Gå til innhold

manne-diskriminering!

Anbefalte innlegg

En annen ting som kanskje ikke er helt relevant, men som potensielt er rimelig smertefullt for oss menn, er hvordan Dominique Strass Kahn (?) ble behandlet. Sist jeg hørte noe om denne saken så var det laaaangt fra sikkert at det var en voldtekt, selv om mange trodde det.

Har "likestilling" gått så langt at det å være mann er nok motiv for voldtekt, og at det å oppholde seg i samme rom som en uærlig kvinne er bevis nok? Jeg skal i hvert fall vokte meg godt. For alt vi vet kan dette ha vært en kynisk politisk spill for å avsette DSK.

Avslutter med litt Michael Scott: "Equality, not quality"

Det du nevner her er et paradoks.

Det blir sagt at under ed så lyger ingen, så med andre ord, viss du peisa på et kvinnfolk og ho anmelder deg for voldtekt å du har vært en liten rough cat og slått ho med stueborde forde dåkke syns at sånt e jævli kult så finner ho ut dagen etterpå at dæven du har masse masse penga, også anmelde ho deg for voldtekt, du hevda at du slo ho med stuebordet og ho var me på det, ho hevda at du slo ho med stuebordet og voldtok ho ..

Dei høre "han voldtok meg no skal eg ha alle pengane hanna, huset bilen og stuebordet"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sosialistene (dumskallene) skjønner ikke at det er fysiske forskjeller på kjønnene og at menn derfor kan jobbe lengere og yte bedre i enkelte yrker og at dette selvagt reflekteres på lønnsforskjellene. I sin idioti skal de da "rette opp" i skjevheten ved å kvotere inn kvinner i styrer og lignende uten å tenke på de langsiktige virkningene av klovneriet deres.

Dette er en del av den samme krigen mot den norske mann og kvinne som innvandringen er, det er det samme tankegods og vilje som ligger bak og er rent satanisk i opprinnelse.

Likestilling er et angrep på familieenheten. Sterke familier er det som utgjør nasjonen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Og skal legges til at på helse og sosilafag er det fordeler for gutter/menn både med førsterett på lærligneplasser, høyere stipend, og garantert skoleplass...

Nei det må du nok dokumentere.

For det gis kjønnspoeng kun i "veterinær- og dyrepleierstudiene ved Norges Veterinærhøgskole" til gutter, mens jentene får kjønnspoeng i 139 forskjellige fag. Dette til tross for at jentene utgjør over 60 prosent av studiemassen.

http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/tilleggspoeng/kjoennspoeng/

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article452316.ece

Menn og gutter kjønnsdiskrimineres aktivt gjennom hele livet i alle instanser i sammfundet og ingen tør å reagere på det...

Tenk gjennom f.eks hvor mange ganger du har sett kampanjer (gjærne statsfinnansiert også) for brystkreft. Også tenker du gjennom hvor ofte du har sett det samme for prostatakreft. Også kan du se det i forrhold til dette:

- Prostatakreft er den hyppigste kreftformen blant menn – med 4299 nye tilfeller i 2009.

- Brystkreft er den kreftformen som rammer flest kvinner – med 2745 nye tilfeller i 2009.

http://www.kreftforeningen.no/om_kreft/hva_er_kreft

Og med overlevelse på ca 50% for mann og 70% for kvinner så er et vel heller ikke noe tvil om hvem som dør mest av det:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/1997/nou-1997-20/6/1.html?id=346333

Alikevel er det altså brystkreften vi hører om hele tiden....

Bare et av mange eksempler

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
- bittesmå fordeler som å få lavere fysiske krav i yrker som har fysiske krav som forsvaret, politiet, ol?

- bittesmå fordeler som å få hovedomsorgen og bidraget i over 90% av tilfellene?

- bittesmå fordeler som å bli kvotert inn i div jobber, styrer og annet?

Kvinner er fra naturen av fysisk svakere enn menn, så det å stille samme fysiske krav syns jeg blir feil å bruke som begrunnelse.

Loven er vel endret slik at menn skal ha lik linje i følge loven nå å få omsorgen - det er dog et godt stykke igjen i praksis og der stemmer nok tallet du nevner.

Det er da også menn som blir kvotert inn, selv om det kanskje er i større grad for kvinner, men det tror jeg er fordi det er mest menn i stillinger som er ettertraktet.

Kvotering er greit syns jeg hvis søkere står likt med kompetanse, men at man idag er forpliktet(hvis jeg ikke tar feil) til 40/60 fordeling og dermed skyver ut bedre kvalifiserte søkere er idioti. (uansett om det er menn eller kvinner som blir kvotert inn)

Lenke til kommentar

Har pratet med flere venninner om de brannmann greiene, og de sa rett ut at fysiske krav burde være ufravikelige uansett kjønn.

Det står om liv her, ikke "Hannes rett til å få bli hva hun vil" til tross for at hun er 1,50 og tar 30 kilo på benken.

- bittesmå fordeler som krisesentere kun for kvinner på tross av at menn like ofte blir utsatt for vold i hjemmet?

Er enig i mye av det du skriver, men våre nye landsmenn har for lengst gjort dette til en løgn.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
- bittesmå fordeler som å få lavere fysiske krav i yrker som har fysiske krav som forsvaret, politiet, ol?

- bittesmå fordeler som å få hovedomsorgen og bidraget i over 90% av tilfellene?

- bittesmå fordeler som å bli kvotert inn i div jobber, styrer og annet?

Kvinner er fra naturen av fysisk svakere enn menn, så det å stille samme fysiske krav syns jeg blir feil å bruke som begrunnelse.

Loven er vel endret slik at menn skal ha lik linje i følge loven nå å få omsorgen - det er dog et godt stykke igjen i praksis og der stemmer nok tallet du nevner.

Det er da også menn som blir kvotert inn, selv om det kanskje er i større grad for kvinner, men det tror jeg er fordi det er mest menn i stillinger som er ettertraktet.

Kvotering er greit syns jeg hvis søkere står likt med kompetanse, men at man idag er forpliktet(hvis jeg ikke tar feil) til 40/60 fordeling og dermed skyver ut bedre kvalifiserte søkere er idioti. (uansett om det er menn eller kvinner som blir kvotert inn)

Hvorfor tror du de fysiske kravene er der i utgangspungtet?

- Blir det noe lettere å løpe fra fienden eller dra med deg en skadd soldat hvis du er kvinne?

- Blir det lettere å legge i bakken en bråkete slosskjempe som politi hvis du er kvinne?

- Blir det lettere å bære en 150 kg tung person ut av et brennende hus hvis du er kvinne?

Praksisen er fortsatt at menn ikke får omsorgen med mindre kvinnen er en narkomen psykotisk uteligger eller liknende.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

jobben krever jo det samme, vær det mann eller kvinne.

så hvorfor skal kvinner ha lavere krav da?

jenter er flinkere enn gutter på skolen

http://www.aftenposten.no/jobb/article519568.ece

likevel er det jentene som får kjønnspoeng for å lettere komme inn på videre studium.

for å skape likestilling her så er det jo faktisk guttene som burde hatt lavere fysiske krav til forsvaret, politiet ol.

oh the irony!

Lenke til kommentar

Tror ikke det er en del av en massiv konspirasjon dette her, moderne urbane jenter trekker på skuldrene av disse forskjellene som har blitt banket igjennom av syttitallsfeminister.

Det vil jevne seg ut etterhvert forhåpentligvis, men det ser unektelig litt merkelig ut når disse forskjellene blir lagt sammen.

Lenke til kommentar

- Blir det noe lettere å løpe fra fienden eller dra med deg en skadd soldat hvis du er kvinne?

- Blir det lettere å legge i bakken en bråkete slosskjempe som politi hvis du er kvinne?

- Blir det lettere å bære en 150 kg tung person ut av et brennende hus hvis du er kvinne?

Kvinner har andre fordeler enn hva menn har i enkelte tilfeller. F.eks - De er ofte lettere enn menn og kan bli dratt lettere vekk fra slagmarken. Slåsskjempen trenger nødvendigvis ikke sloss mot en kvinne kontra en mann.

Forøvrig kan vel kravene være slik de er idag for kvinner og de kan heve kravene for menn. Da ligger damene innenfor din argumentasjon og man får i tillegg bedre dekning for å utføre 'krafttakene' i å med at man totalt sett da har mer fysikk tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig kan vel kravene være slik de er idag for kvinner og de kan heve kravene for menn.

Så damer bruker magi for å slepe en døende person ut av en røykfylt bygning?

Praktisk

Ehhh.... så du sier dagens krav bruker magi - les hva jeg skrev en gang til du ;)

Edit: ser det kan være litt diffust, så for å klargjøre: la kvinnene ha kravene som menn har idag og heller hev kravene til mennene.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Kvinner har andre fordeler enn hva menn har i enkelte tilfeller. F.eks - De er ofte lettere enn menn og kan bli dratt lettere vekk fra slagmarken. Slåsskjempen trenger nødvendigvis ikke sloss mot en kvinne kontra en mann.

Forøvrig kan vel kravene være slik de er idag for kvinner og de kan heve kravene for menn. Da ligger damene innenfor din argumentasjon og man får i tillegg bedre dekning for å utføre 'krafttakene' i å med at man totalt sett da har mer fysikk tilgjengelig.

Hvilke andre fordeler? om en mann kan løfte en 150 kg person bort fra slagmarken og en kvinne kan løfte en 80 kg person bort fra slagmarken og det ligger 2 stk skadde der på 110 kg hver og det er 2 stk friske soldater som kan bære dem bort hvordan virker da kjønnet på de to friske soldatene inn? Hvilke fordeler skal kvinnen dra fremm som gjør at hun plutselig kan redde den 110 kg tunge skadde soldaten?

Hvorfor skal kravene heves for menn? kvallifisert er kvallifisert. Hva har det man har mellom beina å gjøre med om man skal få jobben eller ikke å gjøre? Det er ren kjønnsdiskriminering.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Edit: ser det kan være litt diffust, så for å klargjøre: la kvinnene ha kravene som menn har idag og heller hev kravene til mennene.

Støttes!

Hvordan kan det støttes? Hvorfor skal menn slite mer for at kvinner skal få samme krav som vi har per.idag? Ren bullshit.

Blir irritert av all den feminismen i Norge. Patetisk :nei:

KJERRINGER, HA DERE PÅ KJØKKENET!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes kravene for jagerflypilot burde være individuelle. Noen har dårligere syn osv. enn andre fra naturens side, og da burde disse ha enklere krav. For det viktigste er jo at absolutt alle har sjansen til å få jobben, ikke at man ansetter de som med størst sannsynlighet vil mestre den.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis en kvinne blir kjønnsmaltraktert er det grusomt og forfærdelig. Når en mann blir det samme pluss forgiftet og torturert ler man av det på nasjonal TV:

http://www.youtube.com/watch?v=nrvDhSB7GHk

:no: Slik er værden vi lever i...

Og når en kvinne blir voldtatt er det grusommt og forfærdelig, mens når en mann blir knivstukket og voldtatt av en kvinne ler brukerene på diskusjon.no av det:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361238

HAHA

Hva i alle dager laugh.gif

Hun burde bli straffet for forsøk til sadistsex! :p

Uhorvelig stram og vond skrittlukt hadde vel ikke stoppet en ekte viking eller?

"I politibetjentens rapport slår han fast at ingen av de tre involverte luktet særlig godt."

HAHA

:rofl:

Verste jeg har lest på lenge.

Skjønner ikke helt humoren i en forsøkt voldtekt med kniv, for å være helt ærlig. Hvis dette hadde vært en historie om en kvinne som ikke hadde lyst på sex som så ble truet med kniv og seksuelt overfalt hadde ikke folk ledd av det. Ikke at det er noe nytt at gutter som blir voldtatt er morsomt, men er litt skuffa av alle svarene her.

HAHAHAH

Hahaha. Jeg har aldri ledd så hardt av en tråd! Denne tar kaka. :!:

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...