Gå til innhold

[Løst] Karaktersetting uten å sabotere?


Anbefalte innlegg

Har fulgt med, og delvis deltatt, i den pågående diskusjonen om ulike tilnærminger og oppfatninger av hvordan karakterene brukes, ev. misbrukes og bør brukes..... .:dontgetit:

 

Alle må iallefall ha en ting klart for seg slik det er idag:

INGEN kan tas i å gjøre noe "galt" så lenge vi har det helt og holdent frie systemet vi har nå.

At det f.eks. tas til orde for å "kontrollere" hvordan enkelte gir karakterene osv., og sågar foreslår utestengelse osv. har ingenting for seg. Pr. idag er det FRITT FRAM TIL Å BRUKE KARAKTERENE SLIK EN VIL! :innocent:

 

Det står klart og tydelig at det ikke er noen klare retningslinjer pr. idag, kun en veiledene INFO om hvordan en kan tilnærme seg karaktergiving. Systemet i dag er et vilkårlig og "artig" testprosjekt og må derfor betraktes med "testbriller"! :ph34r:

 

Greit å få prøvd det en stund slik som vi har fått gjøre nå (både på godt og på vondt)!

 

Dersom en skal fortsette med en skala slik som nå, vil en uansett få de samme "avvikene" som enkelte synes å registrere.

Ikke noe ulovlig i det, kanskje heller "usportslig"!:hrm:

 

Mitt forslag er å bruke et karaktersystem hvor en IKKE har noen karakter for det som en mener er dårlig eller mindre bra osv....

Istedenfor å sette karakter dersom en mener at noe er dårlig/mindre bra så blir en da "tvunget" til å skrive en kommentar, dersom en da i det hele tatt "bryr" seg med disse bildene. (Ærevære den som tar seg tid til gjentatte ganger å kommentere dårlige bilder!)

 

Karakteskalaen kan da f.eks. bli:

 

1: Ordinært

 

2: Bra

 

3: Veldig bra

 

4: TOPP PÅ ALLE OMRÅDER!!!

 

Foreslår også at en kan fortsette å gi karakterer UTEN å samtidig måtte kommentere! Ikke alle har f.eks like god tid til kommentering, så jeg antar det å få en karakter er bedre en ingenting.....

 

Og vedr. kommentarer så mener jeg at det er helt OK dersom noen kun skriver FLOTT, BRA, osv... Formen for hvordan en kommenterer er det jo heller ingen som kan styre, iallefall så lenge en holder seg innenfor grensene for sakelighet....

 

Ja , det er nå hva jeg tenker om saken så langt! :hmm:

 

Regner med at vi er i startgropen ennå, og at dette nettstedet vil utvikle seg og bli bare bedre og bedre framover.

Det er iallefall allerede nå et godt steg i riktig retning fra det gode utgangspunktet som gamle digit var!!!

 

Lykke til alle som en, helt uavhengig av karakterer, kommentarer osv.

Vi er her for å framvise bilder og lære av hverandre, først og fremst, er vi ikke??? :cool:

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fortsatt ikke så mye feil med terningkastene. De beste bildene får de høyeste scorene, bortsett fra mine egne da, som får alt for lave score. Er det der skoen trykker, kanskje?

Kan godt fortsette med dagens system for meg, har ingen problemer med det! Men finner det altså betimelig å komme med noen betraktniger siden "ikke noe er spikret" her inne..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvorfor lage en ny tråd om samme tema? Det er bare forrvirrende å ha to tråder.

Her inne må en nok bare venne seg til å nøste på flere tråder samtidig.... , tenkte bare at det kunne være greit med en ny tråd som ikke følger helt samme "retning" som den forrige.... :whistle: . Dessuten er det greit med mindre "nøster" av og til også! :cool:

 

Dette lille nøstet f.eks. kommer til å blir [Løst] forholdsvis raskt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, kommer vel an på hvilke symtomer en ser det da.:hmm:

Ikke alle symtomer er verdt noen "kur" heller forresten!!!:whistle:

Jeg mener at problemet er "kaktersystemet virker ikke". Det er at det dukker oppp enere og toere som ikke rimer, er symptomet. Men fjerner vi enere og toere, så vil treeren bli brukt av "pøblene" istedet.

Lenke til kommentar

Tja, kommer vel an på hvilke symtomer en ser det da.:hmm:

Ikke alle symtomer er verdt noen "kur" heller forresten!!!:whistle:

Jeg mener at problemet er "kaktersystemet virker ikke". Det er at det dukker oppp enere og toere som ikke rimer, er symptomet. Men fjerner vi enere og toere, så vil treeren bli brukt av "pøblene" istedet.

Akkurat, da er jo "brodden" tatt vekk fra "pøblene" og de finner det nok ikke like "givende" som før..... . :thumbup:

Vi er nok egentlig enige, du og jeg, bare på "litt forskjellige måter"! :cool:

Lenke til kommentar

Ser fortsatt ikke så mye feil med terningkastene. De beste bildene får de høyeste scorene, bortsett fra mine egne da, som får alt for lave score. Er det der skoen trykker, kanskje?

Jeg er faktisk ikke så sikker på om de beste bildene får de høyeste karakterene. Velger man best score som sorteringskriterer, så er det veldig mye insekter ute å går. Og natur i diverse sammenhenger.

 

At mine bilder får for lav score er jeg vant til ;)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg skal innrømme at jeg synes det er en morsommere teori enn mange andre, og verdt å sjekke ut. Jeg har dog mine tvil.

Ja, det er en merkelig bug hvis det stemmer. Men jeg har tittet litt på noen tråder med få poeng og regnet litt på de; ved å slette to stemmer á 1, så stiger de fra 1,7-2,3 i snitt til 3-4 i snitt. Ut i fra det jeg ellers har sett på digit.no av karaktergivning og kommentarer, så synes jeg de "korrigerte" karakterene rimer bedre.

 

Videre beregning viser også at 2 uberettige enere gir stort utslag overraskende lenge på totalsummen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...