TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Kjører win server 2008 r2 og ønsker å sikre mine dokumenter som jeg har på arbeidstasjonene min. Har ordnet en fellesmappe og under den har jeg lagt til flere hjemmekataloger. Rettighetene på begge disse mappene har alle som tilgang. Server og arbeidstasjon ligger inne på et eget nettverk så det har ikke direkte internetttilgang. Fellesmappen og hjemmekatalogene ligger på serveren. Oppgaven består av at jeg skal redirekte mine dokumenter fra en bruker på arbeidsstasjonen min til hjemmekatalogen på serveren. Serveren blir tilkoblet via remote desktop fra arbeidstasjonen. For å få redirektet minedokumenter til hjemmekatalogen skal vi bruke GPO. Hvilke valg skal jeg bruke når jeg lager GPO-en? Jeg har prøvd flere ganger å sette opp dette. Problemet er at hjemmekatalogen(på serveren) til feks Per forandrer navn til mine dokumenter etter jeg har logget på brukeren Per(som er på arbeidstasjonen). Jeg vil forsatt ha brukeren Per der, men at dokumentene som jeg har lagt til i mine dokumenter på brukeren skal legge seg under Per sin hjemmekatalog på serveren. Beklager den innviklede forklaringen Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Er ikke kjent med forkortelsen GPO. Er det ntfs mount points du prøver å bruke? Dette fungerer ikke mot lokasjoner på et nettverk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Er ikke kjent med forkortelsen GPO. Er det ntfs mount points du prøver å bruke? Dette fungerer ikke mot lokasjoner på et nettverk. hvorfor svarer du når du ikke har peiling på windows server. Til trådstarter: Har du satt opp domenet? Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Jeg har satt opp domene og kjører dns, htcp og hyper-v på den samme serveren. Det er en test server for skolen jeg går på. GPO er Group policy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hvordan vil du ha det? Skal brukeren ha en egen stasjonsbokstav der han lagrer filer, eller vil du ha det helt sømløst slik at brukeren bare lagrer filene i mine dokumenter og ikke ser at de ligger på serveren? Stilt spørsmålet på en annen måte, skal du bruke DFS? Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Har ikke så veldig mye erfaring med dette. Men tanken er at det brukern legger under minedokumenter også skal lagres på hans hjemmekatalog på serveren også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 er det bare stasjonære maskiner eller skal der også være bærbare i strukturen. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Bare stasjonære skal være med i strukturen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 I gpo edit under user configuration -> Windows Settings -> Folder Redirections Der kan du velge hvilke mapper du vil skal ligge på serveren og brukeren vil ikke vite hvor. Brueren vil bare forholde seg til Mine Dokumenter, Bilder, Musikk osv osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå