Gå til innhold

MacBook Pro 13" eller 15" ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg en ny MB pro. Hovesakelig skal den brukes til studier, musikk, video og kanskje av og til litt spill. Saken er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken jeg skal ha. Enten blir det 13" med Core i7 eller den vanlige 15" med HD skjerm.

Noen innvendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som får meg til å tvile er «mye video». Hvis du har forventninger om en superkjapp maskin også på svært tunge prosjekter er det vanskelig å anbefale noe annet enn en 15" fullstappet med RAM. Jeg er ikke i ett sekund tvil om at dette er en fantastisk maskin for formålet, men om den er verdt en del tusen mer enn en litt mindre maskin som holder også til det meste av videoredigering mange kommer over er ikke godt å si.

Antar du skal redigere i Final Cut X? Mulig de har demomaskiner med dette lagt inn hos noen forhandlere, kan være verdt å ta en titt for å se både på skjermstørrelse ifht brukergrensesnitt og fart (om de har et sampleprosjekt liggende). Eneste er at jeg sjelden har sett 1680x1050-modellen i fysisk butikk her til lands, og det er virkelig en betydelig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...