'dharma_boy' Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei... Jeg skal nå hjelpe en fyr med å få maskina hans på den samme ISDN linja som den andre maskina i huset som er koblet opp mot tele2 ISDN linje og er fast abonoment.. Denne maskina som står på et annet rom har ikke ISDN eller modem kort i maskina, men et vanlig nettverkskort. Jeg lurte på om dere der ute kan hjelpe meg med å finne ut av hva jeg gjøre for å få den andre maskina på den samme ISDN linjen som den faste maskinen. Må han kjøpe et ISDN kort, ledninger. må jeg snakke med tele2 eller hva??? KAn dere være så snill og hjelpe meg????? Jeg så da TUSEN TUSEN takk for all hjelp jeg får.. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Om de to maskinene hadde vert koblet opp i et helt vanlig nettverk så kunne de bare brukt deling av internett i Windows . Det vil si dra en krysset nettverkskabel mellom maskinenen og kjør på . Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Ok, men det var ikke akkurat det jeg tenkte.. :-? Jeg tenkte på et Modemkort osv?? Lenke til kommentar
I.S.K_Terminator Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 En hub er et veldig fin ting der Koster rundt 500 kr på www.multicom.no Hvis du har Windows XP, så er dette veldig enkelt. Sett opp hjemmenettverk der data'en med ISDN settes opp mot server, og den andre som client. Enklere kan det ikke bli Lenke til kommentar
noClue Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 jeg gjorde akkurat det der ,faktisk med tele2 (om d har no betydning) nettverkskort i den ene maskinen,plugga inn telefon ledninga...vips på nett med begge to. Hvordan?...aner ikke..men det funker fortsatt Lenke til kommentar
I.S.K_Terminator Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Du må sette tp'en fra ISDN modemet til "Uplink" på hub'en. Så gjør du som sagt i forrige innlegg av meg Lenke til kommentar
HawP Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Antar at du mener at begge maskinene skal dele samme ISDN linje til internett...? Det er egentlig ikke noe særlig forskjellig fra å dele en bredbåndslinje, det er (nesten) bare hardwaren som er forskjellig. Det er to måter. En ting er felles for de to måtene: Du må ha et nettverkskort i begge pc'ene. Alt. 1: ISDN kort i pc 1 (som nå). Nettverkskort i begge pc'er. Kryssa nettverkskabel mellom pc'ene, evt. "vanlige" nettverkskabler med hub/switch i mellom. Kjør internet connection sharing wizard på pc 1 for å dele forbindelsen. pc 2 settes opp til å motta ip og dns automatisk. pc 1 må stå på for at pc 2 skal kunne bruke internett. Må antakelig sette en ip (f.eks. 192.168.1.1) på pc 1. Alt. 2: ISDN router (hardware). Fungerer stort sett på samme måte som bredbåndsrouterne gjør, men har kanskje ikke firewall. Trenger da ikke ISDN kort i pc, routeren foretar pålogging. Nettverkskort i begge pc'ene og ISDN routeren koples til hub/switch med "vanlige" nettverkskabler. pc'ene kan settes til å motta ip og dns automatisk (dersom routeren har denne funksjonen) eller du angir alt manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå