Mr Pepe Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 det har skjedd 2 farlige situasjoner akkurat p ådet du beskriver, engang så holdt jeg på å krasje med motgående trafikken pga han kødde som kjørte bussen ga ikke signal og svingte ut da jeg var rett ved bussen, for en idiot ! Hater bussjåfører ! fuuuuu Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Når det kommer til busser ut av holdeplasser, (jeg forutsetter såklart at de blinker ut), så er det veldig vanskelig å sitte 12-15, evt 18 meter foran bakenden på bussen og se om trafikken bak bremser eller ikke, spesielt hvis trafikkbildet eller situasjonen ellers er krevende. Jeg dyttet en bil ut i motsatt kjørefelt med bakenden av bussen min siden overhenget bak på boogie-busser slår veldig ut til sidene. Sjåføren var en ung jente som øvelseskjørte. Da vi hadde parkert, så ba jeg henne sette seg inn i setet mitt, og kikke bak; Ikke alltid like lett å avgjøre om bilen bak står langt nok bak, eller om hun står de uheldige cm innenfor "rekkevidde" for enden av bussen. Og som sjåfør så får en nok av dem med dyr bil, som bare MÅ forbi...spesielt i rushtrafikk. Tipper det er viktig å spare de 12 metrene, når bussen omtrent alltid skal inn på neste holdeplass igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå