AnonymDiskusjon Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei jeg hadde et lite sår i anus for rundt en 1 måne siden. Det var bare et lite riff som jeg går ut ifra at alle får en gang i blant når de tørker seg litt for hardt. Men det jeg merket var at det dannet seg en skorpe, og hver gang jeg tørket meg så rev jeg den opp litt. Det gikk likevel stort sett greit og jeg ble ikke plaget spesielt av det, bortsett fra at det begynte å klø når jeg svettet. Men nå for ca litt over en uke siden, nærmere 2 har jeg hatt veldig problemer med anus. Rundt rumpe hullet så er det liksom VELDIG rød, huden ser veldig flamert og irritert ut, nesten som huden "skriker på en måte. Dette strekker seg helt fra bak balle sekken til over og rundt rumpehullet. Det er også litt skorpe her og der, jeg trodde først det var sopp, men det kjenes ut som skrope. Jeg begynte med potetmel for 2 dager siden, og tror det har hjulpet litt, men det er jeg ikke sikker på. Ellers prøver jeg å holde det luftig, sove naken og gå uten bokser når jeg er hjemme. Jeg prøvde å ringe legen, men de hadde ingen ledige timer, ikke akutt engang. Jeg fikk en time 23 juli, men det er alt for lenge. Hun sa jeg kunne prøve å få meg akutt time på Fredag, men at hun ikke kunne garantere noe. Ellers var det lite råd å få av henne, og jeg synes jo seff det var litt vanskelig å snakke om dette, for å være ærlig så var jeg på gråten Jeg vil gjerne ha dette fikset til skolestart ettersom det er veldig ubehagelig. Hva synes dere det høres ut som? Litt irritert hud bare? Eller kan det være infeksjon eller noe slikt? Jeg tenker at mulig årsaker kan være at jeg har gått mye i våt badbukse, svettet mye, mye stress på jobb og sånt i sommer. Jeg klarer jo å fungere i dagliglivet liksom, men det er ubehaglig... Postet av anonym: e46813408244f70df5992c11d06a6cfa Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Kjøp Inotyol. Fungerer kjempebra på såre barnerumper, da så fungerer det vel på voksenrumper. Koster 120 på apoteket. Det er laget for å fikse psoriasis og eksem. Beste rumpesalven som finnes Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Over her har vi en tube med "Silulen salve", en liten tube med meget meget fet krem i, en sinksalve. Så det du vil ha er en sinksalve fra et eller annet apotek. iChristans forslag er like godt som mitt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Forskjellen er at i min og min mors erfaring så fungerer Inotyol bedre enn sinksalve, nettopp fordi det er laget for å mildne psoriasis-plager. Men sinksalve er klart neste på listen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Hei igjen. Takk for gode råd, men ho på apoteket anbefalte jeg brukte en soppekrem canesten 1% elns tror jeg den heter, er på en sånn liten tube. Hun syntes det kunne virke som sopp eller noe lignende siden jeg forklarte at jeg hadde prøvd noen salver uten mye hell. Det jeg merket i dag da var at ballene mine også var helt sykt røde. Jeg tenkte første at det bare var pga intimbarberingen siden jeg har brukt et litt dårlig skum til å gjøre det, men det er jo flere uker siden jeg tok siste intimbarbering. Jeg begynner å tro ganske kraftig at dette kan være sopp nå, selv om jeg ikke har helt standard symtomene. Jeg tror det er den badeturen jeg hadde for litt siden som er skylden egentlig, for da gikk jeg i den våte badbuksa (med våt bokser også) i flere timer... jeg får bare fortsette med den kremen og håpe det blir bedre. neiognei dette var kjipe greier altså Postet av anonym: e46813408244f70df5992c11d06a6cfa Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Må bare slenge med at jeg føler dette som veldig ydmykende, igjen. Er sopp vanlig? Synes det høres så fryktlig ekkelt ut, som klamyda eller noe slikt. Er veldig renslig nedentil og har aldri opplevd noe skikkelig lignende, selv om anusen min er litt følsom. Er det sånn at hvis jeg hooker opp med noen i helga så kommer de helt klart til å merke det? blir det rart om jeg liksom nevner at jeg er litt sår i ballene, så om de kan ta det rolig med dem? Kanskje bare si noe som "Jeg liker ikke å bli tatt på ballene?" Postet av anonym: e46813408244f70df5992c11d06a6cfa Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Sopp er ekstremt vanlig og kan bli forårsaket av at du er ALTFOR renslig også. Dette er f.eks ett stort problem med unge jenter som vasker seg selv innvendig med såpe. Trust me, når du har noe som du synes er DØDSPINLIG og ikke tåler og prate med sykepleiere eller personell på apoteket om det så husk at de GARANTERT har hørt verre! Du kan også prøve å få time på ett annet legesenter? Mener å tro at du kan fint få time hos en annen lege enn din fastlege, bare at du ikke vil bli prioritert ovenfor faste pasienter. Jeg får ihvertfall time hos en annen lege hvis min fastlege f.eks er på ferie. Koster litt ekstra, men er verdt det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du bør håpe det er sopp, det er visstnok drept i løpet av 1-2 uker. Du bør nok komme deg til legen og få et pillebrett i tillegg til salven Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Sopp er ekstremt vanlig og kan bli forårsaket av at du er ALTFOR renslig også. Dette er f.eks ett stort problem med unge jenter som vasker seg selv innvendig med såpe. Trust me, når du har noe som du synes er DØDSPINLIG og ikke tåler og prate med sykepleiere eller personell på apoteket om det så husk at de GARANTERT har hørt verre! Du kan også prøve å få time på ett annet legesenter? Mener å tro at du kan fint få time hos en annen lege enn din fastlege, bare at du ikke vil bli prioritert ovenfor faste pasienter. Jeg får ihvertfall time hos en annen lege hvis min fastlege f.eks er på ferie. Koster litt ekstra, men er verdt det. Jeg snakket med ho på apotektet om det og har ringt legen, men som sagt så er det vanskelig å få time. Jeg innbiller meg at den kremen begynner å virke litt. Hun på apoteket sa at du skal merke bedringer ganske fort med den, så forhåpentligvis så løser det seg om ikke alt for lenge. Jeg for se det ann litt om jeg ringer legen på fredag eller ikke. Om det hadde vært så ille osm det var i begynnelsen hadde jeg ringt uten tvil, men nå som det kanskje begynner å ordne seg litt må jeg tenke litt over det. vet ikke om det er nødvendig å begynne å dille med piller og alt slikt? Postet av anonym: e46813408244f70df5992c11d06a6cfa Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvis du føler at kremen hjelper så for all del, ta tiden til hjelp, bare husk å gjennomføre hele behandlingen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå