Gå til innhold

Opprør i England


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler det blir feil å gjøre opprør på denne måten. Skal du få igjennom noe, demonstrer fredlig eller skaff deg sympati. Ikke ødelegg ærlige menneskers eiendom eller straff politiet for å gjøre jobben sin.

 

Men hva er egentlig den generelle unnskyldningen for opprøret? Er det pga. en fyr ble skutt, er det rasisme, eller er det arbeidsmangelen?

 

Kanskje alle tre?

Lenke til kommentar

Det blir jo ikke krig, slik jeg har forstått det så kreves det at politiet ber om assistanse fra militæret, for så at parlamentet godkjenner dette.

Du har jo åpenbart ikke forstått det. Virker det overhodet ikke logisk for deg at det er et grovt overtråkk fra statens side å sette inn militæret (som eksisterer BARE for å beskytte folket mot andre stater) mot sitt eget folk?

 

Edit: Ahh du trodde de måtte erklære borgekrig før de kunne sette inn militæret? Militæret har gjort public order i Nord Irland siden 60 tallet, alt som skal til er at politiet ikke takler jobben.

Nei. Forøvrig, dersom politiet ikke takler jobben, er ikke landet lenger i stand til å kontrollere sitt eget folk, og det er anarki. Settes militæret inn, er det krig, om de erklærer det eller ikke. Dette har blitt gjort før, og er handlinger ingen kan forsvare.

 

Kan vel også nevne at alle i militæret i UK får trening i Riot Control:

Every member of the Armed Forces is trained in MACA. Military Aid to the Civil Authorities. During RAF Officer training an entire exercise phase is dedicated to that, I can testify, I've done it. Riot suppression is just one of the topics covered. Ok, so they might not hold the Police's special powers of arrest. But they're still citizens so can use citizen's arrest. There are Military Police who can be deployed who know the law and can assist the field groups.

 

Åja da så, godt å høre at dersom militæret er trent til noe, er det etisk forsvarlig. Håper for guds skyld militæret i England ikke trener på noe annet.

 

Det at de trener på Riot Control, forklarer bare hvor viktig det er med en revolusjon i England. Jeg blir kvalm av et land som setter militæret på eget folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det at de trener på Riot Control, forklarer bare hvor viktig det er med en revolusjon i England. Jeg blir kvalm av et land som setter militæret på eget folk.

 

Det er forskjell på å sette inn militæret for å undertrykket folket sitt og sette inn militære for å beskytte den vanlige fredlige mannen i gata mot pøbler og småkriminelle. Majoriteten i England ønsker nok bare ro nå og dersom hæren kan skape det tror jeg ikke andre enn pøblene reagerer negativt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å betrakte det som skjer nå i England som et opprør eller en revolusjon er komisk. Tipper det er vanlig å raide butikk etter butikk for forbrukervarer og alt annet som kan selges når man vil kaste regjeringen :D

Du trenger ikke å være atomsplitter for å skjønne hva slags type folk som fyller disse mobbene, og hvor destruktiv, lite gjennomtenkt og tilfeldig deres framgang er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å betrakte det som skjer nå i England som et opprør eller en revolusjon er komisk. Tipper det er vanlig å raide butikk etter butikk for forbrukervarer og alt annet som kan selges når man vil kaste regjeringen :D

Du trenger ikke å være atomsplitter for å skjønne hva slags type folk som fyller disse mobbene, og hvor destruktiv, lite gjennomtenkt og tilfeldig deres framgang er.

 

Det er vel litt som med opptøyene i Oslo for et par år tilbake, vil jeg mene. Det som jeg synes er like komisk er hvordan nå Iran og andre ikke-så-gode-venner-av-vesten, kommer til å bruke dette i innenrikspolitikken sin. De sender vel bildene akkurat nå og forteller om massedrap på sivile og at vesten slakter hverandre, osv. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hørte på BBC-radio i går hvor de intervjuet flere som hadde vært med på pøbelstrekene. Argumenter som gikk igjen var:

 

"We want to show the police that we do what we want!".

"It was great fun, and we got our self some free stuff!"

"I hope we start again tonight!"

"The rich people we steal from suppress us!"

 

Det var særdeles lite fokus på hvorfor man gjorde dette utover at man skulle vise politiet at de kunne, samt at det var rike som var skyld i dette. Det var med andre ord pøbelstreker fra A til Å, og for min del høres det ut som om myndighetene burde satt inn sterkere virkemidler. Gi dem som er med på faenskapen 5-6 mnd i fengsel, så er det ikke "great fun" lenger.

Lenke til kommentar

Dette har de bare seg selv å takke for. Etter å ha lest litt om dette, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg aldri har hørt om englands problemer.

 

At de er så store i internasjonal politikk er et mysterium når de ikke klarer å ta hånd om egne problemer, og tydelig usynliggjør problemene overfor resten av verden. På tide å få gjort noe viktig, skulle tro vikinggenene vi la igjen for 1000 år siden er det eneste som er lever i deler av befolkningen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har skjedd før :ohmy:

 

The 1992 Los Angeles Riots or South Central Riots, also known as the 1992 Los Angeles Civil Unrest[1][2][3] and Rodney King Uprising,[4] were sparked on April 29, 1992, when a jury acquitted four white Los Angeles Police Department officers accused in the videotaped beating of black motorist Rodney King following a high-speed pursuit. Thousands of people in the Los Angeles area rioted over the six days following the verdict.[5]

 

Widespread looting, assault, arson and murder occurred, and property damages topped roughly $1 billion. In all, 53 people died during the riots and thousands more were injured.[6]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/1992_Los_Angeles_Riots

Lenke til kommentar

Du har jo åpenbart ikke forstått det. Virker det overhodet ikke logisk for deg at det er et grovt overtråkk fra statens side å sette inn militæret (som eksisterer BARE for å beskytte folket mot andre stater) mot sitt eget folk?

Nei ganske enkelt fordi det ikke er et overgrep & militæret eksisterer ikke BARE for å beskytte folket mot andre stater på samme måte som at Brannvesenet ikke eksisterer BARE for og slukke branner.

 

Nei. Forøvrig, dersom politiet ikke takler jobben, er ikke landet lenger i stand til å kontrollere sitt eget folk, og det er anarki. Settes militæret inn, er det krig, om de erklærer det eller ikke. Dette har blitt gjort før, og er handlinger ingen kan forsvare.

 

Herrejesusohmygod.

 

Åja da så, godt å høre at dersom militæret er trent til noe, er det etisk forsvarlig. Håper for guds skyld militæret i England ikke trener på noe annet.

 

Det at de trener på Riot Control, forklarer bare hvor viktig det er med en revolusjon i England. Jeg blir kvalm av et land som setter militæret på eget folk.

 

Vi har da vitterlig samme opplegget i norge (samt canada, usa, tyskland, italia osv). I henhold til politiloven kan den lokale politimester be militæret om assistanse.

Lenke til kommentar

Hører at Gaddafi anerkjenner opprørerne som de legitime lederne av landet men sier at Cameron kan få bo i England uten konsekvenser dersom han går av nå! :)

Gi folk i gatene litt skytevåpen, deretter kan vi kreve at FN sikkerhetsråd innfører flyforbud-zone og bomber diverse govt. mål for å beskytte opprørerne

 

Underveis har gjengene utpekt en overgangsregjering som så blir anerkjent rundtomkring

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sett inn militære og skyt alle sammen i bein og armer så de ikke kan stjele og gjøre mer faenskap.. Herregud skal UK gå konkurs pga idioter nå da?

Flott, skal vi også kastrere hele befolkningen? Da vil du ikke lenger høre om voldtekt :)

 

Det er å ta det litt langt, disse folkene bryr seg ikke om å drepe folk eller ikke. De vil bare ondskap.

 

Lokal helt kjemper for livet

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/10/nyheter/utenriks/england-opptoyene/17622776/

 

 

Derfor hiv søpplet av gårdet. De som voldtar kan like godt bli kuttet av peninsen eller bli gjort noe med vaginan.

 

Håper han overlever og de som har gjort det der håper jeg blir satt inn for livstid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...