Gå til innhold

redirect av mine dokumenter til hjemmekatalog på server 2008r2

Anbefalte innlegg

Kjører win server 2008 r2 og ønsker å sikre mine dokumenter som jeg har på arbeidstasjonene min.

Har ordnet en fellesmappe og under den har jeg lagt til flere hjemmekataloger. Rettighetene på begge disse mappene har alle som tilgang. Server og arbeidstasjon ligger inne på et eget nettverk så det har ikke direkte internetttilgang. Fellesmappen og hjemmekatalogene ligger på serveren. Oppgaven består av at jeg skal redirekte mine dokumenter fra en bruker på arbeidsstasjonen min til hjemmekatalogen på serveren. Serveren blir tilkoblet via remote desktop fra arbeidstasjonen.

For å få redirektet minedokumenter til hjemmekatalogen skal vi bruke GPO. Hvilke valg skal jeg bruke når jeg lager GPO-en? Jeg har prøvd flere ganger å sette opp dette. Problemet er at hjemmekatalogen(på serveren) til feks Per forandrer navn til mine dokumenter etter jeg har logget på brukeren Per(som er på arbeidstasjonen). Jeg vil forsatt ha brukeren Per der, men at dokumentene som jeg har lagt til i mine dokumenter på brukeren skal legge seg under Per sin hjemmekatalog på serveren.

Beklager den innviklede forklaringen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Er ikke kjent med forkortelsen GPO.

Er det ntfs mount points du prøver å bruke? Dette fungerer ikke mot lokasjoner på et nettverk.

hvorfor svarer du når du ikke har peiling på windows server.

Til trådstarter: Har du satt opp domenet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvordan vil du ha det?

Skal brukeren ha en egen stasjonsbokstav der han lagrer filer, eller vil du ha det helt sømløst slik at brukeren bare lagrer filene i mine dokumenter og ikke ser at de ligger på serveren?

Stilt spørsmålet på en annen måte, skal du bruke DFS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I gpo edit under user configuration -> Windows Settings -> Folder Redirections

Der kan du velge hvilke mapper du vil skal ligge på serveren og brukeren vil ikke vite hvor. Brueren vil bare forholde seg til Mine Dokumenter, Bilder, Musikk osv osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...