ATWindsor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Vell, hører hvertfall ikke min Mac Mini og hva receiver angår så er det noe jeg alltid har med anlegget uansett, så for min del så er hvertfall ikke det noe problem. Det er vel egentlig det som er poenget mitt, når man har receiver så er nytteverdien av en liten boks mindre, fordi du må ha plass til receiveren uansett i TV-benken. Det er selvfølgelig ikke noe problem at boksen er liten, men sånn personlig, så synes jeg heller ikke det er en veldig stor fordel (til HTPC-bruk) AtW Endret 9. august 2011 av ATWindsor 4 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 To grupper mennesker svarer i disse trådene: de som alltid har diametralt motsatte prioriteringer av det Apple har lagt til grunn, og de som stort sett er enig i Apples valg. Merkelig hvordan herrene i Cupertino konsekvent velger sikte mot de siste. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 To grupper mennesker svarer i disse trådene: de som alltid har diametralt motsatte prioriteringer av det Apple har lagt til grunn, og de som stort sett er enig i Apples valg. Merkelig hvordan herrene i Cupertino konsekvent velger sikte mot de siste. Jeg synes det er en ganske usaklig vurdering fra din side. Hvem er det du snakker om her som har "diametralt motsatte prioriteringer av det Apple har lagt til grunn"? Personlig har jeg ihvertfall ikke sagt at dette er en dårlig mini-PC, eller at jeg misliker mini-PCer. Men alle PCer har bruksområder de passer mer eller mindre godt til, et maxi-tower passer dårlig som bærbar feks. Jeg synes personlig ikke fordelen med en mini-PC kommer til sin rett som HTPC som diskusjon kom inn på her. Jeg synes det er en realtivt saklig ting å påpeke, selv om alle ikke er enig i det. Er det noen vits å prøve å framstille dette som en diksujon med to steilene fronter mot hverandre? For det oppfatter jeg den ikke som. AtW 4 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 To grupper snakker i slike tråder: folk som er enige eller uenige i beslutningene Apple tar fordi de vurderer å kjøpe produktet, og fjotter som på grunn av en ideologisk motsetning til Apple produkter ikke klarer å la være å fortelle folk hvor dumme de er. 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Personlig har jeg ihvertfall ikke sagt at dette er en dårlig mini-PC, eller at jeg misliker mini-PCer. Men alle PCer har bruksområder de passer mer eller mindre godt til, et maxi-tower passer dårlig som bærbar feks. Jeg synes personlig ikke fordelen med en mini-PC kommer til sin rett som HTPC som diskusjon kom inn på her. Jeg synes det er en realtivt saklig ting å påpeke, selv om alle ikke er enig i det. AtW Selvsagt ikke noe problem med innvendinger av den typen du kom med – tankene mine gikk i retning av en del andre innlegg her i tråden. Mea culpa, med andre ord. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Drar den FCP7?Hvis du vil og ikke er for utålmodig, ja. Men hvis du har svidd av såpass heftige summer på programvare er det passe absurd å senere kjøpe Mac mini, og jeg ville heller ikke kjøpt denne maskinen om et av hovedformålene er Final Cut-bruk.Ellers: positivt at maskinen blir testet på sine egne premisser. Konvertering til i-frame er ikke noe problem. Har du prøvd FCP7 og nyeste mini med dedikert GPU? Evn, er du sikker på at det fungerer "som det skal" ..? (se nedenfor) Kjører FCP 7 (og X) finfint på en eldre MBP med Core2Duo. Burde gå som en drøm på de nye Mac Miniene i forhold. FCP 7 drar dog ikke nytte av GPU - kan vel hende at FCP X blir mer problematisk. Burde uansett ikke være noe problem å redigere på de nye Mac Miniene, selv om Mac Pros er bedre egnet. FCStudio krever GPU (motion bl.a) og GPUer står på listen over FC7 req. Spørsmålet er da om det faktisk fungerer helt og holdent med FCP7 eller ei. HD3000 er ikke støttet og da det nærliggende å tro at Apple ikke orker legge til støtte for GPUen i minien, til fordel for FCPX - noe jeg ikke er ute etter i det hele tatt. Det jeg er redd for med andre ord er tåpelige feilmeldinger down the road, selv om det kanskje ikke har noe å si mtp GPU. PS: Flere jeg kjenner har hatt null problemer med FC7+HD3000, men som nevnt over, kunne jeg tenkt meg en knirkefri løsning. På forhånd takk. Endret 9. august 2011 av Jan Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hvordan kan du si at man må ha er receiver? Og at dere i det hele tatt gidder å rage over en test av et produkt dere ikke liker er jo på kanten til tragisk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hvordan kan du si at man må ha er receiver? Og at dere i det hele tatt gidder å rage over en test av et produkt dere ikke liker er jo på kanten til tragisk. Hvem er det som sier at man må ha en receiver? Og hvem er det som ikke liker produktet? Greit om du siterer de du svarer. AtW Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det sto på førsteside at man må ha receiver om man skal få noe nytte av den som HTPC. Skriver fra iPhone, kan sitere senere. Men et par poster i førstesiden vitner også om tendensen i alle tråder på forumet hvor man kommer inn på Apple: dissing fra winfanboyz. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 For meg blir det sånn at receiver tar opp såpass stor plass, at det er en enda større fordel at en Mac Mini er såpass kompakt som den er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Det sto på førsteside at man må ha receiver om man skal få noe nytte av den som HTPC. Skriver fra iPhone, kan sitere senere. Men et par poster i førstesiden vitner også om tendensen i alle tråder på forumet hvor man kommer inn på Apple: dissing fra winfanboyz. "Må" står i gåsetegn, det er et helt vanlig språklig virkemiddel for å signalisere at man ikke faktisk, og bokstavelig må ha en receiver. Poenget er at for de aller fleste er en receiver en nødvendig komponent i et HTPC-setup. AtW Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Men et par poster i førstesiden vitner også om tendensen i alle tråder på forumet hvor man kommer inn på Apple: dissing fra winfanboyz. Når ble dette en OS-diskusjon? Vennligst hold deg on topic. For øvrig har det vel vist seg at OSX har sitt segment blant operativsystemene for dataleie folk som trenger et enkelt (muligens simpelt) operativsystem som er lettfattelig og hvor læringskurven er lav og jevn. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Crapple, søppel som vanlig. Har et Apple produkt og det ligger godt synlig for å minne meg på hvor rævva teknologi kan være. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Men et par poster i førstesiden vitner også om tendensen i alle tråder på forumet hvor man kommer inn på Apple: dissing fra winfanboyz. Når ble dette en OS-diskusjon? Vennligst hold deg on topic. For øvrig har det vel vist seg at OSX har sitt segment blant operativsystemene for dataleie folk som trenger et enkelt (muligens simpelt) operativsystem som er lettfattelig og hvor læringskurven er lav og jevn. Åh. Så jeg som trenger et *nix-system og som samtidig ønsker noe brukervennlig har bommet? Ta en titt på en hvilken som helst tung datautdanningsinstitusjon, og du vil se to typer maskiner: Thinkpads med Linux og Macer med OS X. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Men et par poster i førstesiden vitner også om tendensen i alle tråder på forumet hvor man kommer inn på Apple: dissing fra winfanboyz. Når ble dette en OS-diskusjon? Vennligst hold deg on topic. For øvrig har det vel vist seg at OSX har sitt segment blant operativsystemene for dataleie folk som trenger et enkelt (muligens simpelt) operativsystem som er lettfattelig og hvor læringskurven er lav og jevn. Åh. Så jeg som trenger et *nix-system og som samtidig ønsker noe brukervennlig har bommet? Ta en titt på en hvilken som helst tung datautdanningsinstitusjon, og du vil se to typer maskiner: Thinkpads med Linux og Macer med OS X. Nei, du har truffet. En stor del av brukervennligheten er en lav og jevn læringskurve. 1 Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Åh. Så jeg som trenger et *nix-system og som samtidig ønsker noe brukervennlig har bommet? +1 Er i akkurat samme båt som deg. Hva er ikke bedre enn et (subjektivt) flott GUI, kombinert med et solid CLI når det trengs? Eneste som er litt synd i mine øyne er at det ikke er med native package manager. Vurderer denne maskinen sterkt som nas/web/altmulig server hjemme. Kommer da dog ikke til å kjøre OSX. Noen som vet om gode alternativer til denne? Gjerne vifteløse. Føler jeg kaster bort penger ved å kjøpe denne og ikke benytte meg av OS'et som følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå