skulegutan Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hei, noen som har noen tips til forbikjøringen? Er det mulig å stryke på dette? Hvordan foregår det osv? Setter pris på om noen kunne fortelle hva dere gjorde da dere hadde det! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Forbikjøringskurs? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Skal du kjøre forbi på oppkjøringen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) En dårlig forbikjøring er livsfarlig, så ja, det kan du absolutt stryke på. Som hovedregel er det nok best å ikke kjøre forbi under oppkjøringen, men hvis det går veldig sakte vil nok sensor forvente at du i det minste overveier det, og har en god grunn hvis du lar være. Hvis du kan og bør kjøre forbi, men ikke gjør det, virker det jo som om du unngår noe fordi du ikke mestrer det. Endret 8. august 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Når jeg begynner og tenke meg ltt om, og det er en del år siden jeg kjørte opp. Da hadde jeg jo slik langjøring, glattkjøring, og mørkekjøring. Mener at jeg da hadde forbikjøring i forbindelse med langkjøringen. Dette er en del av kjøretimene, er læringen du har sammen med kjørelæreren din, og ikke noe man "stryker" på. Lenke til kommentar
Pettah123 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Det heter forbikjørsingskurs og det varer en hel dag. Dette er en del av pakkene nå til dags Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Tror ikke min lokale kjøreskole hadde dette (kjøpte heller aldri noen pakke), men gudene skal vite at en del folk på veiene i dag hadde trengt det. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hadde heller ikke dette, skal sies dog at vi øvde på det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Du kan ikkje stryke på det. Dere er sikkert 2 eller flere biler som kjører forbi kverandre, i omtrent 30 km/t, er ikkje tricky. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 selve dagen, da du kjører i typ 5 timer sammens med en annen elev og øver på forbikjøring, er det ikke noe stryk eller godkjent som folk nevner. men i forhold til oppkjøring kan du helt klart stryke hvis du ikke kjører forbi, la oss si en traktor, men ligger heller bak den veiene deres skilles! sammtidig bør du være forsiktig når du kjører forbi, og du må være helt sikker på at det ikke er noen farlige situasjoner som kan dukke opp(sving, sideveier etc), ettersom det også er (såklart) stryk! 1 Lenke til kommentar
Pettah123 Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Vet du om jeg kommer til å kjøre med en gutt eller jente? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Forbikjøring samkjøres vanligvis med landeveiskjøring, og deles blant 2-4 elever i to biler. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Vet du om jeg kommer til å kjøre med en gutt eller jente? hvorfor er det relevant? Lenke til kommentar
leorat Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) brått! :!: brått! :!: EDIT: vet ikke hva som skjedde her.... Endret 9. august 2011 av leorat Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Du kan ikkje stryke på det. Dere er sikkert 2 eller flere biler som kjører forbi kverandre, i omtrent 30 km/t, er ikkje tricky. Eller i 90 km/t i 60-sonen fordi du ikke fikk med deg 60 km/t skiltet. Du kan si det sånn at kjørelæreren* ble rimelig gærn. Det var oversiktelig og fint, så eneste greia var jo at kjørelæreren kunne mistet lappen. At man kjører forbi hverandre i 30 km/t høres ut som ett verdiløst opplegg jeg hadde krevd penga tilbake for. *Det var ikke min vanlige kjørelærer, det er få jeg har kommet så dårlig overens med som han... Endret 10. august 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
Pettah123 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 gikk bra, eneste jeg fikk tiltalte for var at jeg kjørte i 110km/t i 70 sone, forbikjøring selvsagt.. men gikk nok litt for fort.. Noen som har noen tips videre til meg? I trinn 4 skulle jeg visst på noen langkjøringer osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå