Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Soling i solarium

Dufen

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål rundt soling i solarium...

1. Hvor lenge tar man sol første gang (på generelt grunnlag)

2. Øker man tiden man tar sol for hver gang eller øker man tiden saktere?

3.Hvor ofte kan man ta sol? Hver dag?

Noen andre ting jeg ikke har tenkt på som er av interesse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

desto blekere du er desto forsiktigere må du sole deg (både i solarium og ute). For lang tid i solarium kan gi alvorlige hudskader. Hvis hele tidsrammen din er totalt en-to uker fra i dag tror jeg ikke solarium vil hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Høres ut som du har fornuftige intervaller på gang nå. Kommer veldig an på hudtype egentlig. Det står ofte en tabell på solsenteret som viser hvor man bør starte og hvordan man bør øke for sin hudtype. Sikkert ikke noe problem å øke med et minutt eller halvannet hver gang, opp til en viss grense.

Lenke til kommentar

Høres bra ut :)

Sist jeg tok sol var søndag, da var det 12 minutter og jeg så at jeg var mørkere i huden etterpå. Så det spesielt rundt der bokseren hadde vært, men det har gått noe tilbake siden da men ikke for mye.

Prøver på 16 minutter i morgen, og 16 minutter på fredag. Og så, om det går fint øker jeg til 20 minutter neste man, ons og fredag. Noe mer tror jeg ikke er så heldig :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...