Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor er det best å bo i Oslo? (studentpar)

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har tenkt oss til Oslo neste år for å studere. Vi har på finn.no for å se hvor prisnivået på hybler/leiligheter ligger. Det jeg lurer på er hvilket område i/utenfor Oslo er det best og billigst å bo? Tenker ift pris, beliggenhet (vil bo sentralt, men ikke midt i sentrum), helst rolig og trygt område.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Signerer BuffyAnneSummers. Finn et sted som har kort vei til bane/buss/trikk og bo heller litt ut av sentrum.

Er ikke selv fra Oslo, men kanskje andre derfra kan bekrefte/avkrefte når jeg sier at f.eks Nordstrand og omegn er forholdsvis rolig og fint? Det er i alle fall det inntrykket jeg har.

Lenke til kommentar

Nordstrand er ikke akkurat billig, det er en grunn til at det kalles "østkantens vestkant". Men, det kommer selvsagt an på hvorhen på Nordstrand (kommer an på hvilken definsjon man bruker siden f.eks Lambertseter nå regnes som en del av Nordstrand, for mange oss derimot så er Lambertseter Lambertseter og ikke Nordstrand). Selv er jeg født og oppvokst på Oslos østkant og trivdes godt der (Søndre Nordstrand). Er man studenter med dertil økonomi så har man egentlig ikke så mye valg, man har ikke råd til å være kresen, men man kan få mye fint hvis man ikke bor helt sentralt. T-baner og busser pleier det å være mye av. Jeg ville også prøvd å søke studentboliger, men det har jo blitt ganske dyrt med årene det og (ihvertfall i Oslo).

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...