Gå til innhold

Ufoer - do you believe in them?


Anbefalte innlegg

Opp gjennom årene er det gjort tusenvis av ufo observasjoner som er tatt opp på film. Mange av de har vist seg å ikke være ekte, mens noen har vist seg å være ekte. Men at det faktisk er ufoer som er blitt filmet på de ekte ufo observasjoner er ikke bevist, så vidt jeg personlig vet.

 

Nå når jeg tenker på ufoer så tenker jeg ikke på det "UFO" egentlig står på, som jo er "Uidentifisert flygende objekt", men det mange tenker når man nevner "UFO" ;)

 

Vi har også noe som kalles kornsirkler som er funnet rundt om i hele verden, men mest i Storbritannia.

Disse kornsirklene skal være laget bare over natten.

Disse kornsirklene sies det er laget av vesner fra det ytre rom, mens mange skeptikere mener de er laget av helt vanlige mennesker.

 

Her et bilde av en typisk kornsirkel.

Og her er en kornsirkel som sannsynligvis skal være laget av mennesker.

Dere kan se flere kornsirkler her.

Om kornsirkler kan dere lese her, for dere som ikke vet om dette fenomenet.

 

Dere kan jo selv tenke om disse kornsirklene bare i løpet av natten kan være laget av helt vanlige mennesker, eller om det faktisk ligger noe mer bak.

 

Når det kommer til intelligent liv fra det ytre rom som er dette aldeles ikke science fiction eller noe som man rangerer som overnaturlig.

Søken etter intelligent liv jobber faktisk nasa med den dag i dag, og i fremtiden da vi vil ha teknologi som vil kunne få oss til andre planeter lenger ute og utenfor solsystemet, vil vi kanskje møte på andre intelligente sivilisasjoner.

 

Noen diverse kilder:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Uidentifisert_flygende_objekt

http://no.wikipedia.org/wiki/SETI

http://no.wikipedia.org/wiki/Kornsirkel

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10090843

 

Vil også anbefale folk å se dokumentarserien Ancient Aliens som nå går på History Channel :)

Denne serien tar for seg muligheten for at vi tidligere har blitt besøkt av intelligent liv fra det ytre rom.

 

Men hva tror dere? Tror dere det finnes intelligent liv andre steder enn her på jordkloden? Tror dere vesener fra rommet noen gang har besøkt jorden? Eller tror dere at vi rett og slett er den eneste intelligente sivilisasjonen i hele universet? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansylighetne for inteligent liv på andre planeter er stor, men at dem driver å kikker på oss uten å besøke oss for og drive på med intigrering? neppe, vi får nøye oss med muslimer så lenge, dem er nok utenomjordiske for min sin del i vertfall..

 

Spar deg for drittet ditt og slutt å ødelegge absolutt alle tråder med den rasistiske tankegangen din.. Er det 3 gang jeg sier det til deg i 3 forskjellige tråder idag..? Hva du mener får du holde i de trådene det gjelder, vi andre er interessert i å ha slike tråder som denne for oss selv og diskutere det som faktisk er temaet her. Voks opp..

 

1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.

2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd", kunngjøringer, ideer, propaganda og hjertesukk hører hjemme i Oppslagstavlen.

3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring".

4. Hensikten med kategorien er å bedrive meningsutveksling, dette er ingen konkurranse. Prøv å unngå "skyttergravsdiskusjon".

 

 

TS: Jeg tror på at det finnes utenjordisk liv som følger med på oss.. Det er så mye myter og gåter som ikke har blitt løst, men som vi fortrenger fra sinnet våres og klamrer at det er mennesket smo har gjort at det.. F.eks kornsirkler. Men likevel har de ikke klart å finne spor etter mennesker på slike åkre (ihvertfall en del av dem)

Og mange av dem er så store med utmerket bra detaljer, at jeg ikke tror at et menneske hadde klart det i løpet av kort tid.

Vi mennesker tror vi er de eneste smarte, vi tror til og med at vi er smartere enn andre mennesker, som herr Priim Rasist her. Men det er ikke usansynlig at vi blir fulgt med på uten at vi vet det.

Og muligens de ikke er dumme nok til å avsløre seg sånn uten videre.. Vi vet jo alle hvordan menneskeheten hadde taklet noe slikt som UFO. Et par stykke hadde blitt glad, andre hadde prøvd å utrydde dem i frykt.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

TS: Jeg tror på at det finnes utenjordisk liv som følger med på oss.. Det er så mye myter og gåter som ikke har blitt løst, men som vi fortrenger fra sinnet våres og klamrer at det er mennesket smo har gjort at det.. F.eks kornsirkler. Men likevel har de ikke klart å finne spor etter mennesker på slike åkre (ihvertfall en del av dem)

 

Så ekte er de: http://www.youtube.com/watch?v=ocf5mc69W-c

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sansylighetne for inteligent liv på andre planeter er stor, men at dem driver å kikker på oss uten å besøke oss for og drive på med intigrering? neppe, vi får nøye oss med muslimer så lenge, dem er nok utenomjordiske for min sin del i vertfall..

 

Spar deg for drittet ditt og slutt å ødelegge absolutt alle tråder med den rasistiske tankegangen din.. Er det 3 gang jeg sier det til deg i 3 forskjellige tråder idag..? Hva du mener får du holde i de trådene det gjelder, vi andre er interessert i å ha slike tråder som denne for oss selv og diskutere det som faktisk er temaet her. Voks opp..

 

1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons.

2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd", kunngjøringer, ideer, propaganda og hjertesukk hører hjemme i Oppslagstavlen.

3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring".

4. Hensikten med kategorien er å bedrive meningsutveksling, dette er ingen konkurranse. Prøv å unngå "skyttergravsdiskusjon".

 

 

TS: Jeg tror på at det finnes utenjordisk liv som følger med på oss.. Det er så mye myter og gåter som ikke har blitt løst, men som vi fortrenger fra sinnet våres og klamrer at det er mennesket smo har gjort at det.. F.eks kornsirkler. Men likevel har de ikke klart å finne spor etter mennesker på slike åkre (ihvertfall en del av dem)

Og mange av dem er så store med utmerket bra detaljer, at jeg ikke tror at et menneske hadde klart det i løpet av kort tid.

Vi mennesker tror vi er de eneste smarte, vi tror til og med at vi er smartere enn andre mennesker, som herr Priim Rasist her. Men det er ikke usansynlig at vi blir fulgt med på uten at vi vet det.

Og muligens de ikke er dumme nok til å avsløre seg sånn uten videre.. Vi vet jo alle hvordan menneskeheten hadde taklet noe slikt som UFO. Et par stykke hadde blitt glad, andre hadde prøvd å utrydde dem i frykt.

 

 

Kan ikkje sei eg har bitt meg merke i at du har påpeika noke med det eg har sagt.

 

Syns at det eg sa hadde saklighet nok, er dog ingen rassist, er i mot Islam, har ingenting med rasimse og gjøre.

Lenke til kommentar

Åja.. Det er jo bra at det bare er din tankegang og dine siste ord som gjelder, mens vi andre har feil ;)

 

Det var ikke en tankegang, det viser bare at det er veldig mulig, og at det ikke nødvendigvis er åpenbare spor fra mennesker.

At de har landet på åkre og laget diverse rare former, men ingen har bilder, film eller andre beviser for det... Det, det er rart.

Jeg sier ikke at det er umulig, men det er 99,999% sikkert at det bare er noen "guttestreker".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg ser ikke bort i fra at vi har hatt besøk av ufoer, og at dem har laget noen av kornsirklene. Hvis man begynner å fordype seg litt i lesingen og informasjonen når det gjelder kornsirkler er det faktisk veldig interresant, og det har forekommet i lange tider. Forskere på feltet (geologer osv) ser veldig fort om kornsirklene er laget av mennesker, pga av stråenes knekk/bøy bla.

Lenke til kommentar

La oss presentere de involverte:

 

Naturen:

-Har noen eksotiske fenomener som fremdeles ikke er godt forstått av vitenskapen og som opptrer sjeldent.

-Har er rekke mer ordinære fenomener som de fleste uten innsikt kan la seg lure av.

 

 

Militæret:

-Liker å holde på uforstyrret med hemmelige ting og synes det er greit om noen tror det var besøkende fra en annen planet.

 

Menneskets hjerne:

-kan gi overbevisende illusjoner av mønstre og figurer i helt tilfeldig støy. (Paradolia)

-kan introdusere falske minner og endre andre minner.

-kan bli påvirket av elektriske felt til å gi overbevisende inntrykk av lys og "tilstedeværelse".

-gir alle mulige troverdige illusjoner under påvirking av rusgift.

-lurer folk til ikke å godta uvisshet og istedenfor gjøre en helt tilfeldig konklusjon.

 

Proffitørene:

-sekter som bygger på overnaturlige fenomener.

-de som selger rekvisita, behandling, bøker, filmer og foredrag om egne eller andres opplevelser eller fenomener og som egentlig har null interesse av å finne en vitenskapelig forklaring.

-de som ønsker oppmerksomhet.

-urederlige forskere som ønsker lettjente penger.

 

Avslørerne:

-gjenskaper illusjonene og gir forklaringer, men bilder og video av det de gjør blir ofte endret litt og brukt av proffitørene som enda et "bevis".

-slipper gjerne ikke til i media da de gir mindre interesse enn fantasifulle historier.

 

De troende:

-har liten vitenskapelig skolering og har mistro til vitenskap og myndigheter.

-har ønske om å tro og støtte noe "alternativt"

-tror at de blir holdt unna sannheten og alt som brukes til å overbevise om at noe ikke er en konspirasjon blir vurdert som en del av konspirasjonen og bare tatt som bevis for at konspirasjonen faktisk er enda større enn de trodde.

-Ser avslørerne som en del av konspirasjonen. eller noen som ikke godtar sannheten

 

Lokalt næringsliv:

-Liker at "mysterier" skaper turisttrafikk.

 

Media:

-Vil publisere alle gode historier som kan gi flere seere/lesere.

 

Underholdningeindustrien:

-Liker å tjene penger på de samme gode historiene.

 

Resten av befolkningen:

-ønsker å bli underholdt og liker en god historie.

 

 

Her har vi et økosystem som bare vil generere stadig flere og mer fantastiske historier.

Endret av robertaas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om jeg tror på UFOer? Det kommer an på hva du legger i UFOer. Om du er like løs i praten som med "men evolusjonsteorien er bare en teori"-tankegang kan du først ta deg en bolle, og så kan jeg svare nei. Jeg tror ikke på UFOer.

Om du mener UFOer som i den egentlige betydningen så joa. Alt er da en UFO intil det er identifisert.

 

Så for å ta den mer "åh så spennende med alt vi ikke vet"-delen. Det er egentlgi irrelevant om det finnes inteligente vesner på en planet mange millioner lysår unna, sannsynligheten for at de skal oppdage oss eller våre signaler er så små, som om du er en maur og skal finne DEN steinen.

Det forblir nok science fiction i min levetid :) .

 

Hvorfor hoppe langt til konklusjkoner når det er så mye spenmnende en kan finne ut herifra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...