Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kjøpe blekk på nettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Et par ting å ha i bakhodet når du bruker uoriginalt blekk.

Garantien kan du vinke farvel til. Chipene i patronene er så sofistikerte i dag at om du får problemer med skriveren og de avleser elektronisk at det har vært benyttet uoriginalt blekk.

Blekket er ofte av dårligere kvalitet

Lysfølsomheten er dårligere (fargene falmer)

Pigmentene er ofte større noe som gjør at oppløsningen blir dårligere

Men billig er det :)

Lenke til kommentar

Virket helt fint hos meg, var god kvalitet både på farge og svart. Mye dypere sortnivå en de originale jeg har brukt tidligere. Men nå skal jeg bare bruke det til skolearbeid, så det er ikke så viktig. Ang. garanti, så er det en 7 år gammel printer til 350 kr, så det har jeg ingen problemer med hehe.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Garantien kan du vinke farvel til. Chipene i patronene er så sofistikerte i dag at om du får problemer med skriveren og de avleser elektronisk at det har vært benyttet uoriginalt blekk.

Vil tro dette er grunnen til at de billigste uorginale patronene (av typen 5-6kr stk), så får du med instruksjoner med hvordan resette chippen sin måler samt sette den over på nye patronen.

Men vet at ihvertfal hp klager ikke på om du bruker uorginale tonere på selv dered 50k+ printere, har faktisk fått det anbefalt fra hp når en toner ikke var og oppdrive grunnet leveringstrøbbel fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Vil tro dette er grunnen til at de billigste uorginale patronene (av typen 5-6kr stk), så får du med instruksjoner med hvordan resette chippen sin måler samt sette den over på nye patronen.

Men vet at ihvertfal hp klager ikke på om du bruker uorginale tonere på selv dered 50k+ printere, har faktisk fått det anbefalt fra hp når en toner ikke var og oppdrive grunnet leveringstrøbbel fra fabrikk.

Interessant. Det må vel ha vært en misfornøyd ansatt kanskje :)

Hele forretningsmodellen baserer jo seg på salg av blekk. Blekkskriverene får du jo nesten kastet etter deg p.g.a konkurransen i segmentet. I alle fall enkelte modeller må jo selges til godt under kostpris, men kjedene gjør vel sitt også med prissjonglering. Vet i alle fall at Elkjøp/Lefdal kan finne på å selge ting langt under kostpris for at det skal passe inn i tilbudsmodellene de kjører.

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal henge ut noen merker/firma så har jeg også opplevd med leasing av større maskiner på bruksbasert betaling (typisk 10-15øre pr ark) at de gir deg "kompitable" tonere istedenfor orginale, noe jeg vil anta er for maksimering av profit.

Da er service/tonere etc med i avtalen så skulle tro de ikke ville satt garantien på spill om produsenten sier det er fyfy, ryker maskinen så ville det vært et solid tap sto de uten garanti.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

min anbefaling er å bruke orginalt blekk, koster bare litt ekstra, men da slipper du muligens å kaste en defekt printer hvis du har uflaks med en patron med ræva kvalitet på innholdet.

bare å ringe til verksteder på printere det, og spør hvor mange printhoder som blir kastet i søpla hvert år fordi folk gnukker på blekket. Og dette er selvfølgelig ikke noe som går på garantien for oss normale forbrukere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjøpte selv uoriginale HP364-patroner fra Inkclub.no og fikk en drøss av feilmeldinger. Fikk til slutt printet men sort-patronen var defekt. Hadde heldigvis en originalpatron liggende som det var litt blekk igjen på. Fargepatronene og fotosvart-patronen derimot fungerte perfekt.

Så har jeg heldigvis et skrivehode jeg kan ta ut og vaske i varmt vann om det skulle tette seg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...