Gå til innhold

Opprør i England


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge et vitne, så ble mannen dratt ut av bilen og skutt 4 ganger av politiet mens han lå på bakken.

 

At denslags dødsskytinger kan skape sinne & opptøyer har vi sett før, f.eks. i Hellas for et par år siden, etter at en 15-åring ble skutt av politi;

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=555312

 

Mye sinne oppbygd, og generell mistro til politi over tid, så skal det vel bare en gnist til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke sett V for Vendetta, men den handler vel om et svært undertrykkende land? Gjennspeiler filmen dagens Storbritannia?

Hvis du er nyliberalist, som signaturen din fremstår, vil jeg anbefale filmen, den omhandler en "voldelig" revolusjon i Storbritannia. Om dagens Storbritannia gjenspeiler filmen kommer godt an på øyet som ser, selv ser jeg likhetstrekk.

Tror du bevisst overså ordet "stop". Uansett har jeg tenkt å se filmen, men av det jeg har hørt og lest om filmen, har den svært lite med dagens Storbritannia å gjøre.

 

Enig, men er dette opprør? Dette er jo ikke noe omfattende, selv om de få som er med i opptøyene lager mye ødeleggelse og de gjør mye av seg.

Det er jo omfattende, vi snakker om at flere hundre er arrestert, og at det er flere ute.

 

Forøvrig, om det er opptøyer eller opprør er jeg ikke sikker på, men ønsket å ha en diskusjon rundt det.

Er det like omfattende som opprørene i Midtøsten? Det er ingen som er drept til nå(så vidt vvi vet), og det har jo som sagt ikke noen støtte i store deler av folket, selv om det er folk i flere byer som synes dette er flott og støtter pøblene i andre byer.

Endret av A H P
Lenke til kommentar
Politiet har bedt folk om å holde seg innendørs, og etter å ha sett flere biler og bygninger stukket i brann av ungdommene, tar hun ikke sjansen på å bli hjemme lenger.

 

Håper for engangs skyld at vanlige folk tar til gatene for å beskytte sine eiendommer. Politiet er har jo ingen sjans til å klare å beskytte vanlige borgeres eiendommer og eiendeler fra de som ødelegger.

Lenke til kommentar

Tror du bevisst overså ordet "stop". Uansett har jeg tenkt å se filmen, men av det jeg har hørt og lest om filmen, har den svært lite med dagens Storbritannia å gjøre.

La ikke merke til avataren før etter jeg postet, jeg så bare signaturen med en lenke (hvorav jeg ikke klikket) som ledet til "liberalisme". Ser nå at du er motstander av det. Vil uansett anbefale filmen.

 

Etter det du har hørt og lest? Vell, jeg mener at filmen er bygd ganske abstrakt, og bare viser til en ny tenkemåte, mer som et alternativ til en autoritær stat, og selv Norge er ganske autoritær i dag, du kan ikke gå i noen storby uten å bli filmet, samt at DLD snart trer i kraft.

 

Er det like omfattende som opprørene i Midtøsten? Det er ingen som er drept til nå(så vidt vvi vet), og det har jo som sagt ikke noen støtte i store deler av folket, selv om det er folk i flere byer som synes dette er flott og støtter pøblene i andre byer.

Hvordan vet vi at etter bare tre dager har dette ingen støtte blant folket? Leser du min første post på andre siden, ser du at enkelte liberalister/anarkister/evt. høyreekstreme deltar i "opprøret".

 

Bare fordi at ingen liv enda har gått tapt betyr ikke at det ikke er like omfattende. Hadde politiet skutt skarpt, ville det vært politisk selvmord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge et vitne, så ble mannen dratt ut av bilen og skutt 4 ganger av politiet mens han lå på bakken.

 

Link?

 

edit: hvis det er Mark Duggan du snakker om så kan man vel også nevne at han var en drug dealer, gjengmedlem og at en pistol ble funnet ved åstedet.

 

BBC skrev også at en politimann ble såret i hendelsen.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Link?

 

edit: hvis det er Mark Duggan du snakker om så kan man vel også nevne at han var en drug dealer, gjengmedlem og at en pistol ble funnet ved åstedet.

Dermed teller ikke vitner, politiets versjon er grei?

 

Jeg har link hvis du fortsatt er interessert..

 

Greit at man setter det i kontekst, vil jo ikke at folk tror at politiet plutselig bare skyter ned en svart firebarnsfar uten grunn. Et vitne sier jo også at politiet ga flere advarsler før de skjøt.

 

Ja kom med linken var jo det jeg spurte om :tease:

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

La ikke merke til avataren før etter jeg postet, jeg så bare signaturen med en lenke (hvorav jeg ikke klikket) som ledet til "liberalisme". Ser nå at du er motstander av det. Vil uansett anbefale filmen.

 

Etter det du har hørt og lest? Vell, jeg mener at filmen er bygd ganske abstrakt, og bare viser til en ny tenkemåte, mer som et alternativ til en autoritær stat, og selv Norge er ganske autoritær i dag, du kan ikke gå i noen storby uten å bli filmet, samt at DLD snart trer i kraft.

Som sagt har jeg tenkt å se filmen, da jeg har hørt mye bra om den, og at det ikke er en helt "vanlig" film. Jeg er heller ikke for noe autoritært styresett, men jeg tror vi har litt forskjellige syn på hva akkurat det er. Likevel, DLD bidrar selvsagt ikke positivt, men en stor del av overvåkningen er det vel private(kjøpesenter, butikker, kontorer, osv) som står for? Og med mindre man lager enda strengere lover for overvåkning er det vel lite man kan gjøre med privat overvåkning. Men jeg synes egentlig det er greit nok. Å filme gater i byer kan være greit, men å overvåke personer(som enkelt individer), bør man ha svært strenge regler for.

 

Hvordan vet vi at etter bare tre dager har dette ingen støtte blant folket? Leser du min første post på andre siden, ser du at enkelte liberalister/anarkister/evt. høyreekstreme deltar i "opprøret".

 

Bare fordi at ingen liv enda har gått tapt betyr ikke at det ikke er like omfattende. Hadde politiet skutt skarpt, ville det vært politisk selvmord.

 

Kanskje du har rett, men da må man heller finne ut hvor stor del. Det er nok viktig å ikke undervurdere, men hvilke motiver skal vanlige personer med jobb og en trygg økonomi ha? Arbeidsledigheten ligger på rundt 7-8%.

Lenke til kommentar

Sikkert trist at de har dårlig råd og lignende, men har selv bodd i England og må si at det landet må ha noen av verdens med retarded ungdommer. Små drittunger som bare fucker opp ting på skolen, banker opp tilfeldige folk på fritiden og ikke gjør en jævla DRITT for å skape seg en fremtid. Mange av jentene er de største, unnskyld språket mitt, horene du finner på denne planeten og har aldri hørt om sikker sex, til tross for oppfordring fra skolen. Disse drittungene som gjerne går under navn som chavs eller bikers bruker hele livet sitt på å bare skape faenskap for andre, fra 10-14 alderen hvor de sykler rundt på de stygge syklene sine med forkler og gjør "rampestreker" og videre til ungdomstiden sin som de bruker på å drikke seg drita, røyke weed, banke tilfeldige folk, voldtekt og fylle landet med flere babyer som kommer til å følge i deres fotspor. Til slutt ender de opp på den lokal baren som slitne ekle mennesker som stinker alkohol og piss. The end.

 

Ps: Snakker om både utlendinger og Engelskmenn her.

 

Her har man Englands beste, de vet ikke hvorfor de demonstrer engang... (1:40)

http://www.youtube.com/watch?v=3ml432xfL4c&feature=autoplay&list=ULqlVHgG7pL0E&index=20& amp;playnext=3

Endret av Carlgutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mye sinne oppbygd, og generell mistro til politi over tid, så skal det vel bare en gnist til

Hadde jeg vært arbeidsledig med en blek fremtid foran meg, så hadde jeg sikkert bygd opp en del ubegrunnet sinne jeg også. Men når opprører først starter, da er all sak ute av hodene på disse tullingene. Da handler det bare om å ødelegge mest mulig så fort som mulig. Bare fordi det er gøy å ødelegge. Det er en årsak til at disse ungdommene er arbeidsledige og fremtidsløse...de er idioter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VG er alltid selektive med bildene sine.

 

I motsetning til opptøyene i frankrike så er nok england sin versjon av white trash(chavs) godt involvert.

 

I annet nytt:

 

 

Antallet politi i gatene vil bli mer enn fordoblet, BBC sa at de hadde 6000 ute i gatene i går, i dag vil de ha 16.000 politimenn fra over hele landet satt inn.

Endret av Kirikovski
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...