Gå til innhold

Opprør i England


Anbefalte innlegg

Vil tro det egentlig bare er et fåtal som faktisk er forbanna, virker som de fleste egentlig bare er der for spenninga eller for å plyndre eller for å se på. Synest ihvertfall ikke sett noe til store agressive folkemengder enda, er mest grupper som trasker rundt og venter på at noe skal skje.

 

Dette er synsing fra din side, det bør du være forsiktig med, neste nyhets-artikkel kan vise at du er helt på trynet feil, eller ikke.

 

Forøvrig er det kommet frem at flere av demonstrantene har politiske mål, selv så jeg et intervju hos AP (associated press) hvor flere aktivister besvarte spørsmålet "hva er det dere driver med" med "vi tar tilbake skatte-pengene våre". (finner ikke artikkelen, dere må tro meg på ordet her.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det egentlig bare er et fåtal som faktisk er forbanna, virker som de fleste egentlig bare er der for spenninga eller for å plyndre eller for å se på. Synest ihvertfall ikke sett noe til store agressive folkemengder enda, er mest grupper som trasker rundt og venter på at noe skal skje.

 

Dette er synsing fra din side, det bør du være forsiktig med, neste nyhets-artikkel kan vise at du er helt på trynet feil, eller ikke.

 

Forøvrig er det kommet frem at flere av demonstrantene har politiske mål, selv så jeg et intervju hos AP (associated press) hvor flere aktivister besvarte spørsmålet "hva er det dere driver med" med "vi tar tilbake skatte-pengene våre". (finner ikke artikkelen, dere må tro meg på ordet her.)

 

Men da stikker jeg ned til byen og tar tilbake litt av skattepengene mine jeg da:)

Lenke til kommentar

Selfølgelig gir 98% faen, akkurat som i demostrasjonen mot Israel I oslo for en tid tilbake siden. Bare påskudd for å lage kvalm, enkelt og greit!

Har du en kilde på dine 98% eller er det et tall du har dradd fra der solen aldri skinner?

 

Ønsker selv ikke være spydig, men du er klar over at dette er litt større enn hva som skjedde i Oslo, samt at begge deler hadde politiske motiv.

 

 

jeg mener ikke å påstå at alle er svarte, men flesteparten... :w00t:

Mange er, men det er jo bare det vi ser, mulig de hvite er lengre bak, eller begår mindre vold?

 

Men da stikker jeg ned til byen og tar tilbake litt av skattepengene mine jeg da:)

 

Lykke til, jeg tror fortsatt det er håp i det norske demokratiet, og vil fortsette å prøve min fredelige måte på å endre landet.

 

PS; havner du i fengsel for ramponering, er det noe jeg stiller meg fult bak, om det er i England eller Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når staten bruker enorme summer på krig og OL isteden for å hjelpe den enorme mengden fattige skjønner jeg godt at folk blir forbannet.

Der er jeg faktisk litt uenig. Jeg liker ikke at staten bruker pengene mine til noe som helst. Dersom mine penger gikk til fattige, hadde jeg også blitt forbannet.

 

Jeg donerer selv til kirkens nødhjelp, men ikke pokker om jeg vil at staten skal velge hvilken veldedighet JEG skal støtte.

Lenke til kommentar

Når staten bruker enorme summer på krig og OL isteden for å hjelpe den enorme mengden fattige skjønner jeg godt at folk blir forbannet.

Skal sløse 100 milliarder på sommer-OL 2012 mens landet omtrent detter fra hverandre

 

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10007264

 

litt av noen prioriteringer. Men da får jo brittisk adel og overklassefruene vist frem de fine hatte-kreasjonene sine

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når staten bruker enorme summer på krig og OL isteden for å hjelpe den enorme mengden fattige skjønner jeg godt at folk blir forbannet.

Der er jeg faktisk litt uenig. Jeg liker ikke at staten bruker pengene mine til noe som helst. Dersom mine penger gikk til fattige, hadde jeg også blitt forbannet.

 

Jeg donerer selv til kirkens nødhjelp, men ikke pokker om jeg vil at staten skal velge hvilken veldedighet JEG skal støtte.

Men når staten først har såpass mye inntekter, går mye til unødvendigheter hvor man kunne spart inn mye. Er personlig (for øyeblikket) for en velferdsstat.

Lenke til kommentar

Men når staten først har såpass mye inntekter, går mye til unødvendigheter hvor man kunne spart inn mye. Er personlig (for øyeblikket) for en velferdsstat.

 

Vi er på vei til å spore av fra diskusjonen, så jeg skal ikke svare dette med annet at jeg personlig er motstander av velferdsstaten.

Lenke til kommentar

Vil tro det egentlig bare er et fåtal som faktisk er forbanna, virker som de fleste egentlig bare er der for spenninga eller for å plyndre eller for å se på. Synest ihvertfall ikke sett noe til store agressive folkemengder enda, er mest grupper som trasker rundt og venter på at noe skal skje.

 

Dette er synsing fra din side, det bør du være forsiktig med, neste nyhets-artikkel kan vise at du er helt på trynet feil, eller ikke.

 

Forøvrig er det kommet frem at flere av demonstrantene har politiske mål, selv så jeg et intervju hos AP (associated press) hvor flere aktivister besvarte spørsmålet "hva er det dere driver med" med "vi tar tilbake skatte-pengene våre". (finner ikke artikkelen, dere må tro meg på ordet her.)

Det var stort sett synsing ja og jeg understreka også at det bare var mine meninger. Men slik jeg tolker det ser jeg mange små ting som tyder på at dette i stor grad handler mest om plyndring og spenning. Utsagnet "vi tar tilbake skatte-pengene våre" høres for meg mer ut som en måte å rettferdiggjøre plyndring. Synest også videoen av den skada personen som ble rana støtter opp under mitt syn på dette. Da man tydelig ser at en person kommer bort til den skada og hjelper ham opp og litt avgårde. Plutselig kommer det en annen og åpner sekken hans og begynner å rote rundt i den hvorpå flere kommer til og nermest hopper ned i sekken på jakt etter noe de kan ta (inkludert han som tidligere hjalp den skada). For meg ser det nermest ut som om folk oppfører seg som gribber, sirkler rundt og bare venter på "rester" fra andres handlinger.

 

Men igjenn jeg vet ikke mer en andre angående dette og jeg har sansynligvis ikke helt rett, men sansynligvis ikke helt feil heller.

Endret av HattyBusk
Lenke til kommentar

Mennesker som er født inn i fattigdom, og har så og si ingen sjangse til å komme seg ut av det, og når man ikke kommer fram med demokratiske virkemidler skjønner jeg veldig godt at man tar til gatene på en slik måte. Dette har ulmet lenge, men først nå det virkelig har blitt antent.Jeg greier heller ikke helt å skjønne hvorfor så mange skal ville ta til gatene bare for gøy, det er for mange.

Klart disse opptøyene har sine årsaker. Om det så er vanlige locals som bare vil ha action eller om det er oppriktig misfornøyde folk. Folk med god oppdragelse, en god jobb/utdanning, ei fremtid, et liv rett og slett ville ikke ha gjort dette. Så noe er galt.

 

MEN problemet løses ikke med å vandalisere og plyndre private butikker, sette private biler og bygninger i brann. De får ingen sympati for sin sak. Måten de "løser" deres problem/fortapte situasjon på fører til at de får null sympati og dermed kommer de til å bli like fortapte videre. Pøbelhandligene indikerer også at de selv har satt seg i en dårlig situasjon i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Det var stort sett synsing ja og jeg understreka også at det bare var mine meninger. Men slik jeg tolker det ser jeg mange små ting som tyder på at dette i stor grad handler mest om plyndring og spenning. Utsagnet "vi tar tilbake skatte-pengene våre" høres for meg mer ut som en måte å rettferdiggjøre plyndring.

Plyndring rettferdiggjøres ikke, du hører ikke pøbelgutter i Norge si dette når de robber uskyldige mennesker.

 

Synest også videoen av den skada personen som ble rana støtter opp under mitt syn på dette.

Når tusenvis tar til gatene for å gjennomføre en revolusjon (min mening om hva dette er), vil dessverre slike spydigheter forekomme. Jeg er selv meget irritert på tyvene, men man kan ikke kontrollere en stat i anarki, og anarki det som kommer før en revolusjon.

 

Da man tydelig ser at en person kommer bort til den skada og hjelper ham opp og litt avgårde. Plutselig kommer det en annen og åpner sekken hans og begynner å rote rundt i den hvorpå flere kommer til og nermest hopper ned i sekken på jakt etter noe de kan ta (inkludert han som tidligere hjalp den skada). For meg ser det nermest ut som om folk oppfører seg som gribber, sirkler rundt og bare venter på "rester" fra andres handlinger.

 

Som jeg har sagt er dette bare et biprodukt av en slik "revolusjon" politiet har ingen kontroll, og dermed er det jo fritt frem for de som ønsker å plyndre.

 

Men igjenn jeg vet ikke mer en andre angående dette og jeg har sansynligvis ikke helt rett, men sansynligvis ikke helt feil heller.

Jeg synser selv, jeg har jo sagt at dette er en "revolusjon" noe som er meget sterke ord.

 

men la oss ikke dømme hele hendelsen på grunn av de som gjør slikt, ikke alle er ute etter å plyndre butikker eller rasere byen.

 

Litt fra den andre siden. Greit å høre andre stemmer enn kun fra de offisielle, BBC kommer nok ikke til å vise denne videoen engang til regner jeg med.

