Gå til innhold

manne-diskriminering!

Anbefalte innlegg

Rimelighetens grenser?

Slå opp "kjønnsdiskriminering" og "likestilling" i ordboka og finn ut hva definisjon på det er. Så kan du prøve å finne ut hvordan det passer inn med å ekskludere et kjønn fra et arrangement eller favorisere et kjønn ut fra fysikk.

Rimelighetens grenser ja... :roll:

Dessuten har jeg gitt deg noen utfordringer du ikke har tatt enda aluxez:

Det er likevel en del av virkeligheten. Derfor er for meg, at kvinner får et ekstra studiepoeng når de studerer ingeniør, nesten betydningsløst. Det er nemlig mange steder menn har fordeler, om de så ikke akkurat er "konstruert" av staten.

Hvor har menn fordeler?

Sier du. Mine personlige erfaringer sier noe annet.

Hvis du mener det er urimelig at jenter har mye lavere kriterier for løpstester så betyr det bare at du kan ingenting om biologi.

Og på samme grunnlag regner jeg med at du mener at menn skal få lavere karakterkrav i skriving, lesing, historie, andre puggefag? For jentene er jo biologisk bedre disponert for det...

Over et karakternivå lavere krav burde faktisk menn få på dette i følge en del skolestatisikk.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Syting, er like mange som søker etter mannlige beboere. Man har full rett til å velge hvem man vil leie ut til. Sånn er livet.

Lenke til kommentar

Hvor menn har fordeler? I den virkelige verden. Vi har bedre selvtillit, mindre sårbar psykisk, medfødt konkurranseinstinkt og mye annet som hjelper oss å lykkes i samfunnet. Kvinner ville økonomisk sett lykkes mye bedre idag om de ikke hadde sine medfødte disposisjoner for omsorg for sine barn, og andre.

Lenke til kommentar

Hvor menn har fordeler? I den virkelige verden. Vi har bedre selvtillit, mindre sårbar psykisk,

Selvmord per 100 000 innbygger:

fig-123.png

Kilde: http://www.ssb.no/aarbok/fig/fig-123.html

Bra selvtillit og mindre sårbar psykisk ja....

Du må backe opp dine påstander med fakta. dessuten er dette personelige egenskaper, det er ikke diskrimminering.

Selv om menn domminerer de fleste gode statistikker domminerer vi også alle de dårlige. Det er flest mannlige toppledere, og det er også flest mannelige uteliggere f.eks. Dette er fordi menn har statistiksk større spredning på absolutt alle slags satistikker, inkludert f.eks IQ fordelingskurven.

Men dette er som sagt off topic fordi det er personelige egenskaper, ikke diskrimminering. Det er diskrimminering som er trådens tema.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hvor menn har fordeler? I den virkelige verden. Vi har bedre selvtillit, mindre sårbar psykisk,

Selvmord per 100 000 innbygger:

Kilde: http://www.ssb.no/aarbok/fig/fig-123.html

Bra selvtillit og mindre sårbar psykisk ja....

Du må backe opp dine påstander med fakta. dessuten er dette personelige egenskaper, det er ikke diskrimminering.

Er bare enda en ting vi menn er mye bedre enn kvinner på, når vi tar selvmord så gjør vi faktisk det, kvinner derimot forsøker selvmord mye oftere men de feiler også mye oftere pga de ulike metodene kjønnene bruker. Kvinner er mer oftere deprimert enn menn osv, skal se om jeg finner kildene igjen.

edits: In the Western world, males die much more often by means of suicide than do females, although females attempt suicide more often. Some medical professionals believe this stems from the fact that males are more likely to end their lives through effective violent means(guns, knives, hanging, etc.), while women primarily use less severe methods such as overdosing on medications.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gender_and_suicide

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Syting, er like mange som søker etter mannlige beboere. Man har full rett til å velge hvem man vil leie ut til. Sånn er livet.

Tror faktisk krav til kjønn på leieboer er ulovlig diskriminering hvis det står i annonsen.

Kan så klart ikke gjøre noe med at utleier velger kvinner uansett men annonsen skal taes ned hvis det står "må vær jente" ol.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan da? ser jo dette i annonser hver gang jeg er innom og ser.

Husleieloven § 1-8. Forbud mot diskriminering

http://www.lovdata.no/all/hl-19990326-017.html#1-8

Ved utleie av husrom kan det ikke tas hensyn til kjønn, etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion, livssyn eller nedsatt funksjonsevne. Slike omstendigheter kan ikke regnes som saklig grunn til å nekte opptak i husstand, framleie, personskifte eller tillegges vekt ved opphør av leieforholdet. Ved slik diskriminering gjelder likestillingsloven, diskrimineringsloven og diskriminerings- og tilgjengelighetsloven.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar
Nei, det er fordi det ene er sport og det andre er ramme alvor.

And? - så lenge kravene holder for å utføre jobben, så er det naturlig at det er like krav utifra forutsetningene - da er det naturlig at menn yter litt mer en minstekrav for kvinner.

Og visste du at f.eks menns US open er åpen for kvinner:

Mens i Women's major golf championships er det ikke lov for menn å delta.

Likestilling my ass.

Det er som å la barn delta i voksen aktivitet det og dermed også 'kreve' at de voksne skal få delta i barns aktivitet på lik linje. Det har ingenting med likestilling å gjøre - det er ulike forutsetninger og dermed er det ikke en 'fare' å la barn delta i voksen aktiviteter (nei, ikke seksuelt det er snakk om) og la kvinner delta i menns aktiviteter. Dette pga de ikke klarer å prestere i toppen uansett. Får voksne delta til barn eller menn til kvinner, så skyves både barn og kvinner ned og har så og si 0 sjanse til å vinne pga forutsetningene.

Tror du virkelig noen hadde giddet å drive på med ting når de uansett ikke hadde klart å komme til topps - da hadde kvinneidretten mest sannsynlig forsvunnet. Blir liksom ikke det samme å rope hurra jeg kom på 27 plass.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig noen hadde giddet å drive på med ting når de uansett ikke hadde klart å komme til topps - da hadde kvinneidretten mest sannsynlig forsvunnet. Blir liksom ikke det samme å rope hurra jeg kom på 27 plass.

Så da skal vi oprette egene serier også for feite folk og for nærder, osv da? For de klarer jo heller ikke å komme til topps...

Lenke til kommentar

Denne tråden begynner å bli ganske tragisk. Huff og huff.

Du lever ikke akkurat opp til signaturen din:

"Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv."

Menn blir diskrimminert på en rekke områder i dag, men det enda ikke er noen som ha nevnt et eneste område kvinner blir diskrimminert. Alikevel hører vi statig sytingen til feministene, mens hvis en mann påpeker noen områder hvor mann blir diskrimminert blir han utsatt for slike hersketeknikker som du driver med her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Så da skal vi oprette egene serier også for feite folk og for nærder, osv da? For de klarer jo heller ikke å komme til topps...

Du vet det er noe som heter OL og noe som heter ...... (sett det inn selv ;) - ulike forutsetninger konkurrerer hver for seg, men i samme ånd.

Menn blir diskrimminert på en rekke områder i dag, men det enda ikke er noen som ha nevnt et eneste område kvinner blir diskrimminert.

Ja, menn blir diskriminert på flere felt, enig. Men tror du får lese igjennom tråden en gang til hvis du ikke har fått med deg et eneste område der kvinner blir diskriminert (som forøvrig ikke er emnet i tråden - det er manne-diskriminering det)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Du vet det er noe som heter OL og noe som heter ...... (sett det inn selv ;) - ulike forutsetninger konkurrerer hver for seg, men i samme ånd.

Ja hva da? fat olympics? Nørd olympics? Eneste jeg vet om er paralympics og det er vel ikke her det er kvinner konkurerer?

Det finnes masser av grupper som ikke klarer å komme opp til toppen, men alikevel opretter vi ikke en egen serie for alle disse gruppene og krever like mye TV tid...

Menn blir diskrimminert på en rekke områder i dag, men det enda ikke er noen som ha nevnt et eneste område kvinner blir diskrimminert.

Ja, menn blir diskriminert på flere felt, enig. Men tror du får lese igjennom tråden en gang til hvis du ikke har fått med deg et eneste område der kvinner blir diskriminert (som forøvrig ikke er emnet i tråden - det er manne-diskriminering det)

Nevn noen områder kvinner blir diskrimminert da (resultat av personlige valg er ikke diskrimminering så lenge valget er fritt)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Ja hva da? fat olympics? Nørd olympics? Eneste jeg vet om er paralympics og det er vel ikke her det er kvinner konkurerer?

Nei, men de konkurrerer ikke sammen med mennene heller, da det er ulike forutsetninger som sagt - derfor har de ikke mixed i de fleste konkurranser. (kvinner også konkurrere der btw - i egne klasser også der)

Det finnes masser av grupper som ikke klarer å komme opp til toppen, men alikevel opretter vi ikke en egen serie for alle disse gruppene og krever like mye TV tid...

Kvinnefotball f.eks - lite populært dog, og dette pga kraften og tempoet ikke klarer å matche hva som er i menn fotball. Igjen ser man at menn presterer bedre utifra forutsetningene og det skulle bare mangle at de bør/skal prestere litt bedre en damer (som er hele poenget)

Hopp er en annen idrett.

De vil ha like mye TV tid, men interessen og kapitalen styrer

Nevn noen områder kvinner blir diskrimminert da (resultat av personlige valg er ikke diskrimminering så lenge valget er fritt)

Hvorfor? - tråden dreier seg om manne-diskriminering. (les tråden og du vil se at det er nevnt et par ting - som du påstod det ikke var)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Nei, men de konkurrerer ikke sammen med mennene heller, da det er ulike forutsetninger som sagt - derfor har de ikke mixed i de fleste konkurranser.

Kvinnefotball f.eks - lite populært dog, og dette pga kraften og tempoet ikke klarer å matche hva som er i menn fotball. Igjen ser man at menn presterer bedre utifra forutsetningene og det skulle bare mangle at de bør/skal prestere litt bedre en damer (som er hele poenget)

Hopp er en annen idrett.

De vil ha like mye TV tid, men interessen og kapitalen styrer

poenget er jo at det kun er kvinner som det oprettes en egen gruppe for (og handicapede, men de skjønner ihvertfall at de ikke kan kreve at like mange skal se på dem). Men det finnes jo masser av andre grupper som heller ikke når opp. Men disse oprettes det ikke noe spesialserie for.

Hvorfor? - tråden dreier seg om manne-diskriminering. (les tråden og du vil se at det er nevnt et par ting - som du påstod det ikke var)

Fordi du ikke greier å svare på det?

Jeg har ikke sett et eneste område hvor kvinner blir diskrimminert nevnt her i tråden. Allt jeg har sett er resultat av personlige valg og personlige egenskaper som helse, ol. som folk prøver å utgi som diskrimminering.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Sier du. Mine personlige erfaringer sier noe annet.

Hvis du mener det er urimelig at jenter har mye lavere kriterier for løpstester så betyr det bare at du kan ingenting om biologi.

Uttaller jeg meg ikke om, eneste jeg reagerte på var at en fyr mente gutter ble diskriminert i gym, noe som ikke gir mening i og med at gutter gjør det bedre i gym enn jenter.

Og jenter gjør det mye bedre i skriving, lesing, historie og andre puggefag.

Så hvis du ikke er en hykler og en dobbeltmoralist så mener du at gutter blir diskrimminert i skolen pga at de ikke får lettere karakterkrav i disse fagene. Det er jo tross allt biologiske forskjeller...

menn gjør det bedre på fysiske oppgaver. dermed får kvinner lavere fysiske krav til politi, militæret etc.

kvinner gjør det bedre på skriving, lesing, historie og andre puggefag. dermed får kvinner +kjønnspoeng til høyere utdannelse, for å booste forskjellen enda mer.

fair? i think not!

dette er bare tull.

dreiv å lette etter ny bolig i tr.heim i sommer.

fant haugevis med annonser "for jente", men kun 1 med "for gutt".

denne annonsen for gutt lå på finn under beskrivelsen "for nordisk gutt".

var masse oppslag rundt denne karen i adressa(avisa i tr.heim)

Endret av Sangesland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...