Rexen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei, tenkte å kanskje kjøpe stasjonær spill-PC til oppimot kr 10000. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe ferdigbygget, og kom så over denne: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10479 (kan trekke fra 700 kroner da jeg får Windows gratis igjennom skolen) Jeg er ikke så oppdatert på hardware-fronten lengre, så tenkte jeg skulle stille noen spørsmål: Er dette et greit kjøp generelt? Er det noen åpenbare mangler eller flaskehalser? Siden man kan konfigurere, er det noen endringer som vil lønne seg spesielt, f.eks. å bytte til bedre CPU eller GPU? Er den "fremtids-sikker", altså er f.eks. hovedkortet egnet for senere oppgraderinger? Tar gjerne imot forslag om andre ferdige bokser også som kanskje gir mer for pengene. Takker på forhånd for alle råd Lenke til kommentar
Rexen Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Er det noe vits i å gå fra GTX 560Ti 1GB til GTX 560Ti 2GB egentlig? Får man bruk for minnet? Lenke til kommentar
Rexen Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Bygg selv Jo takk for tipset, men jeg skrev jo eksplisitt at jeg var ute etter en ferdigbygget. Dessuten prøvde jeg å plukke delene enkeltvis fra komplett og det ble ikke noe betydelig billigere. Kan godt betale 500-1000 kr for at andre bygger for meg, da det ellers ville ha tatt meg en del timer som jeg kunne ha brukt på andre ting. Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hei, tenkte å kanskje kjøpe stasjonær spill-PC til oppimot kr 10000. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe ferdigbygget, og kom så over denne: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10479 (kan trekke fra 700 kroner da jeg får Windows gratis igjennom skolen) Jeg er ikke så oppdatert på hardware-fronten lengre, så tenkte jeg skulle stille noen spørsmål: Er dette et greit kjøp generelt? Er det noen åpenbare mangler eller flaskehalser? Siden man kan konfigurere, er det noen endringer som vil lønne seg spesielt, f.eks. å bytte til bedre CPU eller GPU? Er den "fremtids-sikker", altså er f.eks. hovedkortet egnet for senere oppgraderinger? Tar gjerne imot forslag om andre ferdige bokser også som kanskje gir mer for pengene. Takker på forhånd for alle råd Hei, dette ser ut som en kjempefin PC for pengene. Er det noe vits i å gå fra GTX 560Ti 1GB til GTX 560Ti 2GB egentlig? Får man bruk for minnet? Nei! Ekstra minne er egentlig bare nyttig om du skal ha flere skjermer. Å betale 600 kroner ekstra for det er bare tull. Hold deg til Asus'en, eller evt. MSI'en til 150 kroner mer. Men ingen grunn til å gå for den 2GB utgaven fra Gainward. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå