rimehaug Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Hei I mitt hjemmenettverk har en PC tilgang til alle andre PCer, men laptopen jeg bruker nå klarer ikke engang å koble til seg selv. Joda den finner seg selv og de andre, men klarer ikke å koble til noen av de. Jeg får bare feilmeldingen om at nettverkstjenestens navn er ugyldig. Jeg har sett gjennom instillingene (tror alle sammen), men har sikkert klart å overse noe. Med litt sjekking viser det seg at MAC-adressen er "Ikke tilgjengelig"!!! Kan noen se hvor problemet mitt ligger? Please Hva kan jeg gjøre? Mvh Tor Sverre Endret 9. august 2011 av rimehaug Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hei. Du skriver mye, men desverre ikke på en forståelig måte slik at det går an å forstå nettverket ditt. Jeg skal prøve å plukke deg i biter nå: I mitt hjemmenettverk har en PC tilgang til alle andre PCerMener du at alle har tilgang til hverandre (helt åpen) eller mener du at alle maskinene har en brannmur som kun slipper inn en bestemt maskin?Hvis sistnevnte stemmer, så tror jeg du har drevet å kopiert innstillinger under installasjon eller utrulling og dermed fått en eller flere maskiner til å blokkere sin egen ip adresse (eller mac hvis programvaren benytter seg av det). men laptopen jeg bruker nå klarer ikke engang å koble til seg selvNøkkelen her er mer informasjon. Kanskje du rett og slett ikke har nettverkskortet installert - eller andre banale feiler. Joda den finner seg selv og de andre, men klarer ikke å koble til noen av deBegrepet "koble" er noe man normalt bruker om fysiske strømbrytere og kontakter, ikke på et datanettverk. Har du kabel mellom to maskiner så er de jo "tilkoblet" så lenge det er elektrisk kontakt mellom.Når du sier at de ikke er "koblet" så kan det tolkes dithen at nettverkskabelen ikke er på. Jeg får bare feilmeldingen om at nettverkstjenestens navn er ugyldigMed en maskin eller med flere? Med litt sjekking viser det seg at MAC-adressen er "Ikke tilgjengelig"!!!Hvordan "sjekket" du det? Hvilken mac adresse? Lenke til kommentar
rimehaug Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Hei. Du skriver mye, men desverre ikke på en forståelig måte slik at det går an å forstå nettverket ditt. Jeg skal prøve å plukke deg i biter nå: I mitt hjemmenettverk har en PC tilgang til alle andre PCerMener du at alle har tilgang til hverandre (helt åpen) eller mener du at alle maskinene har en brannmur som kun slipper inn en bestemt maskin?Hvis sistnevnte stemmer, så tror jeg du har drevet å kopiert innstillinger under installasjon eller utrulling og dermed fått en eller flere maskiner til å blokkere sin egen ip adresse (eller mac hvis programvaren benytter seg av det). men laptopen jeg bruker nå klarer ikke engang å koble til seg selvNøkkelen her er mer informasjon. Kanskje du rett og slett ikke har nettverkskortet installert - eller andre banale feiler. Joda den finner seg selv og de andre, men klarer ikke å koble til noen av deBegrepet "koble" er noe man normalt bruker om fysiske strømbrytere og kontakter, ikke på et datanettverk. Har du kabel mellom to maskiner så er de jo "tilkoblet" så lenge det er elektrisk kontakt mellom.Når du sier at de ikke er "koblet" så kan det tolkes dithen at nettverkskabelen ikke er på. Jeg får bare feilmeldingen om at nettverkstjenestens navn er ugyldigMed en maskin eller med flere? Med litt sjekking viser det seg at MAC-adressen er "Ikke tilgjengelig"!!!Hvordan "sjekket" du det? Hvilken mac adresse? Jeg har full tilgang til Internett, Jeg ser hvilke PCer som er koblet til i nettverket, altså har jeg nettilgang. Har prøvd å avinstallere nettverkskortet og installert driverne igjen. -> Ingen effekt. Feilmeldingen kommer ved "tilkobling" (vet ikke hvilket ord du vil bruke istede) til alle PCer. ang MAC adressen, se bilde. Ikke nøl med å spør mer, så skal jeg svare så utfyllende jeg kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå