MidnightCreep Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hei Har en 2009 modell bil som fortsatt er nybilgaranti på, på denne er det konstatert kast i bremser foran+bak, rundt 25 000 km... Fikk vite det på service,er ikke dette noe meget tidlig å få ødelagt skiver og bremser på ? Er ikke dette en garanti/reklamasjon...Bilen er kjørt under normale forhold,siden det fortsatt er nybilgaranti på den... Noen som har erfaring med slikt ? takk takk Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Bremser er jo en slitedel og det gjelder jo ikke garantien på, men du kan vel forhandle for jeg er enig i at det er alt for tidlig for at bremsene skal få kast. På en annen side så er det jo veldig lett og få kast i skiver om du bremser mye og plutselig kjører i en vanndam. Kan nok bli vanskelig og få det dekket. Endret 8. august 2011 av Gryterett Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Om du bruker bremsene feil skal det ikke mye til for å få kast i de. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 SKT : Hvordan bruker du bremsene feil? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 SKT : Hvordan bruker du bremsene feil? Bremse til bremsene er rødglødende og så kjøre ut i en dam sånn at vannet står halvveis opp på hjulet! Da blir det skikkelig risting i rattet etterpå! 1 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Haha, joda, men jeg tror ingen gjør det og så spør om det går på reklamasjon/garanti. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Som Luske_Ludvig sa, bremse til skivene blir rødglødende. Skal ikke så alt for mye til om du har fullastet bil på vei ned fra fjellet. Lenke til kommentar
MidnightCreep Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Da er bremsene byttet på garanti, foran og bak, fullt sett... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Som Luske_Ludvig sa, bremse til skivene blir rødglødende. Skal ikke så alt for mye til om du har fullastet bil på vei ned fra fjellet. Bremse på girene, anyone? 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Nettopp! Legg merke til at det jeg forklarte her var det jeg kaller feil bruk av bremsene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Nettopp! Legg merke til at det jeg forklarte her var det jeg kaller feil bruk av bremsene. Har hendt flere ganger når jeg kjører E39 nordover fra Bergen at jeg blir liggende bak biler og det stinker svidde bremser. En gang ned Aurlandsdalen, så stod røyken ut fra en Golf. Tok han igjen ved lysreguleringen og gikk fram til fyren og sa at han ikke måtte kjøre bremsene for varm. Fyren så ut som et spørsmålstegn... Tror ikke meldingen gikk inn. Endret 18. august 2011 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg syns det er så artig å ligge bak biler i bakker, som driver morsekode med bremselysene, og jeg rører ikke bremsepedalen, bare legger ned ett gir og tar livet med ro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå