KjellV Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg er forholdsvis ny med overklokking og har overklokka min gamle Pentium II fra 333MHz til 416,5MHz. Dette er med standard pisskjøling og jeg er ganske fornøyd. Har spillt ca. 2 timer med høykvalitets DivX (1500Kbit/sec) for å se om den er stabil. Maskina har også stått på i ca. 23 timer nå etter at jeg var ferdig å stille fsb'en. 1: Er dette et respektabelt resultat? 2: Hvilke programmer bruker dere for å sjekke om prosessoren er stabil? 3: Hva er det verste som kan skje nå? (Maskina krasjer, harddisker og PCI-kort blir ødlakt......?) Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 hvis alt er stabilt, og du har en tempratur som er nogen lunde grei så er det lite som strengt tatt kan sje... Prosessoren begynner vel å bli noe gammel, men at den lever i et par år til, selv om den er overklokka vil jeg nå tro... men innen den tid så har du sikkert fått deg et nytt system uansett ... ?? Har selv en p3 500 i pc #2, og den kjøpte jeg rett over jul for ganske nøyaktig 2 år siden... En vifte i front for å suge inn kald luft er sikkert ikke å forakte hvis du ikke har det, i tilleg til at vifta i strømforsynings BØR blåse utover... -Thomas- Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Denne stygge vifta i strømforsyninga blåser innover :sad: Men den blåser rett på prosessorområdet/prosessorviften så den er ikke den dummeste jeg har sett. Skal kjøpe meg ny maskin fra grunnen av om 1 mnd, så jeg gidder ikke legge ut noe penger på den. Syns det er litt varmt inni kabinettet, men det har det alltid vært. Varmeste er harddisken (den som bråker mest oxo). Har du/dere noen gode/billige tips til å senke temperaturen i kabinettet? (utenom å ta det av :smile: ) Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 ei _større_ innsugingsvifte i front bruker å gjøre underverker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå