EG-s Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Har en hp bærbar med innebygd HP un2420 Gobi 2000 modem. Problemet er at hp connection manager finner ikke noe signal med telenor sim. Det gjenkjenner Telenor som operatør men finner ikke signalet. (prøver med et superpluss abb) Det virker automatisk med netcom og tele2 Feilmeldingen fra telenor er: Diagnostic test [Test for lokal IP-adresse] Fail Diagnostic test [Ping-test for gateway-IP-adresse] Fail Diagnostic test [Ping-test for DNS-IP] Fail Diagnostic test [Ping-test for domene for webområde] Fail Diagnostic test [Adaptertest ] Pass Diagnostic test [Test for å kontrollere at SIM finnes (bare GSM)] Pass Diagnostic test [Test for SIM-lesing (bare GSM)] Pass Diagnostic test [signalstyrketest] Pass Diagnostic test [Test for lokal IP-adresse] Fail Diagnostic test [Ping-test for gateway-IP-adresse] Fail Diagnostic test [Ping-test for DNS-IP] Fail Diagnostic test [Ping-test for domene for webområde] Fail Diagnostic test [Adaptertest ] Pass Diagnostic test [Test for å kontrollere at SIM finnes (bare GSM)] Pass Diagnostic test [Test for SIM-lesing (bare GSM)] Pass Diagnostic test [signalstyrketest] Pass Prøvde å lage ny profil med apn: telenor, men det virket ikke. Tenkte å bytte til telenor mobilt bredbånd,- men uaktuelt hvis det ikke virker med 3g modulen. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 En ting er hva APN er satt som, men hva med oppkoblingsnummer? Er den satt til *99#? Jeg vet at Gobi 2000 er kompatibelt med programvaren til mobilt bredbånd som man kan finne på www.telenor.no/programvare. Litt usikker på hvordan det funker sammen med HP Connection Manager. Men jeg kan se om jeg finner noen bedre svar i morgen Mvh Faller Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Automatisk kommer connection manager opp med apn:telenor.mbb og telenor ikonet vises. Dette skal være riktig etter litt sjekking. Finner ingen plass å forandre til *99#. Testet sim kortet i en 3g usb dongel og der virket det med engang med apn satt til telenor.mbb Endret 8. august 2011 av EG-s Lenke til kommentar
Faller Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Som jeg kan se på sidene på jobben er at Telenor har en avtale med HP så slike innstillinger skal ligge default i connectionmanageren. Men du kan evt. kontakte supportsenter: Telefon: 800 62 800 Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå