Gå til innhold

Skytespill etter 22/07-2011


Spille skytespill etter 22. juli  

140 stemmer

  1. 1. Skal man spille skytespill etter Utøya-massakren?

    • Ja
      136
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

Hvordan blir det feil å sammenligne en av de verste episodene i Norge i nyere tid med drapene på Utøya? Var det ikke mange nok som ble drept?

Det var forsåvidt et "gjennomsnittlig" drap. Mediehysteriet var jo basert på at gjerningsmann var hvit og offeret var mørkhudet.

Det stiller ikke gjerningen som noe verre enn alle andre drap vi har hatt i den nyere tid

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si til faren din at han kan like gjerne hive TV'en ut av huset. Mye mer vold og slikt på den enn du noen gang kommer til å finne i et spill som Call of Duty.

 

Nå deltar man jo aktivt i dataspill, noe man ikke gjør i samme grad når det gjelder film og TV. Men jeg er selvfølgelig enig. Tanken hans er sikkert god, men den er helt på viddene. Og jeg er nesten litt bitter på mediene på måten de har taklet denne saken på. Husker fortsatt han gamle dinosauren av en psykolog(eller hva han nå var) som ble hentet fram av NRK så snart man visste at Breivik spilte WoW, og han ble så klart sjokkert over det at Breivik fikk en episk følelse av å drepe en boss i WoW..en følelse mer eller mindre alle som har raidet i WoW kjenner til.

 

Jeg blir bare oppgitt når man nok en gang angriper spillere, mens TV-serier som Dexter og True Blood, som Breivik også likte, ikke er så ille ifølge mediene. Eller hva med musikk? Det er jo musikk som Breivik beskriver mest som motivasjonsmiddel, så da må vi vel slutte å høre på musikk også da? Dette blir for dumt.

 

Men det dummeste av alt er jo hvor mye mediene fokuserer på spill, mens våpen knapt nok har blitt nevnt. Breivik hadde vel 3 lovlige våpen om jeg ikke tar helt feil, og det var vel 2 av disse han brukte på Utøya. Men det er visst ikke så farlig som det å drepe drager i WoW..

Lenke til kommentar
Hvordan blir det feil å sammenligne en av de verste episodene i Norge i nyere tid med drapene på Utøya? Var det ikke mange nok som ble drept?

Det var forsåvidt et "gjennomsnittlig" drap. Mediehysteriet var jo basert på at gjerningsmann var hvit og offeret var mørkhudet.

Det stiller ikke gjerningen som noe verre enn alle andre drap vi har hatt i den nyere tid

 

Det er så, men jeg refererte til dette:

 

Jeg husker godt Holmlia-drapet, Vikingkylling. Men det blir litt feil og sammenligne dette med det. Det er forsåvidt en av de verre episodene i Norge i nyere tid, men dette er mye verre, kanskje mer likt 9.11? Og den datoen husker alle, fremdeles.

 

Han sier det er et av de verste episodene i Norge i nyere tid, så hvordan er Utøya verre?

Lenke til kommentar
Hvordan blir det feil å sammenligne en av de verste episodene i Norge i nyere tid med drapene på Utøya? Var det ikke mange nok som ble drept?

Det var forsåvidt et "gjennomsnittlig" drap. Mediehysteriet var jo basert på at gjerningsmann var hvit og offeret var mørkhudet.

Det stiller ikke gjerningen som noe verre enn alle andre drap vi har hatt i den nyere tid

 

Det er så, men jeg refererte til dette:

 

Jeg husker godt Holmlia-drapet, Vikingkylling. Men det blir litt feil og sammenligne dette med det. Det er forsåvidt en av de verre episodene i Norge i nyere tid, men dette er mye verre, kanskje mer likt 9.11? Og den datoen husker alle, fremdeles.

 

Han sier det er et av de verste episodene i Norge i nyere tid, så hvordan er Utøya verre?

 

Unnskyld meg, men spør du hvordan 69 drap er verre enn 1 drap?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...