. Og som robertaas nevnte i begynnelsen av tråden så finnes det et utallige grupper med ulike motiver for ukritisk å spre slike "bevis". For å ta et eksempel:

 

 

Denne laget jeg i juni, da med hovedhensikt å spre det på facern og å ha det morsomt med venner som bodde i distriktet, men kan ikke benekte at jeg håpte på litt mer blest rundt den. Sant nok, etter kort tid ble den å finne på diverse paranormale nettsider, og noen fora.

 

Den ble også plukket opp av en heller tvilsom type som lagde en "reportasje" rundt klippet der han blant annet hevdet at klippet var sendt til flere eksporter på emnet og verifisert som ekte. Det var etter at flere åpenbare feil var pekt ut i kommentarene på originalen. Han kontaktet meg også og spurte om jeg kunne fortelle mer om klippet, og tilbød også prosenter av reklameinntektene han ville få fra artikkelen. Senere ble jeg kontaktet av et tv-show som ønsket å bruke videoen i en av deres episoder, der "eksperter" ser etter interessante videoer på nett og undersøker om det ligger noe bak dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne laget jeg i juni, da med hovedhensikt å spre det på facern og å ha det morsomt med venner som bodde i distriktet, men kan ikke benekte at jeg håpte på litt mer blest rundt den. Sant nok, etter kort tid ble den å finne på diverse paranormale nettsider, og noen fora.

Dette er kanskje ett av de bedre amatøropptak av en UFO jeg har sett i hele mitt liv. For det første er filmen tatt på dagtid, og ikke minst, kameraet blir holdt relativt rolig og ikke minst - opptaket er av relativt god kvalitet. Samtidig vil jeg anta at du ikke har tilgang til profesjonelt redigeringsutstyr.

 

Jeg synes du har gjort en meget god jobb og ikke minst illustrerer MEGET godt, hvor enkelt det er å lage en video, hvor en UFO(les med troendes øyne) er fanget på film. Selv om det er enkelte ting her, som avslører at det er juks og fanteri på gang, så skal du virkelig applauderes for et godt stykke arbeid. :)

Lenke til kommentar

Dette med UFOer er vanskelig å debatere. I og med at det er så sjukt mye fake ute å går, kan man aldri helt sikkert vite hvorvidt et opptak er ekte eller ikke.

 

Når det er sagt, behøver man ikke se opp på himmelen for å diskutere aliens. Vi har jo de som mener at man kan se på vår egen historie også, et syn som blir representert i dokumentarserien Ancient Aliens.

 

Ancient Aliens legger frem en ganske interessant teori om at det vi mennesker trodde var guder i virkeligheten var aliens, og viser til religiøse tekster innenfor diverse religioner som skildrer "guder" som kom fra himmelen, omringet av ild, røyk etc. Et hovedpoeng er at så og si alle guder i alle religioner viser seg/kom ned fra himmelen. I en av episodene(tror det var i sesong 1), fortelles det om noen amerikanske militærfly som landet på en karibisk øy under andre verdenskrig. Beboerne av øya skal ha vært totalt isolert for omverdenen, og begynte å tilbe disse flyene, lagde enorme monumenter osv.

 

Er ganske mye spennende i denne serien, selv for de som benekter for at utenomjordiske har besøkt oss.

Lenke til kommentar

Hvis man skal tro på ET tror jeg mer på at aliens skulle ha besøkt oss for mange tusen år siden, funnet oss for primitive til å være av noen særlig interesse og stukket igjen enn at de regelmessig besøker og analprober fulle rednecks i diverse land..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hvis man skal tro på ET tror jeg mer på at aliens skulle ha besøkt oss for mange tusen år siden, funnet oss for primitive til å være av noen særlig interesse og stukket igjen enn at de regelmessig besøker og analprober fulle rednecks i diverse land..

 

Besøkte oss for mange tusen år siden? Meget mulig. Hjalp oss med å bygge pyramidene, Stone Henge? Litt på kanten kanskje, men interessante spørsmål.

 

Mange argumenterer for at UFOs ikke er ekte ved å si at det ikke er noen grunn for at de skal komme hit. Kan jo fint hende at det er sosialantropologer og kulturintereserte som flyr rundt :p

Endret av Dzeko
Lenke til kommentar

Denne laget jeg i juni, da med hovedhensikt å spre det på facern og å ha det morsomt med venner som bodde i distriktet, men kan ikke benekte at jeg håpte på litt mer blest rundt den. Sant nok, etter kort tid ble den å finne på diverse paranormale nettsider, og noen fora.

Dette er kanskje ett av de bedre amatøropptak av en UFO jeg har sett i hele mitt liv. For det første er filmen tatt på dagtid, og ikke minst, kameraet blir holdt relativt rolig og ikke minst - opptaket er av relativt god kvalitet. Samtidig vil jeg anta at du ikke har tilgang til profesjonelt redigeringsutstyr.

 

Jeg synes du har gjort en meget god jobb og ikke minst illustrerer MEGET godt, hvor enkelt det er å lage en video, hvor en UFO(les med troendes øyne) er fanget på film. Selv om det er enkelte ting her, som avslører at det er juks og fanteri på gang, så skal du virkelig applauderes for et godt stykke arbeid. :)

 

Som en selvlært hobbyist med begrenset utstyr (mitt beste kamera er en rosa Ixus kompaktkamera, den ble brukt i videoen) og uten kunnskaper om og penger til profesjonell, industristandard programvare (som Photoshop, After Effects, Maya mm.) setter jeg veldig stor pris på anerkjennelsen, spesielt med tanke på konteksten. :)

Lenke til kommentar

En såkalt ufo er egentlig bare et omvendt helikopter som er bygget som en freesbe, men med proppel på undersiden Som de fleste vet så har freesbe bedre flyegenskaper enn et fly.Men kristne ledere har motarbeidet folk som brukte ufoer fordi de tar seg veldig fort fram og kan lande nesten overalt. Det finnes mange ulike helikoptere av denne typen og de raskeste har vel en toppfart på 400 km i timen.

 

At vi har fly i dag skyldes at vi har fått konruksjonen som ligner et kors til å fly. Men fly er ikke noe særlig driftsikkert kjøretøy, så har vi da også noen ulykker med de.Vi hadde en overgangs tid hvor slike kjøretøyer som vi i dag kalles ufoer var i bruk sammen med de framkomst midler vi bruker i dag, men fordi båter nektet å bruke en peiler som kunne hindre at ufoer( som er et omvendt helikopter) kolliderte med båter, var det mange stygge ulykker med dem. Slik at det i dag skjer stort sett overflyvinger over vårt landBåten Titanic som offisielt kolliderte med en isbre, var nok offer for en kollisjon med denne ufoen siden det ble slått en stort hull i skroget.

 

Men noen ganger skal prester og diakoner sende ut folk som har gjort et eller annet galt og for England vedkommende så må disse personene hentes med disse helikopterne fra den andre verden, og de er henvist til å lande i kornåker for å ta i mot disse personene.I Norge har vi et godt utbygget jernbane nett som sender ut slike folk.

 

Noen ganger så kan vi se slike farkoster her i landet også, men det dreier seg ofte om overflyvinger .

Ellers kan jeg nevne at de har mange av de samme egenskapene som et helikopter, bare mye bedre, og skulle motoren stoppe så faller den ikke rett ned men forsettter i glideflukt.

 

Drivstoffet er vann, da de bruker en katalysator som skiller H2O til H og O slik at det dreier seg om en ren hydrogen motor.

Derfor kan en høre om historier om ufoer som lander i vann eller på isen for så ta av igjen.

 

Disse farkostene kan ikke dra ut i verdensrommet som mange har laget fortellinger om, og det er slett ikke noen folk fra andre planeter ombord.

Lenke til kommentar
En såkalt ufo er egentlig...
Og vips så er det ikke lengere et Uidentifisert Flyvende Objekt om du mener det er identifisert. Din identifikasjon tror jeg imidlertid lite på for de uforklarte fenomenene er alt for forskjellige til kun å ha en eneste forklaring.

 

Drivstoffet er vann, da de bruker en katalysator som skiller H2O til H og O slik at det dreier seg om en ren hydrogen motor.
Lite plausibelt da den prosessen vil kreve mere energi enn hva man får ut av hydrogengassen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...