Gå til innhold

manne-diskriminering!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mannen har tapt for lenge siden.. Den likestillingen gjelder ikke lenger, nå sskal jeg være forsiktig med å uttale meg, siden jeg (selvsagt) har venninner og kjæreste og jenter jeg er glad i.

Men kvinner generelt av den nyere generasjon er overlegne vesen ovenfor oss menn. Slik jeg ser det, er det nå mannen som kysser ræven til kvinnen her i samfunnet. I enkelte tilfeller syns jeg at det er helt okei at kvinner får noen fordeler her i samfunnet, men når det gjelder likestilling.. Der syns jeg ikke kvinner har noe å si lenger.

Ikke misforstå, jeg har et godt og positivt forhold til kvinner, men det der er bare litt av det jeg ser i samfunnet vårt idag. Det gjelder ikke alle, men en generell oppfatning.

Jeg jobber med mennesker som selger på deltid, og opplever ofte hvor ekle og sjefete enkelte kvinner kan være mot sine menn.

Men for å være ærlig, så har jeg ikke blitt rammet av denne diskrimeneringen i så stor grad ennå at det gjør meg noe særlig ;)

Lenke til kommentar

Det som sjokkerer meg er at mange forfekter et syn om at kvinner og menn er HELT like. Vi er bare ikke det. Vi er biologisk ulike, for pokker.

I dag føler jeg likestilling har gått for langt. Det blir plagsomt for oss menn som aldri har behandlet en kvinne feil. Det kan godt hende de over 50 år fortsatt ser litt ned på kvinner, men de er snart ute av arbeidslivet uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Flytt til UAE - De Forente Arabiske Emirater. Jeg vil anbefale Dubai. Her er det mennene som har stålkontroll og som hersker.

Vi finner ikke idiotiske ting der nede slik som vi har i Norge av for eksempel;

- jentepoeng

- politiet har en tendens til å være mildere mot jenter

- dersom en gutt og en jente står likt, da blir jenta valgt, (jobbsøknad, leiesøknad, og diverse annonser)

- jenta blir gjerne trodd i retten, mens mannen blir ikke det, dersom det er nøytralt

- jenter slipper lettere unna

- jenter kommer lettere til

Dette tullet må vi bli kvitt.

Lenke til kommentar

Mannen har tapt for lenge siden..

På tide å få inn islam-light her i landet, så kan vi kanskje greie å redde stumpene

Eller kanskje ikke :p

Islam er ikke mer undertrykkende enn kristendommen, men jeg er mer for et system der man innser at fysisk er det forskjell og mentalt er det litt forskjell, og så la mulighetene og rettighetene være like...

-frank

Lenke til kommentar

Mr.M;

Si hva du vil, men quote ikke mine ord for å komme med en så dum og unødvendig uttalelse.

Dra ikke religion i en diskusjon som ikke har noe med religion å gjøre.

Den kvinnediskrimineringen i islam som du sikter til gjelder ikke islam, men mange uland.. uansett religion. Det er bare uheldig at mange av ulandene er muslimske land som man hører om i media.

Ta Tyrkia for eksempel, der det er slutt på denne diskrimeneringen i de mer vellstående områdene.

Og så se på land i latin Amerika og Afrika mtp religion..

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Flytt til UAE - De Forente Arabiske Emirater. Jeg vil anbefale Dubai. Her er det mennene som har stålkontroll og som hersker.

Vi finner ikke idiotiske ting der nede slik som vi har i Norge av for eksempel;

- jentepoeng

- politiet har en tendens til å være mildere mot jenter

- dersom en gutt og en jente står likt, da blir jenta valgt, (jobbsøknad, leiesøknad, og diverse annonser)

- jenta blir gjerne trodd i retten, mens mannen blir ikke det, dersom det er nøytralt

- jenter slipper lettere unna

- jenter kommer lettere til

Dette tullet må vi bli kvitt.

Jeg tror du bor i en annen virkelighet enn meg, for selv om RETTSYSTEMET dømmer kvinner lettere er politiets behalndling av dem like ille eller bra som av menn. og jenter blir ikke trodd i retten over menn, det er faktisk slik at sier en jente at hun ble voldtatt og peker på tiltalte så blir hun ikke automatisk trodd, faktisk pga at endel jente løyv på 80 og 90-tallet har beviskravet i voldtektsaker blitt markant større, altså er det bare for mannen å vedholde at det er tull de hun sier, at det var frivillig eller noe annet i den duren...

Og hva er 'jentepoeng'?? kan være at oss her på kysten av vest-agder ikke er helt up-to-date, eller som sakt bor du i en annen virkelighet. Det begynner å bli tåpelig, men du lever tydeligvis i "feministia" aller noe slikt?! i tillegg er det ikke bra slik UAE har det der kvinner ikke kan eie eindom, eller har rett til å gjør noe mer enn å gjør som en mann forteller henne! Til og med USA er FOR mannsjovenistisk for min smak. Jeg vil ikke ha manne-diskriminering, det betyr ikke at jeg er for kvinne-diskriminering...

-frank

• Liker 1
Lenke til kommentar

^ jeg syns at Tricell har et poeng, jeg.. Hvis en kvinne voldtar deg og anmelder deg for voldtekt, så er det du som får skylda og blir beskyldt for å være voldtektsmann.

Ihvertfall av majoriteten.

Annet sted der kvinner har fordeler er militæret. det er lettere for kvinner å få jobb, utdannelse i militæret og de får i tillegg mer penger enn vi gutter.

Lenke til kommentar

På tide å få inn islam-light her i landet, så kan vi kanskje greie å redde stumpene

Vi tar med jentene på laget. Finnes nok av dem som vil konvertere, å ta en ny kurs fremover

Lenke til kommentar

Islam er ikke mer undertrykkende enn kristendommen, men jeg er mer for et system der man innser at fysisk er det forskjell og mentalt er det litt forskjell, og så la mulighetene og rettighetene være like...

-frank

Må si meg enig med dette. Det er betydelig større variasjon innad i kjønnene enn det er mellom dem. Å favorisere dem i noen som helst grad blir nermest som å si at alle servicejobber bør gå til japanske innvandrere pga japanerne er det høffligste folkeslaget. Eller at alle utejobber om sommeren bør gå til farga personer fordi disse tåler sola bedre.

Problemet er som nevnt at enkelte tolker det at kvinner skal likestilles som at kvinner skal favoriseres og det blir svært feil. Litt av det ligger i hvordan man bruker begrepet likestilling også. Man burde ikke kjempe for likestiling, men mot forskjellsbehandling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Til frankhaugen

Tal kun for deg selv! du taler ikke for andre...

Jentepoeng er spesielle tilleggspoeng noe som gjør det lettere for jente å komme inn på all ingeniør utdanning i Norge.

Vet du hvorfor ikke alle jenter blir like mye trodd på nå, det er fordi de har misbrukt sin tillit, der retten har tidligere automatisk trodd på jente uansett hva, men så viser det seg at det er feil. Men dessverre så er det litt slik enda. Dette er bare en grein.

Jeg bryr meg ikke om at jenter ikke blir trodd i retten, de har selv løyet, og de får da ta nedfallet.

Politiet i Norge er mildere mot jenter. Men dersom de gjør aggressiv motstand, da får de samme behandling som menn.

Jenter slipper lettere unna, og kommer lettere til fordi de spiller på sitt utseendet, noe som fører til at de får det som de vil.

Tror du det var tilfeldig at jeg valgte UAE? det var en nøye utvalgt nasjon. Jeg er fullstendig klar over hvordan tingene fungerer der. Menn har stålkontroll og hersker der nede.

Mitt mål er kun å få likestillingen til å bli nøytral.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

^ jeg syns at Tricell har et poeng, jeg.. Hvis en kvinne voldtar deg og anmelder deg for voldtekt, så er det du som får skylda og blir beskyldt for å være voldtektsmann.

Ihvertfall av majoriteten.

Annet sted der kvinner har fordeler er militæret. det er lettere for kvinner å få jobb, utdannelse i militæret og de får i tillegg mer penger enn vi gutter.

vårt militære består bare av frivillige jenter og det utgjør ca. 6% av alle tjenestepersonell militæret har :p

Og voldtekt av en gutt utført av ei jente har jeg lyst til å se XD (sorry, voldtekt er ingenting å le av men jeg ser for meg en tynn 50kg's 19-åring forsøke å voldta en som meg med 120kg, og mye muskler XD hahahaha).

Og skal legges til at på helse og sosilafag er det fordeler for gutter/menn både med førsterett på lærligneplasser, høyere stipend, og garantert skoleplass...

(jeg startet denne tråden da jeg ble avvist fra mitt lokale SPA, da de skiftet eiere, og konsept og lot meg ikke bruke pengene mine der. Jeg hadde ikke regnet med att så mye frustrerte menn var der ute :p )

-frank

• Liker 1
Lenke til kommentar

Diskriminering er som lover og regler i matematikk.

Du bruker dem der dem passer, men bare når det kommer fordelaktigt utav det, ellers bare ignorerer du det og finner en annen løsning.

Det at dem sier "ok eg liker ikkje at stygge gutter ser på meg"

Har selv vært en del på treningsstudio og då kommer en del litt mindre uopplyste damer bort mens eg trener og spør kordan eg får resultatet eg får og om eg kan hjelpe dei.

svare e alltid FUCKNO GO AWAY TROLLBIAAAATSJ

dem veier som regel 150 kilo og har med seg en pose med chips og en pose fra mcdonalds.

Skal vi då forby feite folk å kommer på treningsstudioet fordi dei plager oss som faktisk er der for å trene?

Er også dritt lei kvinnfolk som er på spinning og sitter på sykkelen hele økten og babler.

Lenke til kommentar

En annen ting som kanskje ikke er helt relevant, men som potensielt er rimelig smertefullt for oss menn, er hvordan Dominique Strass Kahn (?) ble behandlet. Sist jeg hørte noe om denne saken så var det laaaangt fra sikkert at det var en voldtekt, selv om mange trodde det.

Har "likestilling" gått så langt at det å være mann er nok motiv for voldtekt, og at det å oppholde seg i samme rom som en uærlig kvinne er bevis nok? Jeg skal i hvert fall vokte meg godt. For alt vi vet kan dette ha vært en kynisk politisk spill for å avsette DSK.

Avslutter med litt Michael Scott: "Equality, not quality"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...