Gå til innhold

Er du blitt mer positivt innstilt til muslimer etter terroren 22 juli?

Anbefalte innlegg

Jo, dette skjedde fordi Norske politikere tror de vet bedre enn England, Frankrike og Tysklands politikere (David Cameron, Nicolas Sarkozy, Angela Merkel)

Nei, dette skjedde fordi en mann levde i sin egen boble og var istand til å utføre onde handlinger som følge av sin egen hjernevasking.

Jeg har samme boblen på nick med ove38, så da er det like greit at du går inn i det buret selv bare for at jeg har den meningen. Eller mener du jeg må begå terror for at du skal i det buret?

Det er forøvrig mange som mener motsatt av de du nevner. Så hvis noen med slike meninger buker terror som virkemiddel for å få mer fler-kultur, så skal vi altså følge disse også da?

Det du egentlig sier er at terror er et virkemiddel som bør og skal fungere - er det virkelig slik du vil at Norge skal fungere? (uansett får du ikke gjennom alt slik du vil ha det, for da blir det bare terror 'begge veier' og det eneste som skjer er at volden og terroren styrer istedet for demokratiet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du blitt mer positivt innstilt til muslimer etter terrorangrepene 22 Juli?

Nei det har jeg ikke, tvertimot. Den muslimske invandringen må stanses ! 22 Juli er en konsekvens av denne invandringen.

Det høres ut som det likegodt kunne vært deg i ABB sine sko.

Andre bør ikke tjene opp sympati fra slike handlinger, MEN de som drev og hetset og jaget rundt og kamret muslimer den dagen bør ha lært noe av sine handlinger. Og det er at man må droppe fordommene sine.

Det faktum at folk med utenlandsk bakgunn ble jaget rundt i gatene den dagen, det syns jeg bør være en oppkvikker for de fleste. For her er det snakk om fornærmelse og brydd på menneskerettighetene til enkelte her i landet.

Uansett hvor idiot i hodet man er og hvor mye fordommer og hat man har mot all innvandring, så har vi regler, lover og menneskerettigheter både her i landet og internasjonalt.

Brydd på disse er en skam. Jeg ser med avskum på de personene som gikk til fysisk angrep på uskyldige den dagen. Og møter jeg på noen av disse som ikke kan si til meg at de angrer på handlingene sine, så har jeg ingenting til overs med sike personer..

Alle gjør feil, men man skal lære av sine feil istedenfor å stå for dem. For de som ikke vet det, så er offentlig rasisme straffbart.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hvis det er noe man skal holde unna en slik debatt, så er det det med å beskylde en religion eller et helt folk for et par menneskers handlinger.. Det gjelder både islam og kristendom like mye som alle de andre religionene.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Problemet her er at det er flere høyreekstrimister enn islamske ekstrimister her i landet.. Men man får det til å virke helt omvendt.

Og heldigvis(?) er det de høyreekstreme som er mest aktive og fremviser sin hat i offentlighet. Du kan tenke deg hvilke konflikter det kunne startet hvis de islamske ekstrimistene begynte på samme måte. Ut i media, på dette forumet her og true og jage høyreekstrimistene. Det hadde ikke vært pent. Og heldigvis er det noen som tålererer høyreekstremistene istedenfor å svare tilbake.

Jeg har nettopp begynt å lese i politikkdelen her på forumet, og det er skummelt hvor mange her som har samme tankeganger som ABB har.. Og hvor mange som faktisk, indirekte, støtter det han drev med.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke om muslimer, men om islamistiske ekstremister..

Når man poster på slike steder, så er det veldig viktig å skille mellom disse to.. Noe mange ikke klarer. Så har vi de som ikke skiller mellom disse to, som også er en del av den store roten til konfliktene.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Mitt syn på muslimer har ikke forandret seg.. jeg mener muslimer som kommer til landet på lære seg norsk (hvis de skal bo/ bli norsk statsborger) og de kan ikke begå en eneste kriminell handling eller så er det på "hue og rævva" ut av landet med første fly.. de skal heller ikke få så mye penger av staten! jeg hørte det var en asylmotaker som ikke gadd å begynne å jobbe fordi han fikk mer av å snylte på staten... hvis det er holdningen til dem som kommer kan de bare pelle seg til helvette ut!

men er ikke rasist.. har mange venner som kommer fra midtøsten osv.. men disse oppfører seg vartfall bra. jobber og tjener pengene sine selv(betaler skatt som alle andre)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bra sagt, da tror jeg at vi deler ganske så samme syn :)

Skattesnyltere har vi nok av fra før.. Uheldigvis for meg så har jeg en del venner som snylter på skatten min fordi det er gøyere å sitte på NAV enn å lage pizza eller sitte i kassen på Rema1000 og i tillegg slenger dritt om NAV på facebook hver eneste dag..

Lenke til kommentar

Er du blitt mer positivt innstilt til muslimer etter terrorangrepene 22 Juli?

Hverken mer eller mindre. Men litt mer kritisk til nasjonalistisk retorikk har jeg nok blitt. Det er så mye av det ABB sa og skrev som jeg kjenner igjen fra debatten her og på andre forum og blogger.

Geir :)

Faktumet er jo at han har delvis rett i mye han sier, det politiske er nok mange som kan kjenne seg igjen med, handlingene hannes er noe helt annent, han har ødelagt all mulighet for å få en kritisk innvandringspolitikk noken år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes slett ikke det er noe faktum jeg. Har du eksempler?

Geir :)

Dårlig ordvalg av meg å bruke faktum, men velkommen til ungdommens Norsk ferdigheter, som eg sikkert er godt under par på :p

Men joda, han har rett i at Innvandringspolitikken i Norge burde vært litt mer kritisk til kva som blir tatt inn, siden vi tar inn litt mye papirløse innvandrere fordi dem klarer å stable i hop en historie som går igjennom, ellers så syns eg at intigeringen fungerer dårlig, det var oppe en sak i Aftenposten for noen månder siden der Norske barn ble jaget av skoler i Oslo pga av at dei hadde ikkje "godkjent" mat med seg på Skolen.

Ellers så er flerkulturellheten noe vi kan kjenne oss litt igjen i.

Vi har ingen sterk religøs tilknytninger som Ola Normann, så derfor så ser eg at frykten for at det skal oppstå en ny majoritetsreligion i Norge.

Men eg er heller redd for at Nynorsken skal utryddast en at vi skal få en Allah Achbar til Statsminister.

Har travet kommentarene på Document.no ol. der Brevik hra vært aktiv, kan ikkje sei eg har bitt meg merke i innleggene hannes, gjor det jo ganske fort etter den 22, men var flere som eg var mer skeptiske på.

Men tenkte da som kvar anna naiv mann, at det her er dei samme som kommenterer i kommantar feltet på Nyhetsspeilet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...