Gå til innhold

Hakker i SC2 / WC3

Anbefalte innlegg

Hei!

Føler jeg har en ganske greigod maskin. Alle spill kjører på fullt uten noen store problemer. Men strategy spill som SC2 og WC3 begynner å hakke som F* når det blir for mange units på skjermen. På Wc3 får jeg opp FPS, og den ligger rundt 50/60, men blir det for masse, hopper den fort ned til 2-5 FPS.

Noen som har noen råd?

Specs:

Hovedkort: Asus M3N-HT Deluxe

CPU: TripleCore AMD Phenom X3 8750, 2400 MHz (12 x 200)

GPU: NVIDIA XFX GeForce GTX 260 896MB

MINNE: Crucial Ballistix BL25664AR80A.16FE5 DDR2-800 (400 MHz) 2stk x 2GB

Lagringsplass: 2 disker på 7200RPM.

Jeg vet CPU'en ikke er av den beste sort. Men er det noe her som ikke passer sammen, eller noe som ikke er så bra, som jeg ikke vet om?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren din er for treg. De fleste nyere strategispill er voldsomt CPU-avhengige.

Den beste oppgraderingen du kan gjøre er å gå opp til Phenom II x4 955BE, men om du først er ute etter en skikkelig oppgradering vil en i5-2500k og et P67-hovedkort gi deg enda bedre ytelse igjen...

Lenke til kommentar

Var ikke noen 955 på komplett hvertfall, bare 965.

Vil jeg merke vesentlig forskjell på x4 og x6? :)

Ikke i spill. De spill jeg vet om som bruker over fire kjerner er BF:BC2 og Civ 5.

Og btw, har AM2+ hovedkort.. (Trur eg). Funker AM3 prossessora da?

Ja, tror du ASUS hadde sagt at hovedkortet ditt støttet prosessoren din etter en BIOS-oppdatering om det ikke var slik?

Lenke til kommentar

Nei, godt poeng, men jeg selv er ganske blank på hva som passer sammen og ikke.

Da trur jeg at jeg satser på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617631

Er greit å være rusta for framtiden :)

Er klar over at jeg må flashe BIOS her, men det får jeg google meg fram til!

Takker for hjelpa arni90 :)

Og du har skjønt at innen de fleste spill bruker seks kjerner vil denne være totalt utdatert?

En Phenom II er på randen til å være utdatert i dag, om et år er den sannsynligvis ikke i stand til å holde følge med mainstream-grafikkort engang.

Lenke til kommentar

Å handle en X6 kun for spill er litt galskap, men har du annet bruk eller at maskinene dine har lang levetid som mine. (Vi snakker i allefall 10 år her totalt) ved at de går til andre oppgaver som servere, retro maskiner etc så er en X6 ett toppers valg, spesielt lengere ned linja.

Lenke til kommentar

[quote name='Bllink' timestamp='1313354525' post='18168227']

Ja, men er det ikke litt greit å bare hoppe på det beste da? Har tenkt å ha maskina i maaaaange år til, og vil ikke kjøpe en prossessor som blir udatert om 2-4 år lsm :O

Da er det synd at Phenom II-arkitekturen er på grensen til å bli utdatert i dag. Det hjelper lite å ha mange kjerner når kjernene ikke kommer i bruk.

Crysis 2, som ikke egentlig er så veldig hardt på CPU, klarer såvidt å få over 60 fps average med en 1100T og forskjellen fra en 970 BE er minimal.

Så ser vi på Starcraft 2, et spill som er ganske CPU-tungt. Her blir Phenom II-prosessorene gruset av Intels forrige generasjon, i5-2500k og i7-2600k bare øker hoppet.

Anandtech viser at i Civilization V klarer ikke en Phenom II X6 å levere 30fps i ekstreme tilfeller.

Seks kjerner er flott, men arkitektur og klokkefrekvens er langt viktigere.

Lenke til kommentar

Så da burde jeg heller vente?

Gidder IKKE å skifte hovedkort, bare får å få I5 eller I7..

Da kjøper du heller Phenom II X4 955 BE, poenget mitt var ikke at det ikke ga mening å oppgradere, bare at å oppgradere til sekskjerneren var iditisk for spilling.

EDIT:

Du må bytte hovedkort for å få noe bedre til spilling enn Phenom II. AMds neste generasjon er på AM3+ og ditt hovedkort med DDR2-minne er altfor gammelt for å bli støttet her.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...