Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pendlerbil til cirka 50k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter corolla jeg.. 1.3 litern er utrolig lite tørst, og motorene på de bilene er jo eksepsjonelt bra..

 

Fattern kjørte på samme olje på sin i 7 år uten problem, og en annen kompis måtte jeg fylle nesten 2 liter olje på før man så anntydning til olje på peilepinnen.. Gikk som en klokke uten problemer uansett.

 

 

Lenke til kommentar

Hva med mercedes 124 diesel, usikker på forbruk, men tror ikke disse er _så_ ille på langkjøring. Komfor og teknisk bra, enkle biler og billige deler.

 

Selv kjører jeg en 97 polo med 1,4 60hk bensin. Problemet er vel beinplassen til sjafør. Greit nok kan man stille setet bakover, men rattet blir da for langt ifra.. så man må sitte med et bøyd venstre kne som kan gi tretthet.. Drikker lite og greie på deler. er også en av de mer driftsikre vw har laget. Men mer kjedelig bil skal du lete lenge etter. Jeg må nøye meg med den nå som jeg er student, for meg er vw som å banne i kirka ;D

Lenke til kommentar

vil ikkje sei at 1.2 på mila blanda kjøring er spesielt økonomisk, men det er nå meg.

 

2 mil på bykjøring og går vell ikkje under 1.2 på landevei heller.

jeg kan ikke si at jeg anbefaler en suburban til pendler bil hviss det tenkes på økonomisk kjøring og sparing av drivstoff. hviss noen sier at suburban kan komme under 1 liter på mila kan de drømme. finnes INGEN suburban du kommer under 1 liter på mila.

 

har kunn klart 2 ganger klart å kjøre den på 1 liter på mila på langtur. men det kaller jeg flaks og da skal man kunne kjøre en slik bil. men stor amcar er ikke å anbefale hviss drivstoffkostnadene skal være lave. da må det nokk kjøpes prius eller bil med gass anlegg. eventuelt e85.

 

bestemora mi har forresten en 98 mod corolla 1.6 med automatgir og til den bilen å være går den faktisk BRA. jeg henta den i oslo. kjørte den fra oslo til bodø. kjørte litt hardt og da og dårlige dekk i tilleg. målte den til 0.6 syntes det var bra til at jeg kjørte ganske hardt og det er automat. automat bruker litt mere enn manuell da. men syntes ikke 0.6 er mye.

 

kan anbefale corolla som pendler bil. men da anbefaler jeg deg å finne et sete å røske ut førersete og sette i et godt og behaglig sete. for setene i japsebilene er ELENDIG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...