d3vil Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei! Vet ikke om jeg har plassert dette spørsmålet på rett plass men.. Jeg tenkte og kjøpe meg "ny" bruktbil, en 2000-2003 modell kanskje. Har da sett på Audi A3 og Golf. Så er spørsmålet, etter deres erfaring, hvilken burde jeg velge? Er det mer problem/feil med Audi'n en Golf? eller motsatt? Takker for all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 1) Med mindre du kjenner kjøperen, kjøp av forhandler. Det er dyrere, men regelverket/avtalen(service) er bedre 2) Jeg har kjørt golf 2, golf 3 og a3 (nåværende pendlebil). a3 er en dyrere bil, og en bedre bil. 2.1) Det hele er veldig relativt egentlig, golf 3'en jeg hadde var kjørt av en lege, så en dame, så meg. Så en skulle anta at den var rolig kjørt, og det var det de sa. Senere fant vi ut at hele fører siden på bilen var blitt rettet opp etter en traffikkulykke. Det ble noen reprasjoner siden det var økt slitasje på tekniske deler på den siden. 3) Servicehefte, sørg for at det er fulgt opp. Jeg kommer aldri til å kjøpe golf igjen med mindre den er brand new :-) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Har hatt samme valg som deg to ganger, med forskjellige generasjoner, og valget ble likt begge gangene. Samme plattform, så og si samme bil. Audi har som regel mer utstyr, og derfor flere ting som kan gå galt. Audi er mer sportslig. Tyngre på gir, ratt og pedaler. Bedre seter og mer påkostet interiør. Golfen føles hverdagslig, uten at Audi nødvendigvis føles som en sportsbil. På de årsmodellene du ser på bør du se opp for feil ved forstilling, generell elektronikk, vindusheiser og rust! Endret 13. august 2011 av ChristR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå