Gå til innhold

T610, Inntrykk og Feedback!

Anbefalte innlegg

Fikk meg en SE t610 for noen uker siden, har brukt den flittig og sitter igjen med en del inntrykk som jeg tenkte jeg skulle dele med forumet. (Dette blir ingen lang review, bare litt brukerfeedback)

Først av alt så vil jeg si at dette må være den beste mobilen jeg noen gang har vært borti, selv om det finnes mindre positive aspekter ved den så skal det mye til for å kunne slå SE t610. (Med tanke på andre mobiler, ikke PDA'er og lignende)

Det er så mye positivt å si om denne mobilen at jeg skal fokusere litt på det negative, som sagt er dette ingen review, men bare litt feedback.

En av tingene som plager meg litt er at midt under f.eks SMS skriving, bluetooth overføringer eller generell bruk kan mobilen fryse helt og slå seg av.

Dette har skjedd meg et par-tre ganger, det kan jo ha noe med firmwaren å gjøre, men dog, det gjør at man begynner å lure litt...

Har også fått intrykk av at mobilen er litt "Treig".. Nå gikk jo jeg rett fra Nokia til SE, men det er ofte mobilen plutselig fryser i 4-5 sekunder, og så reagerer den på tastetrykkene du har trykket i mellomtiden sånn helt plutselig... Ellers har telefonen en veldig bra respons på menyen...

Dette er i allefall noen av de generelle negative inntrykkene jeg har fått i løpet av disse ukene, ellers er det en superb mobil, og jeg angrer ikke et sekund på å ha skaffet den!

Uansett så er det bare å komme med andre inntrykk og kommentarer denne posten, kunne jo kanskje gjort dette til en generell t610 post, gjort den til pinned eller no, siden det er så mange t610 poster ute og går.. :p

Er det forresten noen som veit hvordan jeg sjekker firmware versjonen på mobilen? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten ting jeg glemte i den første posten, når man velger Minne status så står det 0 KB på mine lyder, men jeg har jo en del lyder inne som tar plass, hvorfor står ikke dette oppført? Noen flere som opplever det samme problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Kanskje du har slettet alle utenom de som det ikke går an å slette? og de blir kanskje ikke ført opp der.. Bare gjetter jeg =)

Lenke til kommentar
En liten ting jeg glemte i den første posten, når man velger Minne status så står det 0 KB på mine lyder, men jeg har jo en del lyder inne som tar plass, hvorfor står ikke dette oppført? Noen flere som opplever det samme problemet?

Slik skal det ikke være. Alle lydfiler som ligger i Mine Lyder skal bli oppført i minnestatusen. Jeg ville spurt hos en forhandler, mulig det hjelper med firmware oppgradering.

Lenke til kommentar

Det er veldig lett å fokusere på bare negative ting, men det er nettopp det jeg kommer til å gjøre nå.

Som dere også har sagt, så henger også min telefon seg. Men det har kun skjedd en gang og regner med slik er firmware-problemer.

Videre så synes jeg kameraet er eksepsjonelt dårlig, det duger ikke til _noe_ annet enn utendørsbilder eller innendørs i særdeles godt opplyste rom.

Videre synes jeg batterikapasiteten er langtfra imponerende. Etter å ha ladet telefonen min fullt opp i går formiddag, pratet ca halvannen time og skrevet noen få meldinger har batteriet falt ned på 1/4 kapasitet igjen (ikke brukt kamera eller noe annet som er strømkrevende). I snitt har jeg ladet telefonen min hver tredje dag. Det jeg lurer fælt på er om dere har opplevd dette problemet, eller om det kun er min telefon det kan være defekt batteri på?

Ellers er det noen småfunksjoner som lett kunne vært fikset med firmware (jeg har kun den nest nyeste), som at ordet man har skrevet feil når man velger "stav ord" ikke blir slettet, men står der fortsatt. Jeg synes det er irriterende, for jeg sletter alltid tullet som står for å begynne å skrive på ny. Videre er det usannsynlig tungvindt å sende en tekstmelding til en person man ikke har nummeret i hodet. Man må faktisk gjennom SJU menyer før meldingen blir sendt. Til gjengjeld går det raskt å sende meldinger. Dette er jo egentlig et resultat av at telefonen har endel avanserte funksjoner og minne, men jeg er sikker på at det kunne vært gjort på en annen måte!

At skjermen er lyssvak i dagslys har faktisk ikke vært noe problem for mitt vedkommende, jeg synes skjermen går an å se på i dagslys, dog ikke den beste, men man går jo ikke med skjermen mot sola hvis man skal se... så alle "tester" som er gjort av fargeskjermer, er gjort på en provoserende måte slik at man prøver å få skjermen til å bli dårligst mulig. De eneste testene jeg stoler på, er mine egne + andre private brukererfaringer.

Vidre er funksjonene på joysticken veldig bra, men det hadde vært greit å kunne definere hva man ville skulle skje ved berøring av joysticken. Kanskje man kan det? såpass har jeg ikke funnet ut etter en mnd med telefonen.

En annen tungvindt ting med telefonen er det med å legge til kontakter. Man må innom unødvendig mange valg før man får skrive inn navn og nummer (jeg tenker på "tilføy").

Ellers er det en kjekk liten sak med mye gøyale funksjoner, flott fargeskjerm!

Lenke til kommentar

Skal ikke prøve å være no SE fanatiker eller no slikt, vil bare komme med noen kommentarer.

Videre så synes jeg kameraet er eksepsjonelt dårlig, det duger ikke til _noe_ annet enn utendørsbilder eller innendørs i særdeles godt opplyste rom.

Jeg har tatt fine bilder både ute og inne, til og med i fra bil i fart ;) *kjørte forbi en ulykke*

Videre synes jeg batterikapasiteten er langtfra imponerende. Etter å ha ladet telefonen min fullt opp i går formiddag, pratet ca halvannen time og skrevet noen få meldinger har batteriet falt ned på 1/4 kapasitet igjen (ikke brukt kamera eller noe annet som er strømkrevende). I snitt har jeg ladet telefonen min hver tredje dag. Det jeg lurer fælt på er om dere har opplevd dette problemet, eller om det kun er min telefon det kan være defekt batteri på?

Telefonen min varte i 8 dager uten problemmer når jeg var på hyttetur, snakket kanskje 3-4 timer i den tilsammen og skrev en haaaug tekst meld, tok også en del bilder, men noen ganger virker det som batteriet sier svosj og er nesten tomt med en gang.(et par dager)

Ellers er det noen småfunksjoner som lett kunne vært fikset med firmware (jeg har kun den nest nyeste), som at ordet man har skrevet feil når man velger "stav ord" ikke blir slettet, men står der fortsatt. Jeg synes det er irriterende, for jeg sletter alltid tullet som står for å begynne å skrive på ny. Videre er det usannsynlig tungvindt å sende en tekstmelding til en person man ikke har nummeret i hodet. Man må faktisk gjennom SJU menyer før meldingen blir sendt. Til gjengjeld går det raskt å sende meldinger. Dette er jo egentlig et resultat av at telefonen har endel avanserte funksjoner og minne, men jeg er sikker på at det kunne vært gjort på en annen måte!

Utrolig enig når det gjelder skriving av sms og sending.. trykke ørten ganger for å få nr.

Vidre er funksjonene på joysticken veldig bra, men det hadde vært greit å kunne definere hva man ville skulle skje ved berøring av joysticken. Kanskje man kan det? såpass har jeg ikke funnet ut etter en mnd med telefonen.

Veldig enig.

Lenke til kommentar

Det er mulig å endre en av joystick snarveiene, og det er den til venstre. Hvis dere kikker på "Mine snarveier" (meny 3) ser dere at funksjonen som står øverst der er den samme som å ta joysticken til venstre. Mine snarveier kan endres enkelt. Bare legg den snarveien dere vil ha øverst (posisjon 1) og vips har du din egen snarvei (",)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Syns det er utrolig plagsomt at det ikke går an og velge flere snarveier selv, men er det mange andre som kan det? Min gamle Siemens c45 kunne du lage dine egne skreddersydde snarveier fra standy-by modus. Kan de nye Siemens telefonene dette?

Hadde det gått an å velge egne snarveier så er det jo ikke så problematisk med alle undermenyene.

Lenke til kommentar
Syns det er utrolig plagsomt at det ikke går an og velge flere snarveier selv, men er det mange andre som kan det? Min gamle Siemens c45 kunne du lage dine egne skreddersydde snarveier fra standy-by modus. Kan de nye Siemens telefonene dette?

Hadde det gått an å velge egne snarveier så er det jo ikke så problematisk med alle undermenyene.

Alle Siemens telefoner har mulighet for lagring av snarveier på alle tal-knappene i standby-modus. Meget praktisk. Sony Ericssons snarvei system er lagt opp til at man går inn i menyen, så inn i en egen meny som heter "Mine snarveier". Et greit system, men kanskje ikke helt opp til siemens snarveifunksjon.

En annen tungvindt ting med telefonen er det med å legge til kontakter. Man må innom unødvendig mange valg før man får skrive inn navn og nummer (jeg tenker på "tilføy").

Standby modus -> tast nummer -> trykk "mer" -> lagre nummer -> Til Eksisterende/Ny kontakt

Tror det er sånn, telefonen min er inne til fw-oppgradering så jeg er litt usikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Ja kan jo gå inn i 'snarveier' mapper, men det er jo ofte like tungvindt som å gå rett inn i menyen du selv vil.

Savner veldig det Siemens snarvei systemet.. =/ Men mener min Siemens til og med hadde en under meny som het 'my menu' tilsvarende SE sin 'snarveier'

Lenke til kommentar
Ja kan jo gå inn i 'snarveier' mapper, men det er jo ofte like tungvindt som å gå rett inn i menyen du selv vil.

Savner veldig det Siemens snarvei systemet.. =/ Men mener min Siemens til og med hadde en under meny som het 'my menu' tilsvarende SE sin 'snarveier'

Stemmer nok det. Siemens er gode på det der :wink:

Lenke til kommentar

ser ut som vi er enige om masse, men jeg forstår fortsatt ikke så mye av batterikapasiteten... burde jeg ringe til forhandler for å klage? Kan det være mulig at batteriet er defekt? Eller trenger telefonen endel ladinger før den er helt optimal.. har vel ladet den fullt opp fra tom 7-8 ganger siden jeg fikk den for en måned siden.

Behandlet batteriet noenlunde slik det skulle gjøres første gangen også...

Lenke til kommentar

Jeg må lade batteriet mitt 2 ganger i uka. Holder mye på med tlf'en. Er enig i at det er irriterende å ikke kunne customize joystick snarveiene, og at det er ett par for mange steg involvert i SMS sending. Trikset til å ta bra bilder er å holde mobilen i ro et par sekunder etter at du har trykket på frys.

Lenke til kommentar

merkelig at telefonen er oppgitt med 4-5 timer tale eller 300t standby, når den ikke holder det. selv tester har vist opptil disse tidene.

At jeg er så misfornøyd med kameraet har vel sin forklaring i at jeg til nå har levd med et Sony 707 profesjonelt digitalkamera:) Men for all del.. jeg kommer hvertfall til å handle Blitz når den kommer, håpløst med bilder inne i dårlig lys uten det..

Noen som vet om det er mulig å få tak i deksler noe steds fra? Vet det innebærer litt skruing, men telefonen overlever nå det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...