Mr.Duklain Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Hei, jeg er nå lærling i IKT-Servicefag, som jeg forøvrig trives veldig godt med og har lyst til å jobbe videre med en slik type jobb der jeg drifter nettverk og It infrastruktur. men er litt redd for å ikke få jobb når jeg får fagbrev. Har derfor lekt med tanken på å bli Data Ingeniør. men vil da ta en bacholr ( også muligens master) som har mye med drifting og It infrastrukt å gjøre. Vet at UIa har en ing bachleor som fokusere mye på dette, men synes at de hadde dårlig med infomasjon om akuratt dette Så jeg vil gjerne høre med dere hva dere syns og om dere kunne gi meg noen tips videre Endret 8. august 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Første jeg tenkte på var noroff Nettverk og It-sikkerhet Nettverk- og systemadministrasjon Førstnevnte virker mest interessant i mine øyne Endret 9. august 2011 av Demantios Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Første jeg tenkte på var noroff Nettverk og It-sikkerhet Nettverk- og systemadministrasjon Førstnevnte virker mest interessant i mine øyne Ok syns de begge virket veldig interessant å ser de varer i bare 2år men hva kalles det da er vell ikke bachelor grad ? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Nei, bachelor er det ikke nei. Men såvidt jeg har forstått er dette en etterspurt utdanning, og sammen med IKT så har du mye å søke med Om du ønsker bachelor går det også an å ta tredje året med nettverk og It-sikkerhet ved University of Glamorgan i Wales Btw, dette er ikke en direkte driftsutdanning som du ønsket Finnes også Bachelor i drift av nettverk og datasystemer ved Høgskolen i Gjøvik Endret 9. august 2011 av Demantios Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Nei, bachelor er det ikke nei. Men såvidt jeg har forstått er dette en etterspurt utdanning, og sammen med IKT så har du mye å søke med Om du ønsker bachelor går det også an å ta tredje året med nettverk og It-sikkerhet ved University of Glamorgan i Wales Btw, dette er ikke en direkte driftsutdanning som du ønsket Finnes også Bachelor i drift av nettverk og datasystemer ved Høgskolen i Gjøvik Hehe ok men tror du jeg vil stille like strekt på jobb marked som en ingenør ? ( i en drifts jobb vell å merke ) Endret 9. august 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Har hørt mye godt om denne på Høyskolen i Trondheim: http://hist.no/datadrift/ I tillegg til at du får studere i norges beste studentby :-) Mastergrad tilbys ved Høyskolen i Oslo og Akershus Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Har hørt mye godt om denne på Høyskolen i Trondheim: http://hist.no/datadrift/ I tillegg til at du får studere i norges beste studentby :-) Mastergrad tilbys ved Høyskolen i Oslo og Akershus Ja har sett litt på dette også å virker veldig spennende Har slektninger som studere i Trondheim som sier at det er et veldig bra studiemiljø der Takker foresten alle som har svart til nå med innspill Ser at jeg har masse morro og velge i Lenke til kommentar
Tesio Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hvis du bor i Oslo, kan du ta bachelorgrad i ingeniørfaget data, og deretter ta mastergrad i nettverk- og systemadministrasjon Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Fant dette på HiB noen som har erfaring med komunikasjons ingenør ? Virket veldig spennende Kommunikasjons ingenør Lenke til kommentar
underdark Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Litt overkill, men den "beste" utdanningen på feltet er mastergrad / sivilingeniør i kommunikasjonsteknologi på NTNU Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Ja hadde ikke tenkt meg så høyt på Utdanning stigen Men tenker at men en vanelig ingenør utdanning får jeg jobb i det jeg vil nemlig drifte nettverk og drive med IKT infrastruktur Hvis du bor i Oslo, kan du ta bachelorgrad i ingeniørfaget data, og deretter ta mastergrad i nettverk- og systemadministrasjon Er jo en mulighet men vil ha en drifts rettet bachelor Lenke til kommentar
angeland89 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 du kan jo gå Ingeniør Data - Nettverksdrift og sikkerhet ved Universitetet i Agder Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Men litt sånn på kanten, hva er egentlig fordelen med å gå en ingeniør-linje? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 du kan jo gå Ingeniør Data - Nettverksdrift og sikkerhet ved Universitetet i Agder Har sterk vurdert det Er det Universtete som er nærmest her jeg bor Lenke til kommentar
angeland89 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Men litt sånn på kanten, hva er egentlig fordelen med å gå en ingeniør-linje? lønn og status du kan jo gå Ingeniør Data - Nettverksdrift og sikkerhet ved Universitetet i Agder Har sterk vurdert det Er det Universtete som er nærmest her jeg bor Det er t veldig godt studie miljø. skolen er splitter ny og veldig mye av maskinene er nye. i nettverks labben så har maskinene blitt skiftet årlig de siste 3 årene. da sitter du på i7 skole-maskiner Endret 13. august 2011 av angeland89 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 lønn og status Seriøst? Ser ikke helt hvorfor man skal få bedre lønn som ingeniør enn et annen it-rettet studium på lika mange år O.o Lenke til kommentar
angeland89 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 lønn og status Seriøst? Ser ikke helt hvorfor man skal få bedre lønn som ingeniør enn et annen it-rettet studium på lika mange år O.o fordi de kan løse denne integral ((x sin(8x^8/x^3))/(x arcsin(x^(8/9)))dx) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 fordi de kan løse denne integral ((x sin(8x^8/x^3))/(x arcsin(x^(8/9)))dx) Og når kommer den til nytte i IT? Lenke til kommentar
angeland89 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) fordi de kan løse denne integral ((x sin(8x^8/x^3))/(x arcsin(x^(8/9)))dx) Og når kommer den til nytte i IT? faktisk oftere en du tror alle programmer er ikke enkle i oppbyggingen. og når man skal ta master eller høyere så må man bruke slike beregninger når man skal jobbe med alt fra balansering, optimalisering, signalbehanling og grafikk. radio/lys bølger har en del fine formler og hvor hadde nettet hvert uten wifi og fiber? samt det er veldig mye matriser innen data Wiki matrise jeg sier ikke at alle kommer til å bruke det, men ingeniører har muligheten til det. Endret 22. september 2011 av angeland89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå