Gå til innhold

PC til foto, video og litt spilling

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny PC som skal brukes hovedsaklig til foto- og videoredigering men ser også for meg at det kan bli litt spill i ny og ne. Tidligere har jeg kjøpt komponenter selv og satt sammen PC'en selv men nå har jeg så lite peiling på data at jeg har lyst å kjøpe ferdig pakke.

Har sett på denne pc'en fra komplett.no http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10428 og skiftet ut enkelte komponenter:

Ahead Nero 10 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Fractal Design Define R3 Black Pearl

Silver Power SP-SS500 500W PSU

Intel® Core™ i7-2600 Processor

ASUS P8P67 LE, Socket-1155

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Samsung SpinPoint F3 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S

MS COA Label Windows Pro 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic

Skjerm fra Dustin.no: DELL U2711 ULTRASHARP 27" WIDE TFT BLACK

Total pris 13000-14000

Evt bytte ut skjermkortet med et Gainward GeForce GTS 450 1GB PhysX CUDA for å få prisen litt ned, og evt skifte til windows home premium 64 bit fremfor proffesional.

Noen som ser noen andre åpenbare forbedringspotensialer? Lurer på om man må kjøpe trådløst nettverkskort eller om dette er innbakt i hovedkortet? Er det noe poeng i å kjøpe blu-ray spiller? Ser for meg prisen for en ekstern blu-ray spiller vil være mye lavere den gangen jeg får behov for den.. :)

Takknemlig hvis noen gidder å gi meg noen råd og tips! :)

Endret av AntifA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumpetibump! :)

Kan jo begrense hva jeg ønsker råd om så kanskje det blir litt enklere å gi noen råd.

Skjermkort: Trenger neppe et skjermkort til mer enn rundt 1000 lappen. Regner med nvidia er best, var iaf det i gamle dager. :) Må også ha utgang for Dual dvi eller displayport mtp skjermen.

Ram: Har valgt 8 gb ddr3 1333 mhz minne fra kingston. Er dette ok eller bør man gå for en annen produsent?

Cpu: Er i7 litt storflott i forhold til resten av pcen? Mtp labert skjermkort etc..

Har forresten bestemt meg for å kjøpe en eller annen blu-ray spiller. Tar dvd spiller/brenner fra den gamle pcen. :)

Lenke til kommentar

Du bør gå for 2600K-modellen. Merk 'K' på slutten. Og nei, skal du drive med videoredigering er dette ikke feil. 2500K er også veldig god.

Du bør også ha mere RAM til videoredigering; 16 eller 24GB siden Sandy Bridge er dual channel. 1600MHz-RAM er nok best.

Disse trenger du ikke:

Ahead Nero 10 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

Støtsikker PC-eske

Jeg ville holdt meg på GTX560Ti, den er perfekt med tanke på ytelse kontra pris-ratio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...