Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 6 stasjonsvogn, hvilken ?

AvIOn

Anbefalte innlegg

Heisann

Har etter mye om og men havnet på en Mazda6 stasjonsvogn (2005-2007) som vår første familiebil. Skal ha en med minimum 2 liters motor og manuellt gir. Men litt usikker på hvilke forskjeller bensin kontra diesel vil utgjøre for meg/oss. Samtidig så er jeg litt usikker på utstyret bilen(e) kommer med, det er jo så mye forskjellige pakker, myoshi, exclusive, executive, DE etc etc... Så mine spm er som følger:

1. Diesel eller bensin? Hvorfor/hvorfor ikke?

2. Hva er forskjellene på utstyrspakkene?

Vil gjerne ha regnsensor, automatisk kjørelys, kanskje ryggesensor? Klimaanlegg, multifunksjonsratt, tilhengerfeste hvis mulig. OG vi skal legge max 170-180 i bil, og skal kjøpe fra forhandler (da får jeg nok prutet litt også)

Mvh

Viktor

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at disse årgangene var ekstremt plaget med rust, er jeg helt på viddene nå?

Mazda 6 er også den minste stasjonsvogna i klassen. Teknisk en god bil, godt over snittet men jeg mener at dette er samme årgang som naboen min og 2 drosjesjåfører hadde, og de rusta kav sund etter 1 år.

Ikke skyt meg hvis jeg husker feil, men det er verdt å sjekke opp før du spar 150000kr ut av vinduet på en haug med rust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...