Gå til innhold

athlon 1000 hvilken temp er normalt på cpu ??

asle

Anbefalte innlegg

cpu en er ikke overklokket eller noe og kjører på idle ca 49-55 grader er ikke dette litt mye kjøpte goop og smurte på (cpu holdt 60 grader før goop)og har fjernet noise killer på vifta i powersupply har også en vifte foran i kabinettet (atx miditower)fra powersupply på et eldre kabinett så nå hørest PC-en nesten som en jumbojet

kan i allefall ikee høre hardisken lengere he he

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-05 23:02, Thargoth skrev:

har en atlon XP1700+ (1466mhz) i et aopen HQ08 (maxi-tower), og har relativt "standard" prosessorvifte, og har ikke noe annen vifte i kabinettet... Den prosessoren holder ca 55 grader hvis det er load på. (divx-avspilling)

-Thomas-

Å spille av en DivX er ærlig talt knapt å kalle for "load" for en prosessor på en slik hastighet...

Lenke til kommentar

http://www.naggelgames.de/vcool/VCool.html

Den senker strømforbruket ved idle, på samme måte som intel har som standard. Dvs. hele tiden mens jeg driver med vanlig jobbing (kjører f.eks. 2 word/4 explorer/outlook + + ). Skjønner ikke hvordan jeg greide meg uten! Dvs. hvordan PC-en min greide seg uten. Huff, tempen må jo ha vært oppe i 70 på full load. *grøss* Veldig kjekt med temperaturmåler nede i systray også. Merker når en prosess låser seg og krever 99% cpu, for da stiger tempen.

Fred

Lenke til kommentar

jeg har også fjernet sidepanelet på kabinettet og idle sank så til 37 grader så da var jeg så fornøyd at jeg kobla på noise killeren på powersupply en i gjen og kobla ut vifta foran på kabinettet igjen og den holder 39 grader nå på idle cool!!

nå kan jeg høre både harddisk og andre svake lyder i gjen :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...