Footy Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skal selge receiveren min og har i den forbindelse funnet en feil med den. Som man kan se på videoen linket under når man prøver å justere volumet opp og ned reagerer den ikke som den skal. Det hopper liksom opp og ned og jeg sliter med å skru opp volumet. Men bruker jeg fjernkontrollen derimot fungerer alt som normalt. Noen som vet hva som er feil og hva som skal til for å reparere.... eller i det hele tatt noen forslag? Receiveren er en noen år gammel Yamaha RX-V730RDS Tusen takk! http://www.youtube.com/watch?v=cRGgN7Aaq9k Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 bump? ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Potentiometer Feilen er mest sannsynligvis her, dårlig kontakt? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Er mest sansynelig en rotary encoder som brukes. Er nok ikke bare bare å finne en match. Du kan prøve å ringe/sende mail til produsen og høre om de selger, eventuelt sjekke ebay. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Er mest sansynelig en rotary encoder som brukes Seff, nyere receivere har jo slike i bruk, gammel meg.. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 så... jeg må ha en ny rotary encoder?... Jeg fant en på partstore.com... bare bekrefte før jeg kjøper liksom... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Om det står at den passer forsterkeren din så er det bare å kjøpe. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 delen kom i hus og jeg har loddet på et kretskort for første gang. kan rapportere om at receiveren fungerer utmerket!.. takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå