Gå til innhold

Drifting av nettverk - Beste ingenør linja?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå lærling i IKT-Servicefag, som jeg forøvrig trives veldig godt med :D og har lyst til å jobbe videre med en slik type jobb :) der jeg drifter nettverk og It infrastruktur. men er litt redd for å ikke få jobb når jeg får fagbrev. Har derfor lekt med tanken på å bli Data Ingeniør. men vil da ta en bacholr ( også muligens master) som har mye med drifting og It infrastrukt å gjøre. Vet at UIa har en ing bachleor som fokusere mye på dette, men synes at de hadde dårlig med infomasjon om akuratt dette :)

Så jeg vil gjerne høre med dere hva dere syns og om dere kunne gi meg noen tips videre :)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, bachelor er det ikke nei. Men såvidt jeg har forstått er dette en etterspurt utdanning, og sammen med IKT så har du mye å søke med :)

Om du ønsker bachelor går det også an å ta tredje året med nettverk og It-sikkerhet ved University of Glamorgan i Wales :)

Btw, dette er ikke en direkte driftsutdanning som du ønsket

Finnes også Bachelor i drift av nettverk og datasystemer ved Høgskolen i Gjøvik

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Nei, bachelor er det ikke nei. Men såvidt jeg har forstått er dette en etterspurt utdanning, og sammen med IKT så har du mye å søke med :)

Om du ønsker bachelor går det også an å ta tredje året med nettverk og It-sikkerhet ved University of Glamorgan i Wales :)

Btw, dette er ikke en direkte driftsutdanning som du ønsket

Finnes også Bachelor i drift av nettverk og datasystemer ved Høgskolen i Gjøvik

Hehe ok :) men tror du jeg vil stille like strekt på jobb marked som en ingenør :)? ( i en drifts jobb vell å merke )

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Har hørt mye godt om denne på Høyskolen i Trondheim: http://hist.no/datadrift/

I tillegg til at du får studere i norges beste studentby :-)

Mastergrad tilbys ved Høyskolen i Oslo og Akershus

Ja har sett litt på dette også å virker veldig spennende :)

Har slektninger som studere i Trondheim som sier at det er et veldig bra studiemiljø der :)

Takker foresten alle som har svart til nå med innspill :)

Ser at jeg har masse morro og velge i :)

Lenke til kommentar

Ja hadde ikke tenkt meg så høyt på Utdanning stigen :p

Men tenker at men en vanelig ingenør utdanning får jeg jobb i det jeg vil :) nemlig drifte nettverk og drive med IKT infrastruktur :D

Hvis du bor i Oslo, kan du ta bachelorgrad i ingeniørfaget data, og deretter ta mastergrad i nettverk- og systemadministrasjon :)

Er jo en mulighet men vil ha en drifts rettet bachelor :)

Lenke til kommentar

Men litt sånn på kanten, hva er egentlig fordelen med å gå en ingeniør-linje?

lønn og status

du kan jo gå Ingeniør Data - Nettverksdrift og sikkerhet ved Universitetet i Agder

Har sterk vurdert det :)

Er det Universtete som er nærmest her jeg bor :)

Det er t veldig godt studie miljø. skolen er splitter ny og veldig mye av maskinene er nye. i nettverks labben så har maskinene blitt skiftet årlig de siste 3 årene. da sitter du på i7 skole-maskiner

Endret av angeland89
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
fordi de kan løse denne

integral ((x sin(8x^8/x^3))/(x arcsin(x^(8/9)))dx)

:D

Og når kommer den til nytte i IT? :p

faktisk oftere en du tror alle programmer er ikke enkle i oppbyggingen.

og når man skal ta master eller høyere så må man bruke slike beregninger når man skal jobbe med alt fra balansering, optimalisering, signalbehanling og grafikk. radio/lys bølger har en del fine formler og hvor hadde nettet hvert uten wifi og fiber?

samt det er veldig mye matriser innen data Wiki matrise

jeg sier ikke at alle kommer til å bruke det, men ingeniører har muligheten til det.

Endret av angeland89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...