Gå til innhold

Bør jeg beholde Norton Antivirus, eller bytte?

Anbefalte innlegg

Jeg har Norton Antivirus på PC'n min. Jeg synes den har blitt treig og det programmet durer alltid i bakgrunnen. Noen spørsmål:

- Burde jeg slette det?

- Hvilket antivirusprogram anbefales isteden?

- Trenger jeg virusprogram? Laster aldri ned noe.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ikke egentlig. Om du snakker om en av de nyere versjonene av Norton, er de faktisk blitt en av de mer resurseffektive og bedre programmene etterhvert. Er du sikker på at det ikke er andre faktorer som spiller inn som gjør PCen treg? Jakt heller på dette. Alle AV-programmer SKAL jo dure i bakgrunnen.

2. Finnes mange gode gratis MSE, Avira, AVG, Avast. Smaksak hva som er best. Jeg foretrekker en av de to første. I tillegg søker jeg gjennom med Malwarebytes antimalware litt innimellom.

3. Alle som bruker en Windows-maskin, og som er koplet til internett, bør ha antivirusprogram (merk: ikke "virusprogram"). Dette kommer av at det er mange som blir infisert av andre årsaker enn å laste ned ting. Går du på en hvilken som helst internettside (f.eks. VG) og en tulling har lagt inn infisert reklame på denne siden, og du uheldigvis har den versjonen av Java eller Flash som har et ukjent sikkerhetshull, kan du få virus. Mange er også uheldige å klikker på linker de får fra venner, som kanskje er infisert.

Lenke til kommentar

anbefaler deg og fjerne norton og bytte det med microsoft security essentials, tester sir nå et det er en av de beste :p

Har du en link til dette? Har alltid hørt at Norton er det beste, men også det AV programmet som krever mest ressurser.

Selv bruker jeg ESET Smart Security, har dog planer om å bytte den ut med MSE når lisensen går ut.

Endret av Flux1
Lenke til kommentar

anbefaler deg og fjerne norton og bytte det med microsoft security essentials, tester sir nå et det er en av de beste :p

Har du en link til dette? Har alltid hørt at Norton er det beste, men også det AV programmet som krever mest ressurser.

Selv bruker jeg ESET Smart Security, har dog planer om å bytte den ut med MSE når lisensen går ut.

http://www.microsoft.com/en-us/security_essentials/default.aspx :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke noen skriftelig kilde på det, men studerer og jobber med IT. Men om man har en fullt patchet Windows-basert maskin; dvs alle sikkerhetsoppdateringer osv, så tar det teoretisk inntil 20 min før man har virus på pcen. Som sagt så er det teoretisk. Det finnes så mange kilder som kan infisere en pc, enten via svakheter i selve kjernen eller via programmer og file-extensions som .pdf og flash osv.

Mvh Falle

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MSE er langt fra og være best.

Faktisk så vil jeg hevde at Avast, Avira og Norton er de tre beste antivirusene med tanke på effektivitet (Ressursbruk og virus beskyttelse)

Har ikke noen skriftelig kilde på det, men studerer og jobber med IT. Men om man har en fullt patchet Windows-basert maskin; dvs alle sikkerhetsoppdateringer osv, så tar det teoretisk inntil 20 min før man har virus på pcen. Som sagt så er det teoretisk. Det finnes så mange kilder som kan infisere en pc, enten via svakheter i selve kjernen eller via programmer og file-extensions som .pdf og flash osv.

Mvh Falle

Gått nå 3 mnd uten anti virus, laster stadig vekk torrents og er ikke infisert. Og nei, jeg trenger ikke et anti virus for og vite om jeg er infisert eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...