Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny-Bygget Gamer PC Fungere Ikke.

Anbefalte innlegg

Hey. Jeg har nylig bygget en ny gamer PC men den har litt problemer.

Problemet er det at jeg får en del bluescreens og noen freezes. ikke så mange freezes nå etter jeg tweaket litt på farten på RAM'en. Jeg har instalert Windows 7 til en egen partisjon (C:) på 200GB og har resten av tingene mine på (D:). Jeg har prøvd og ta en helt clean instal av windows men problemet kom tilbake. Bluescreensene kommer oftest når jeg laster ned noe, instalerer noe eller slike ting. Har også kommet noen tilfeldige ganger.

Bluescreen Info:

Første bluescreen erroren er en 7a (KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR)

alle bluescreens etter dette er F4 (CRITICAL_OBJECT_TERMINATION)

Altså det er Kernel problemer, det skjedde samme rekefølge sist og. derfor lurer jeg på om kanskje det er windows versjonen jeg instalerer som er dårlig (den er pirated). derav vurderer jeg å kjøpe en versjon å prøve det istede. Eller om det kanskje er relatert til HDD'en.

PC INFO:

Motherboard: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL9 (3x 4GB)

CPU: Intel® Core i5-2500K Processor

GPU: ASUS GeForce GT 440 1GB PhysX CUDA

HDD: Western Digital Caviar® Black 1,5TB

PSU: Corsair HX 750W PSU

Også blueray drive, netverkskort.

Hvis noen har noen idé om hva jeg kan gjøre for å få fikset dette hadde det hjulpet veldig. Iriterende å bruke masse penger på en ny PC og så sliter den med å holde seg gående. Takk på forhånd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7a (KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR)

F4 (CRITICAL_OBJECT_TERMINATION)

Kunne nesten høres ut som en harddisk-problemer ja, eller at det er en eller annen form for driver-problem.

Ser at ASUS har kommet med en BIOS-oppdatering 2011.08.03 så ville ha prøvd å flashe bios og se om det kunne hjelpe på :)

Lenke til kommentar

7a (KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR)

F4 (CRITICAL_OBJECT_TERMINATION)

Kunne nesten høres ut som en harddisk-problemer ja, eller at det er en eller annen form for driver-problem.

Ser at ASUS har kommet med en BIOS-oppdatering 2011.08.03 så ville ha prøvd å flashe bios og se om det kunne hjelpe på :)

Da er BIOS oppdatert! håper virkerlig dette hjelper! Takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar

Hmm.....dette høres litt ut som problemer jeg hadde også. Vet ikke om det er et ASUS problem, men jeg tror jeg klarte å isolere problemet ned til strømstyringen min i windows. For min del så oppsto problemet i forbindelse med at maskinen gikk i standby - eller i "oppvåkningen".

Jeg mener at en oppdatering av bios hjalp noe for min del, men siden det så langt jeg kunne finne ut, hadde sammenheng med strømsparings-options, så tuklet jeg litt med dette og nå har jeg ikke opplevd det på en stund.

Utover dette så kan du også sjekke i BIOS om RAM kjører på korrekt frekvens. Har ASUS og Corsair selv, og da jeg testet med å sette hastigheten ned noe så virket systemet mer stabilt. Mener at jeg da hadde satt hastigheten manuelt til 1600, men at jeg lot maskinen autodetecte, og dette endret hastigheten noe ned på minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...