Gå til innhold

Feilmelding når jeg sender SMS til eget nummer

Anbefalte innlegg

Får følgende feilmelding når jeg vil sende SMS til mitt eget telefonnummer: "Internal SMS forbidden".

Er det noen som vet hvorfor denne kommer, og hvordan bli kvitt den? Telefonen er en LG Optimus 2X. Var ikke noe problem på min forrige telefon (HTC Hero), så regner kanskje med at det er telefonen som gjør det, da jeg ikke har endret abonnement..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både mobilen og netcom. Jeg klarte nettopp og sende melding til meg selv.

Hmm. Forstår virkelig ikke hvorfor jeg får feilmelding.. Har prøvd både med original ROM, og forskjellige Modaco ROM, samme feilmelding hele tiden.. Er kanskje noe med settingene for Netcoms nett som tuller da. Får søke litt rundt dette.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du sende sms til deg selv?

dysfrvah-33553_l-Forever%20alone-thumb-l.jpg

Det er jo ingen andre som sender til meg... :p

Det kan være flerer grunner. Bl.a. Wavesecure sender en bekreftelses SMS under innstallasjon for å få validert innstallasjonen. Dette går ikke hos meg, så får ikke innstaller Wavesecure.

Er også greit av og til å sjekke hvordan SMS ser ut før en sender ut til andre. Men som sagt er først og fremst for Wavesecure og andre programmer som bruker denne funksjonen.

Mvh STian

Lenke til kommentar

En ting du eventuelt kan prøve er å endre innstillingene på tvillingkortet. Der kan du velge om du vil at SMS skal videresendes fra hovedkort til tvillingkort, eller om de kun skal leveres på hovedkortet. Hvis det i dag er innstilt til å videresendes så prøver du å sette det til å kun levere til hovedkortet, og omvendt. Om du ikke får gjort dette via Min side så ringer du NetCom og ber de om å gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...