mokkasinen Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hei Jeg skal begynne på mitt første år på økonomi og administrasjon på høgskolen i Lillehammer iår. Lillehammer var ikke førstevalget mitt, så kan jeg etter 1 år skifte til høgskolen i Bergen , f.eks. Og hvis det går an er det videregående karakterene som avgjør om jeg kommer inn eller er det de karakterene jeg får i 1 klasse på økonomi og adm? Skrev litt klomsete, men håper noen skjønner ka jeg spør om og kan gi meg rett svar :-) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Du kan søke deg til HiB gjennom samordna opptak neste år, vgs-karakterene dine teller, men du får 2 ekstrapoeng for at du har 60 stp fra universitet/høyskole, dette bare hvis du ikke har folkehøyskole/militæret fra før av. Du starter da som vanlig på 1. året ved HiB, men kan søke om å få godkjent fagene du allerede har mot tilsvarende fag ved HiB. Det er da opp til HiB om hva de vil godkjenne og hva de vil godkjenne det mot. Det er ikke gitt at de har de samme fagene eller at de er på samme plass i studieløpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå