Gå til innhold

BK: Synkronflukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott motiv med gode farger, fin komp og harmonisk, fin bakgrunn. :)

Imidlertid synes jeg du har en del å hente i etterbehandlingen, tenker særlig på oppskarping av fuglene og støydemping av bakgrunnen, sånn at fuglene kan fremstå noe klarere. ;)

 

Ja, du har nok rett i det, men det er såpass mye støy også på vingene at jeg kunne ikke skarpe opp noe mer. Egentlig litt overrasket med såpass mye støy på "bare" 800 ISO, men det kan kanskje skyldes at bildet er noe undereksponert. Må teste litt der, om det er bedre med enda høyere ISO, slik at jeg unngår undereksponeringen. Vanskelig balansegang med noe svakt lys og fugler i relativt stor fart :).

 

Edit: Bakgrunnen syns jeg ble ganske bra, men det kan kanskje være noen overganger mellom fugl og bakgrunn som ikke er blitt støybehandlet.

Endret av Erik Nordhagen
Lenke til kommentar

Flott motiv med gode farger, fin komp og harmonisk, fin bakgrunn. :)

Imidlertid synes jeg du har en del å hente i etterbehandlingen, tenker særlig på oppskarping av fuglene og støydemping av bakgrunnen, sånn at fuglene kan fremstå noe klarere. ;)

 

Ja, du har nok rett i det, men det er såpass mye støy også på vingene at jeg kunne ikke skarpe opp noe mer. Egentlig litt overrasket med såpass mye støy på "bare" 800 ISO, men det kan kanskje skyldes at bildet er noe undereksponert. Må teste litt der, om det er bedre med enda høyere ISO, slik at jeg unngår undereksponeringen. Vanskelig balansegang med noe svakt lys og fugler i relativt stor fart :).

 

Edit: Bakgrunnen syns jeg ble ganske bra, men det kan kanskje være noen overganger mellom fugl og bakgrunn som ikke er blitt støybehandlet.

Hei igjen - ja, jeg er i grunnen temmelig imponert over hva du har fått til her - ikke lett å fange en sånn flokk i flukten. Når det gjelder etterbehandling kommer det jo også an på hvilket program man bruker - jeg prøvde meg på dette bildet for treningens skyld og brukte en kombinasjon av PSE 9 og LR ( LR er jo suveren på støybehandling...)- Synes nok det ble noe klarere, men det er selvsagt også et spørsmål om smak og behag...:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...