Karina Hulesangerhule Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Hei! Jeg har et bilde som jeg gjerne vil dele opp i flere biter. før brukte jeg photofiltre og da lastet jeg ned et tilleggsprogram(?) som het html split. der kunne jeg styre bredde og høyde på bitene og da lagret den alle bitene i en mappe. Men nå har jeg fått meg macbook, da funker ikke photofiltre, og jeg bruker Photoshop CS5. hvordan kan jeg gjøre dette i photoshop? Tuusen takk for svar!! har et prosjekt jeg holder på med, vil gjerne bli ferdig i kveld Endret 8. august 2011 av Karina Hulesangerhule Lenke til kommentar
leorat Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 du kan bruke pen-tool(tror hotkey er p), marker en og en del, deretter høyreklikk og velger make seletion og legg de i et nytt layer! hvis du senere vil ha en av delene, velger du bare det layere hvor den delen du ønsker er og flytter den til et tomt dokument! PS: er en stund siden jeg har brukt photoshop(med en stund mener jeg et par måneder), så mulig det har forandret seg (brukte CS4) men tipper det er det samme! Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Nå husker jeg kanskje ikke helt, men er det ikke en funksjon der du velger save for web eller noe slik? Mener å huske at du får opp noen frames da som du kan velge... Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) det går ikke an å gjøre alt på en gang altså? bildet er 350 x 1050 og skal deles opp i 35x35 ... det tar nok litt tid. Fade1: takk, skal se om jeg får det til da Endret 8. august 2011 av Karina Hulesangerhule Lenke til kommentar
leorat Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) har personlig brukt save for web veldig lite, bare for å lagre med høy oppløsning etc. det går ikke an å gjøre alt på en gang altså? bildet er 350 x 1050 og skal deles opp i 35x35 ... det tar nok litt tid skal ikke si at det er umulig, men jeg vet ikke hvordan! beklager :/ Endret 8. august 2011 av leorat Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 okei, tusen takk da Lenke til kommentar
leorat Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 http://forum.teamphotoshop.com/showthread.php?t=26283 prøv det, er som fade1 sier! (: Lenke til kommentar
bertie Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 har kun CS3 her: Velg "slice tool" -> høyreklikk på bildet og velg "divide slice" -> velg hvor mange "deler" du vil ha horisontalt og vertikalt -> trykk OK Så lagrer du ved å velge "Save for Web and devices" -> velger "only image" og hvilken mappe du vil lagre i. (tror det skulle være ca. riktig fremgangsmåte) 1 Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 wow takk, det funket tuuusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå