tomsi42 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Det ble en trivelig aften med besøk av Fotovideos buss, et morsomt og godt foredrag, litt fotografering og en middag på TThai restaurant. Det ble noen bilder, så de poster vi her. Endret 8. august 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Jeg tok ikke så mange bilder i dag, men noen ble det jo. Vi var på et seminar/kurs holdt av Roger Brendhagen; både underholdene og lærerikt. Battle at Canon Hill FotoVideo has come to town Roser til trøst og minne Lek med linjer Litt rust må med Hva har Gorgat i søkeren? Lenke til kommentar
Breni Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 "lek med linjer" var særdeles flott Tom Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Takker for en flott tur. Jeg er vell egentlig et nytt fjes for de fleste, men noen kjente var det da. Takker for et flott treff, og ser frem til neste treff. Starter med et bilde jeg ikke helt er sikker på hva jeg mener om, men "mye" linjer på kryss og tvers. Bakken på Lillestrøm Torg kunne man fort fått noe spennende ut av. Ikke helt 100% fornøyd, men noe ble det i allefall Etter flere nyheter om spillersalg i LSK, salg som selvfølgelig ikke var ønskelige. Godt å da se flagget vaie i vinden, perfekt opplyst med en blå himmelbakgrunn Etter en liten periode med stengt Oslo S, har det også gjort sitt til at togene i Lillestrøm ikke har gått så fort forbi. Derimot i dag gikk trafikken igjen som normalt, og alt er vell takket være noe strøm de får ut av disse? Turen gikk som nevnt til Foto Video sitt Roadshow. Med lykkehjul vant jeg en gratis fotobok i fra Fotovideolaboratoriet. Blir spennende å se hva jeg putter inn i den. Som også tomsi hadde bilde av, Roger Brendhagen holdt et morsomt og lærerikt kurs for oss. Med all den optikken som Fotovideo hadde på taket av sin bil måtte vi jo bare ta en tur opp og prøve litt. Her er det blomsterfotografering med en Sigma 200-500 f/2.8 EX DG, med en 2x converter så det ble en 400-1000mm f5.6. Her er motparten av Tomsi sitt "battle at Canon Hill". Det var nok av fugler å ta bilder av på torget, men jeg har nok ikke øvd like mye med loff som Roger. Så lot de sitte stille når jeg tok bilde jeg. Ikke lett å panorere og følge med 400mm. Et bilde av Sigma sin "lille" herlighet Et knippe akamister på torget i Lillestrøm Tilbake til egen optikk og det og få bildene og fokusen til å sitte slik man vil ble noe lettere. "Rovdyr" i Lillestrøm. Har antagelig gått forbi dette gjerdet sikkert 100 ganger i år, men aldri sett noen grunn til å ta bilde av det Hva er dette? (heder og ære til den som ser det) Boksen med det rare i. Avslutter med et bilde av to nyssjerige akamister som lurer på hva denne boksen kan inneholde. Endret 9. august 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Takker alle som var med på utflukten i Lillestrøm. Her kommer et knippe bilder fra meg. Først ut er resultatet av slaget på "Canon hill" AKAM - 080811 - Lillestrøm-3.jpg by Johannes Andersen, on Flickr Og svaret på hva jeg hadde i søkeren er AKAM - 080811 - Lillestrøm-7.jpg by Johannes Andersen, on Flickr Jeg benyttet også sigmaen til å avbilde noen duer AKAM - 080811 - Lillestrøm-2.jpg by Johannes Andersen, on Flickr Tiden gikk, noe dette "soluret" viser AKAM - 080811 - Lillestrøm-1.jpg by Johannes Andersen, on Flickr Flokken gikk videre for å finne nye motiver AKAM - 080811 - Lillestrøm-4.jpg by Johannes Andersen, on Flickr Her kommer mine to siste for denne gang AKAM - 080811 - Lillestrøm-5.jpg by Johannes Andersen, on Flickr AKAM - 080811 - Lillestrøm-6.jpg by Johannes Andersen, on Flickr Så langt er min favoritt k-h-s sitt Rovdyr, jeg forsøkte også men bommet. Edit: la til kommentar. Endret 9. august 2011 av Gorgat 1 Lenke til kommentar
willym Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Her kommer mitt lille bidrag fra lillestrøm Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Burde jo ha fått slengt meg med Akamistene igjen snart, men mandager er dessverre reservert andre aktiviteter. S.u.k.k. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Takk for et hyggelig treff igjen. Det ble dessverre veldig smått bilder på meg, og av disse var det få igjen som jeg var sånn noenlunde ålreit fornøyd med. Kanonene var ladet på festningen. Jeg siktet på en stillesittende enslig due. Å treffe fugl i flukt måtte jeg gi opp (800mm L). Akamister har virkelig troen (på noen bilder) Ser frem til neste treff Endret 9. august 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
lessis Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Takker for et hyggelig treff på Lillestrøm. Hadde planlagt selve fotorunden ned mot Nitelva, men det må bli til en annen gang. Denne gangen ble tiden for knapp da vi tilbrakte for lang tid på torvet og på standen til FotoVideo, som jo kan ble dyrt for enkelte. (Nytt kamerahus kjøper en seg ikke hver dag ) Prøvde en av objektivene på taket av bussen. Duene fikk også forsøkt seg som fotomodeller Lekkert gress i en av blomsterurnene på torget Kanskje parkvesenet skulle rydde opp i rhododendronhekken? Hun og blomster hører sammen Her ble "Lek med linjer" fotografert. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Mange kreative bilder dere har lagt inn...jeg tok ikke så mange da jeg bekymret meg for den store mengden jeg hadde liggende fra Liverpool-turen, dessuten var min WB av en eller annen grunn kommet på "rosa", så jeg måtte avfarge alle bildene, her er noen: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå