Gå til innhold

Problemer med et Logitech Z-2300 2.1 anlegg


Anbefalte innlegg

Jeg sitter på et Logitech Z-2300 2.1 anlegg som jeg har hatt siden 2006 og for en god stund siden oppstod det to ting som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse.

 

Det første er at når jeg skrur opp og ned på volumkontrollen så skurrer det noe fryktelig i høyttalerne og jeg må skru lenge før de faktisk spiller riktig(altså at den ene ikke spiller kjempelavt eller mangler frekvensområde etc.).

 

Det andre er at det virker som om at et frekvensområde i bassen ikke spilles i det hele tatt når jeg bruker anlegget, men om jeg kobler et headset til det så hører jeg denne helt uten problemer.

 

Hva kan jeg gjøre for å få fikset dette? Vil det være lønnsomt å reparere det om det skulle være tilfellet, eller er det bedre å kjøpe et helt nytt anlegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech reparerer ikke anlegg. Og det er ikke å få tak i deler til det anlegget heller. Det at det skurrer er mest sannsynlig pga støv i potmeteret som regulerer volumstyrken. Løsning er og åpne kontrollen, lokalisere potmeteret og prøve å blåse det rent med trykkluft. Er man heldig kan det hjelpe men som oftest må det byttes ut.

 

Det at den ikke spiller enkelte frekvenser i bassområdet er mer spesiellt, og høres litt rart ut egentlig da anlegget egentlig kun gjør det den får beskjed om fra kilden.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...