Cuneax Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Amazon og Microsoft rammet. Lynnedslag slo ut nettskytjenester Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Dette forklarer hvorfor MSN hadde problemer ja... Nei nettskyen skal man kun bruke som en av de ekstra backup løsningene, ikke primær. Ha alltid det som trengs lokalt også, så slipper du å tenke på dette problemet. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hva om lynnedslaget slår ned der du har pc, altså du har pc og backup i samme hus, eller om det blir et lynnedslag der du har pc og backup? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Vell det siste jeg hadde vært bekymret for er data jeg har på PCene om huset brenner ned. Men, derfor lagrer du alltid på flere steder avhengig av hvor viktig dataene er. En ting som er sikkert, god backup koster! Og det er ikke vennlig med plassen siden du må lagre kopier. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 En ting som er sikkert, god backup koster! En klok sjef sa en gang til meg: If you think safety is expensive, try an accident. 1 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Og derfor burde man ikke ha alle serverene på et sted. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg tenkte på backup for oss privatpersoner. Er mye penger som går i harddisker og servere om du skal ha ett sikkert backup system. Må snart slenge ut mer cash for større disker og deretter vurdere å handle kontrollerkort. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg synes backup er billig jeg. Ubegrenset plass fra Mozy koster noe sånt som 40 dollar i året. Har vel ca 3 TB lagret i skya deres. Det skal vel litt til at både skya deres og kåken min brenner ned samtidig... Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Finnes det store, norske datasentre? Tror dere det er et marked for å lagre data trygt i en "norsk nettsky"? Vet at de planlegger et her: Local-host datasenter i gruve, men finnes det flere? Det finnes jo kommuner som bruker Google Apps, og da har det vert diskutert hvorvidt det er ok at kommunal e-post ligger lagret i USA.. ryback: 40 dollar for ubegrenset plass høres jo fristende ut, men finner det ikke på sidene til Mozy? Har du prøvd Android appen, kan den brukes til å laste opp bilder fra telefon? Lenke til kommentar
ryback Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 ryback: 40 dollar for ubegrenset plass høres jo fristende ut, men finner det ikke på sidene til Mozy? Har du prøvd Android appen, kan den brukes til å laste opp bilder fra telefon? Det er Mcafee jeg bruker, men så vidt jeg vet så er det en rebranding av mozy. Det kostet visst 60 dollar i året. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Men du er begrenset av netthastigheten din. Pluss at du må nok ha det hos flere leverandører også for å være sikker. Nei, jeg stoler heller på servere som står i mitt eget hus eller under min kontroll for vedlikehold, mens nettskyen får stå som 4 backup eller videre utover. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Oh,the irony.. Nettsky... som ble slått ned av lynet.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå