oab-1966 Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Det virker som politikerne og det norske folk har blitt mer positivt innstilt til islam og muslimer etter terrorangrepet 22 juli. Det virker som de får mer sympati siden mistanken først var rettet mot dem like etter bomben, men så viste det seg at en etnisk hvit nordmann stod for udåden, Anders Behring Breivik. Mer sympati og støtte til muslimer på grunn av dårlig samvittighet fra folket og politikerne? Ja, jeg mistenker dette sterkt. Hvis dette er tilfelle, så har Breivik gjort Norge en stor bjørnetjeneste. Skulle ønske det var islamister som stod for udåden, (unnskyld at jeg nevner dette) for da hadde folket og venstresiden i norsk politikk våknet opp og innsett konsekvensene av innvandringspolitikken de rødgrønne har drevet med. Hvis terroren hadde vært utført av islamister, ville det blitt borgerkrigstilstander i Norge og den nåværende regjeringen hadde til slutt blitt tvunget til å gå av. Dessuten har ytringsfriheten etter terrorangrepet blitt kraftig innskrenket og sensuren råder for fullt i media, samtidig som politiet går på klappjakt etter de som ikke er politisk korrekt (etter venstresidens synspunkt). Det er blitt farlig og ikke gjøre seg enig med muslimene og de rødgrønne, for da blir man automatisk en skyteskive og et jaget vilt og blir stemplet som rasister og det som enda verre er når man i det hele tatt nevner noe om innvandringens konsekvenser. Hvis udåden hadde blitt utført av islamister, hadde betydelig flere våknet og fått opp øynene og satt seg inn i hva eventuellt sharialover ville ha gjort. HERVED OPPFORDRER JEG ALLE ISLAMVENNLIGE ETNISKE NORDMENN OM Å SETTE SEG INN I HVA ISLAM ER !!! (Blir nok en del som setter kaffen i vrangstrupen og får seg en real oppvåkning da) Og du, tro ikke på alt du leser og hører i media. Storebror styrer hvilken info vi får og dermed hva vi tror. (Jeg har for lengst forstått at det er hykleri). LES KORANEN !! Der står det svart på hvitt hva de vil: Ta over fullstendig og kneble oss. Undertrykkelse og null frihet! Tenk selv og gjør deg opp en mening, jeg kan garantere deg at du blir langt mer kritisk til islam.(la oss kalle det det) (Hvis innlegget mitt ikke blir fjernet innen en time eller et kvarter i såfall, så er det en stor sensasjon) Endret 9. august 2011 av oab-1966 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Imsvale Skrevet 9. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. august 2011 Les bibelen også, og sammenlign med hva jøder og kristne flest gjør i virkeligheten. Boka er ikke alt. 14 Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Les bibelen også, og sammenlign med hva jøder og kristne flest gjør i virkeligheten. Boka er ikke alt. Det er langt flere tilfeller av terror utført av muslimer enn kristne. Det er reelle fakta !! 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Haha, hadde vi blitt bombet av muslimer, så hadde vært for våre deltakelse i Libya og Afghanistan, eller kanskje fordi vi publiserte karikatur tegningene? (ikke at noen av disse er en god grunn), poenget var, at det er irrelevant til vår innvandringspolitikk. Bok er heller ikke alt. Men skal inrømme jeg koste meg med de første sidene av (OSLO bombeangrepet tråden), mange som viste sitt sanne ansikt, skulle likt å se deres ansikt når de fant ut det var en etnisk nordmann. Les bibelen også, og sammenlign med hva jøder og kristne flest gjør i virkeligheten. Boka er ikke alt. Det er langt flere tilfeller av terror utført av muslimer enn kristne. Det er reelle fakta !! Gi oss fakta da, eller bruker vi kun VG og dagbladet sitt mediafokus som kilde? Personlig vil jeg heller at alle skal bli kritisk til alle religioner, inkludert sin egen hvis man er forsatt overbevisst. Endret 9. august 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Populært innlegg Krankemot Skrevet 9. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. august 2011 Jeg er "glad" for at det var en høyreekstremist som stod bak. Det vill gått langt hardere utover uskyldige tredjeparter dersom det hadde vært en islamist som stod bak. (Allerede før vi visste hvem som stod bak, ble flere innvandrere forulempet) 12 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det er langt flere tilfeller av terror utført av muslimer enn kristne. Det er reelle fakta !! Det er fordi islam er utbredt i en del av verden med mer vanskeligheter generelt. Hadde du byttet om på religionene i vesten og Midt-Østen, så hadde det sett nøyaktig likedan ut, og da hadde kristendom vært den store synderen. Liksom. Det er ikke religionen som er skyld i dette. Folk som har det bra begår ikke terrorhandlinger, samme hva slags religion de har. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kirikovski Skrevet 9. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 9. august 2011 Les bibelen også, og sammenlign med hva jøder og kristne flest gjør i virkeligheten. Boka er ikke alt. Det er langt flere tilfeller av terror utført av muslimer enn kristne. Det er reelle fakta !! Har ikke vi vært gjennom dette før? Av de 249 angrepene som ble klassifisert som terrorisme innenfor EU i fjor, ble bare 3 utført av islamistiske terrorister. 13 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Har ikke vi vært gjennom dette før? Av de 249 angrepene som ble klassifisert som terrorisme innenfor EU i fjor, ble bare 3 utført av islamistiske terrorister. Tar vi verden i samme slengen også? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Les bibelen også, og sammenlign med hva jøder og kristne flest gjør i virkeligheten. Boka er ikke alt. Det er langt flere tilfeller av terror utført av muslimer enn kristne. Det er reelle fakta !! Har ikke vi vært gjennom dette før? Av de 249 angrepene som ble klassifisert som terrorisme innenfor EU i fjor, ble bare 3 utført av islamistiske terrorister. Har ikke vi vært gjennom dette før? Av de 249 angrepene som ble klassifisert som terrorisme innenfor EU i fjor, ble bare 3 utført av islamistiske terrorister. Tar vi verden i samme slengen også? Var snakk noe om at titalls forsøk har blitt stoppet, om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Var snakk noe om at titalls forsøk har blitt stoppet, om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke. Er nok det. Men for å skape en illusjon om at rablende gale islamister er superglade i de frie samfunn så holder man seg til det registrerte gjennomførte. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Var snakk noe om at titalls forsøk har blitt stoppet, om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke. Er nok det. Men for å skape en illusjon om at rablende gale islamister er superglade i de frie samfunn så holder man seg til det registrerte gjennomførte. Antatte islamister utgjorde knappe 30 prosent av de som ble arrestert i EU-land i fjor mistenkt for terrorisme (179 av 611 arresterte). Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Islamistisk terrorisme er et spøkelse som er mant frem for å skape oppslutning rundt en ekspansjonistisk politikk i Midtøsten som først og fremst skal sikre vestlige og da særlig amerikanske interesser. Nå er ikke det det samme som å si at fremmedkulturell innvandring er uproblematisk, men la oss holde tunga rett i munnen og innse at dette er en sosial og økonomisk utfordring, ikke en militær. 6 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Var snakk noe om at titalls forsøk har blitt stoppet, om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke. Er nok det. Men for å skape en illusjon om at rablende gale islamister er superglade i de frie samfunn så holder man seg til det registrerte gjennomførte. Tja, er ikke akkurat slik at Europa driver å bomber blomster nede i Libya/Afghanistan/Irak og etc. Igjen, sier ikke at dette er god grunn til at uskyldige mennesker, men helt uprovosert, er det jo heller ikke, og jeg tviler sterkt på at det er fordi vi har et "fritt samfunn" Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Du klager over manglende ytringsfrihet men jeg har sett flere slike anti-islam tråder på forum og nettaviser nå enn før terroraksjonen utført av ABB. Virker som om høyreekstreme prøver å mobilisere seg mot ABB og flere muslimer i dette land. Uansett så forstår jeg ikke tankegangen bak det at hvis en muslim gjør noe dumt, så er alle muslimer medskyldige. Terroristen ABB sier han var en kristen korsfarer, men jeg ser ikke noe grunn til å gå løs på alle kristne pga deres tro. Jeg håper først og fremst at denne terroraksjonen har fått folk til å se at man må vurdere person til person ut ifra vedkommendes handlinger og ikke ut ifra hvilken religion eller gruppe han/hun måtte tilhøre. Å ta alle under en kam har visst seg å være en feilslått måte å føre debatten på. Å lese hva islam dreier seg om, er like hensiktsmessig som å lese all grusomheten du finner i det gamle testament og tro at alle kristne er slik. 6 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg hører stadig om at det er blitt mindre ytringsfrihet, men jeg har fortsatt til gode å se eksempler på dette... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Tja, er ikke akkurat slik at Europa driver å bomber blomster nede i Libya/Afghanistan/Irak og etc. Det er ikke uvanlig at "islamske" land også bedriver den form for søndagsutflukt. Og blomstene var for Libya sin del ønsket av en stor del av befolkningen. Kurderne i Irak var ikke akkurat sinte for at man la ut blomster der heller. Igjen, sier ikke at dette er god grunn til at uskyldige mennesker, men helt uprovosert, er det jo heller ikke, og jeg tviler sterkt på at det er fordi vi har et "fritt samfunn" Fritt samfunn er kanskje relativt. Men samfunn ala Pakistan Vs Usa, for borgerne av disse samfunn så er det store forskjeller på frihet. Og da kommer Usa langt bedre ut enn f.eks Pakistan. Gå så igjennom land for land, både i vesten og islamske samfunn. Og det bør da ha dannet seg et bilde som er rimelig klart for enhver. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Og ALT bunner i en fatal feil begått i 1948 2 Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Haha, hadde vi blitt bombet av muslimer, så hadde vært for våre deltakelse i Libya og Afghanistan, eller kanskje fordi vi publiserte karikatur tegningene? (ikke at noen av disse er en god grunn), poenget var, at det er irrelevant til vår innvandringspolitikk. Bok er heller ikke alt. Men skal inrømme jeg koste meg med de første sidene av (OSLO bombeangrepet tråden), mange som viste sitt sanne ansikt, skulle likt å se deres ansikt når de fant ut det var en etnisk nordmann. Les bibelen også, og sammenlign med hva jøder og kristne flest gjør i virkeligheten. Boka er ikke alt. Det er langt flere tilfeller av terror utført av muslimer enn kristne. Det er reelle fakta !! Gi oss fakta da, eller bruker vi kun VG og dagbladet sitt mediafokus som kilde? Personlig vil jeg heller at alle skal bli kritisk til alle religioner, inkludert sin egen hvis man er forsatt overbevisst. Kristne terroristangrep: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Terrorism Muslimske terroristangrep: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Terrorism Listen over muslimske terrorangrep er betydelig lengre. Islams grunnlegger, den såkalte profeten Muhammed var ikke annet en forskrudd person som ikke gjorde annet enn å reise rundt og drepe, ødelegge, plyndre og voldta. Dessuten var "profeten" Muhammed en pedofil som likte å kn***e mindreårige. Fredens religion ? EEEEEHEHEHE !! Endret 9. august 2011 av oab-1966 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Haha, hadde vi blitt bombet av muslimer, så hadde vært for våre deltakelse i Libya og Afghanistan, eller kanskje fordi vi publiserte karikatur tegningene? (ikke at noen av disse er en god grunn), poenget var, at det er irrelevant til vår innvandringspolitikk. Bok er heller ikke alt. Men skal inrømme jeg koste meg med de første sidene av (OSLO bombeangrepet tråden), mange som viste sitt sanne ansikt, skulle likt å se deres ansikt når de fant ut det var en etnisk nordmann. Les bibelen også, og sammenlign med hva jøder og kristne flest gjør i virkeligheten. Boka er ikke alt. Det er langt flere tilfeller av terror utført av muslimer enn kristne. Det er reelle fakta !! Gi oss fakta da, eller bruker vi kun VG og dagbladet sitt mediafokus som kilde? Personlig vil jeg heller at alle skal bli kritisk til alle religioner, inkludert sin egen hvis man er forsatt overbevisst. Kristne terroritsangrep: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Terrorism Muslimske terroristangrep: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Terrorism Listen over muslimske terrorangrep er betydelig lengre. Islams grunnlegger, den såkalte profeten Muhammed var ikke annet en forskrudd person som ikke gjorde annet enn å reise rundt og drepe, ødelegge, plyndre og voldta. Dessuten var "profeten" Muhammed en pedofil som likte å kn***e mindreårige. Fredens religion ? EEEEEHEHEHE !! Skummelt å lite du kan om historie om Islam som religion ^^ Har noen fortalt deg dette, eller har du faktisk giddet å plukke opp en historie bok og lest? (snakker om historien til Islam, wikipedia linkene må du gi meg litt tid). 3 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Tja, er ikke akkurat slik at Europa driver å bomber blomster nede i Libya/Afghanistan/Irak og etc. Det er ikke uvanlig at "islamske" land også bedriver den form for søndagsutflukt. Og blomstene var for Libya sin del ønsket av en stor del av befolkningen. Kurderne i Irak var ikke akkurat sinte for at man la ut blomster der heller. Selvsagt er langt ifra disse landene rettferdige, og har helt klart uført umennskelige handlinger og i Irak sitt tilfelle utført massedrap på kurdere, er det likevel en gyldig grunn til å starte en krig i landet? Sivile tap og uro har bare økt, hva er vel litt over 100.000 uskyldige liv, for å redde folk? Når det gjelder Libyia så syns jeg de gikk for langt etter no Fly Zone opplegget, nå er situasjonen verre, etter min mening. Dette er også irreleveant for terrioster om vi i Vesten har gode intensjoner eller ikke, når uskyldige mennesker dør, ja, da hjelper det ikke med unnskyldning på tv/radio etc. De blir hevnlysten. Jeg sier det på denne måten, fordi folk har en tendens til å tro at terrioster er født onde, det blir for naivt å tenke slik. Igjen, sier ikke at dette er god grunn til at uskyldige mennesker, men helt uprovosert, er det jo heller ikke, og jeg tviler sterkt på at det er fordi vi har et "fritt samfunn" Fritt samfunn er kanskje relativt. Men samfunn ala Pakistan Vs Usa, for borgerne av disse samfunn så er det store forskjeller på frihet. Og da kommer Usa langt bedre ut enn f.eks Pakistan. Gå så igjennom land for land, både i vesten og islamske samfunn. Og det bør da ha dannet seg et bilde som er rimelig klart for enhver. Tja, Pakistan har nok flest muslimer i landet sitt, men er ikke teknisk sett et muslims styrende land med sharia lov enda vel? Jeg kan dra de samme konklusjonene i India. Forsåvidt syns ikke jeg USA er fritt lenger, iallefall ikke etter 9/11. Men som du sa, det er et relativt utrykk. Beklager for to post på rad. Endret 9. august 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå