c0rtex Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg og kjæresten min har tenkt oss til Oslo neste år for å studere. Vi har på finn.no for å se hvor prisnivået på hybler/leiligheter ligger. Det jeg lurer på er hvilket område i/utenfor Oslo er det best og billigst å bo? Tenker ift pris, beliggenhet (vil bo sentralt, men ikke midt i sentrum), helst rolig og trygt område. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Velg da heller ett sted med offentlig transport, og bo litt på ''kanten'', Lenke til kommentar
Samara Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Signerer BuffyAnneSummers. Finn et sted som har kort vei til bane/buss/trikk og bo heller litt ut av sentrum. Er ikke selv fra Oslo, men kanskje andre derfra kan bekrefte/avkrefte når jeg sier at f.eks Nordstrand og omegn er forholdsvis rolig og fint? Det er i alle fall det inntrykket jeg har. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Nordstrand er ikke akkurat billig, det er en grunn til at det kalles "østkantens vestkant". Men, det kommer selvsagt an på hvorhen på Nordstrand (kommer an på hvilken definsjon man bruker siden f.eks Lambertseter nå regnes som en del av Nordstrand, for mange oss derimot så er Lambertseter Lambertseter og ikke Nordstrand). Selv er jeg født og oppvokst på Oslos østkant og trivdes godt der (Søndre Nordstrand). Er man studenter med dertil økonomi så har man egentlig ikke så mye valg, man har ikke råd til å være kresen, men man kan få mye fint hvis man ikke bor helt sentralt. T-baner og busser pleier det å være mye av. Jeg ville også prøvd å søke studentboliger, men det har jo blitt ganske dyrt med årene det og (ihvertfall i Oslo). Endret 11. august 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg trivdes godt på Vålerenga da jeg bodde der da jeg var liten. Vet ikke hvordan prisene er der nå, men det er uansett et stille og rolig nabolag. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg trivdes godt på Vålerenga da jeg bodde der da jeg var liten. Vet ikke hvordan prisene er der nå, men det er uansett et stille og rolig nabolag. De er STIIIIVE, og det er relativt nærme byen. Lenke til kommentar
M4RKU5 Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Grünerløkka er jo et utopi for unge studenter, har jeg fått inntrykk av. Gode muligheter for kollektivtransport osv. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Grünerløkka er jo et utopi for unge studenter, har jeg fått inntrykk av. Gode muligheter for kollektivtransport osv. Men veldig dyrt og sentralt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå