Gå til innhold

manne-diskriminering!

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare i militæret kvinner har det enklere; på skolen også. Gymfaget er helt, for å si det sånn: fucked up.

Jeg får 3-ere for mine tider på 3000-meteren. For å oppnå den treeren må jeg ha minst to måneders løpetrening i forkant. Da løper jeg på ca. 13 min. Jentene, derimot, løper 1500-meteren. For å få 3-er, må de løpe på 7,5 minutter ... Som om det ikke var nok at de løper halve distansen, så får de 30 sekunder mer tid per 750 meter...

Men det er greit... liksom. :no:

Den jenten som løper 1500-meter på 7,5 min er bedre trent enn en gutt som løper 3000-meter på 13 min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Menn som f.eks velger å jobbe i barnehage blir jo ikke akkurat overlesset med goder.

Skal sies at menn av en uforklarlig grunn blitt stemplet som pedofile, og derfor blir ikke stolt på til å ta vare på barn. Dette ble fram til dette århundret reflektert i barnefordelingssaker, hvor mannen ikke fikk være annet enn helgepappa uansett om han og exen ville ha det slik, (hvertfall var det slik her på sørlandet).

Jenter har fordeler over menn i samfunnet, og selv om noen debatanter her får det til å virke somom de blir undertrykket, så er fortsatt en ulempe å være født med utovertiss :p

-frank

Lenke til kommentar

Det er ikke bare i militæret kvinner har det enklere; på skolen også. Gymfaget er helt, for å si det sånn: fucked up.

Jeg får 3-ere for mine tider på 3000-meteren. For å oppnå den treeren må jeg ha minst to måneders løpetrening i forkant. Da løper jeg på ca. 13 min. Jentene, derimot, løper 1500-meteren. For å få 3-er, må de løpe på 7,5 minutter ... Som om det ikke var nok at de løper halve distansen, så får de 30 sekunder mer tid per 750 meter...

Men det er greit... liksom. :no:

Den jenten som løper 1500-meter på 7,5 min er bedre trent enn en gutt som løper 3000-meter på 13 min.

Sier du. Mine personlige erfaringer sier noe annet.

Lenke til kommentar

Synes kravene for jagerflypilot burde være individuelle. Noen har dårligere syn osv. enn andre fra naturens side, og da burde disse ha enklere krav. For det viktigste er jo at absolutt alle har sjansen til å få jobben, ikke at man ansetter de som med størst sannsynlighet vil mestre den.

Har du dårlig syn kommer du aldri til å få kjørt jakerfly, uansett. Og, nei. Det viktigste er ikke at alle skal få sjangsen til jobben når de ikke klarer kravene, ihvertfall ikke i i det yrket.

Skal legges til at 95% av de med dårlig syn kan få dette fikset med operasjon! så dårlig syn er noe man selv kan gjør noe med selv om det koster.

(off-topic bigtime)

-frank

Lenke til kommentar

Synes kravene for jagerflypilot burde være individuelle. Noen har dårligere syn osv. enn andre fra naturens side, og da burde disse ha enklere krav. For det viktigste er jo at absolutt alle har sjansen til å få jobben, ikke at man ansetter de som med størst sannsynlighet vil mestre den.

Har du dårlig syn kommer du aldri til å få kjørt jakerfly, uansett. Og, nei. Det viktigste er ikke at alle skal få sjangsen til jobben når de ikke klarer kravene, ihvertfall ikke i i det yrket.

Skal legges til at 95% av de med dårlig syn kan få dette fikset med operasjon! så dårlig syn er noe man selv kan gjør noe med selv om det koster.

(off-topic bigtime)

-frank

Så vidt jeg vet godtas ikke det av luftforsvaret, og man blir uansett nektet opplæring.

Lenke til kommentar

(off-topic bigtime)

-frank

Så vidt jeg vet godtas ikke det av luftforsvaret, og man blir uansett nektet opplæring.

Hvordan kan de ikke godta det?? hvis man har tatt operasjonen, OG man består testene er det noe de da kan klage på?? (Skal sier at de 2-3 stk som opptas til jagerflyopplæring kan være perfekte med tanke på de 30 000 mennene som er inne til sesjon hvert år, og å velge ut det beste av de beste til å bli piloter er kanskje ikke så vanskelig :p

-frank

Lenke til kommentar

ps: hver helg voldtas 70 jenter i Norge.

norske kulturverdier?

hæ?

Siden islamsk bakgrunn alltid tillegges muslimer som begår slik handling, så lurte jeg på om det er norsk kulturarv og kristen kulturarv som får etniske nordmenn til å begå voldtekt?

Aner ikke jeg vel. Hva har det å si uansett? Det skjer, uansett hva som er grunnen.

Hva har kriminalitet og overgrep med likestilling å gjøre? Det er ikke lov å voldta hverken menn eller kvinner.

Det er likevel en del av virkeligheten. Derfor er for meg, at kvinner får et ekstra studiepoeng når de studerer ingeniør, nesten betydningsløst. Det er nemlig mange steder menn har fordeler, om de så ikke akkurat er "konstruert" av staten.

At 70 menn (antas) voldtar kvinner hver dag er så absolutt en fordel for menn som ikke er konstruert av staten.. Way to go....

Hvordan i ¤%&¤#¤#" er det du tenker?

Det er kanskje ikke det du mener, men det er f#en meg slik det høres ut!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hvis du mener det er urimelig at jenter har mye lavere kriterier for løpstester så betyr det bare at du kan ingenting om biologi.

Det er rimelig at de har noe lavere kriterier. Kriteriene på skolen min er likevel helt latterlige. Det ville vært ok om de løp 3000-meter med et halvt minutts forsprang (eller 46 sekunder, som er forskjellen mellom menn og kvinners rekordtid på 3000-meter)på oss gutta. Slik det er nå får de en altfor stor fordel.

Lenke til kommentar

Hvis du mener det er urimelig at jenter har mye lavere kriterier for løpstester så betyr det bare at du kan ingenting om biologi.

Når du korrigerer maratonverdensrekordene for anslagsvis fettprosentforskjeller, så er det omtrent ikke forskjell. I tillegg fins det empirisk belegg for å hevde at damer kan forbedre ytelsen sin med mer en menn i forhold til nulltrent-verdiene.

Kvinner er bare kollektivt latere og feitere. Og det skal de belønnes for med bedre gymkarakterer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når du korrigerer maratonverdensrekordene for anslagsvis fettprosentforskjeller, så er det omtrent ikke forskjell.

Kvinner er disponert for å ha dobbelt så høy fettprosent som menn.

Lenke til kommentar

Når du korrigerer maratonverdensrekordene for anslagsvis fettprosentforskjeller, så er det omtrent ikke forskjell.

Kvinner er disponert for å ha dobbelt så høy fettprosent som menn.

Ja vel, og så?

Er det noen av oss som ikke er disponert for å være den vi er?

Lenke til kommentar

Lettere for menn å løpe raskere uten trening enn for kvinner. Fyren som skrev at det er urimelig at jentene fikk så store forskjeller, bruker dette kun som en unnskyldning fordi han relativt sett ble slått av jenter.

Det er lettere for kvinner å løpe relativt raskere per time innført trening. Idrettsmedisin/lungelegen ved universitetet jeg studerte ved hadde kurver som viste trenbarhet til gjenommsnittlig 220% av utrent verdi, målt ved ergometer-trappetester, mot 190% for menn. Om noen bruker dette som unnskyldning eller ikke unnskyldning forandrer ikke på fakta.

Når det er sagt så er hele karaktersystemet og samordna opptak kvalmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...