 

youtube link

 

Flott video, det er mulig dette representerer opprørene.

 

Jeg har forøvrig sagt dette hele veien, det er en mulig coup d'etat på vei.

Lenke til kommentar

Vi ser dette fenomenet i nesten alle vestlige land der multikulturismen har fått god fotfeste. Uproduktive innvandrere fra den tredje verden som rotter seg sammen i plyndremobber og bedriver de samme kulturelle, degenerative og destruktive handlingene som nettopp har ført til at deres egne hjemland er karakterisert som tilbakestående gjørmehull uten noe nevnverdig struktur eller sivilisasjon. At noen hevder at fattigdom er en årsak til dette kaoset, forklarer bare en ting, nemlig det at disse folkene vil alltid bare fortsette å kreve goder fra vestlige land med undertrykkelse og rasisme som påskudd, uavhengig hvor godt de faktisk har det, og de vil benytte seg av dyriske metoder for å få dette gjennom. Forhåpentligvis vil folk ta lærdom av denne hendelsen, og begynne å gjøre drastiske forandringer i den liberale innvandringspolitikken som har herjet England alt for lenge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil tro det egentlig bare er et fåtal som faktisk er forbanna, virker som de fleste egentlig bare er der for spenninga eller for å plyndre eller for å se på. Synest ihvertfall ikke sett noe til store agressive folkemengder enda, er mest grupper som trasker rundt og venter på at noe skal skje.

 

Dette er synsing fra din side, det bør du være forsiktig med, neste nyhets-artikkel kan vise at du er helt på trynet feil, eller ikke.

 

Forøvrig er det kommet frem at flere av demonstrantene har politiske mål, selv så jeg et intervju hos AP (associated press) hvor flere aktivister besvarte spørsmålet "hva er det dere driver med" med "vi tar tilbake skatte-pengene våre". (finner ikke artikkelen, dere må tro meg på ordet her.)

 

Så har du disse to:

Lenke til kommentar

Vi ser dette fenomenet i nesten alle vestlige land der multikulturismen har fått god fotfeste. Uproduktive innvandrere fra den tredje verden som rotter seg sammen i plyndremobber og bedriver de samme kulturelle, degenerative og destruktive handlingene som nettopp har ført til at deres egne hjemland er karakterisert som tilbakestående gjørmehull uten noe nevnverdig struktur eller sivilisasjon. At noen hevder at fattigdom er en årsak til dette kaoset, forklarer bare en ting, nemlig det at disse folkene vil alltid bare fortsette å kreve goder fra vestlige land med undertrykkelse og rasisme som påskudd, uavhengig hvor godt de faktisk har det, og de vil benytte seg av dyriske metoder for å få dette gjennom. Forhåpentligvis vil folk ta lærdom av denne hendelsen, og begynne å gjøre drastiske forandringer i den liberale innvandringspolitikken som har herjet England alt for lenge.

 

Takk! Endelig noen som er villige til å se problemet som det er.

 

Helt ubeskrivelig å se folk her inne som innerst inne vet hva problemet er men gjør baklengs saltoer for å unngå å nevne hva årsaken egentlig er.

 

En kriminell innvandrer ble skutt i en skuddveksling. I denne skuddvekslingen, hvem burde dø - en politimann som tjener landet sitt, eller en kriminell narkolanger som ødelegger mer enn han produserer?

Endret av Sammonomen
Lenke til kommentar

Når staten bruker enorme summer på krig og OL isteden for å hjelpe den enorme mengden fattige skjønner jeg godt at folk blir forbannet.

Skal sløse 100 milliarder på sommer-OL 2012 mens landet omtrent detter fra hverandre

 

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10007264

 

litt av noen prioriteringer. Men da får jo brittisk adel og overklassefruene vist frem de fine hatte-kreasjonene sine

 

Tjener de ikke inn penger på OL også? Er ikke som om de kaster 100 milliarder ut vinduet som kunne ha vært brukt på fattige men at det er mer komplisert enn det.

 

For ikke og nevne alle butikkene som vil oppleve økt salg, turisme osv.

Lenke til kommentar

Når staten bruker enorme summer på krig og OL isteden for å hjelpe den enorme mengden fattige skjønner jeg godt at folk blir forbannet.

Skal sløse 100 milliarder på sommer-OL 2012 mens landet omtrent detter fra hverandre

 

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10007264

 

litt av noen prioriteringer. Men da får jo brittisk adel og overklassefruene vist frem de fine hatte-kreasjonene sine

 

Tjener de ikke inn penger på OL også? Er ikke som om de kaster 100 milliarder ut vinduet som kunne ha vært brukt på fattige men at det er mer komplisert enn det.

 

For ikke og nevne alle butikkene som vil oppleve økt salg, turisme osv.

For de fattigste hjelper ikke mer inntekter om de ikke brukes på å hindre fattigdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...