bobbo_ Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 En kamerat hadde problemer med PC-en sin, så jeg sa han kunne teste delene sine i min. Etter å ha satt i RAM-brikken (én av mine, én hans i. Samme merke, men hans var større og med annen timing) lyser MemOK!-lyset på hovedkortet, og jeg får ikke POST. Mistenker at han satt i brikka feil når han skulle teste, og at det kanskje ikke var lurt å blande. Har prøvd: Trykke MemOK! Flytte RAM (bare én brikke, eller begge to) Bruke det interne skjermkortet Koble fra HDD/CD Reset CMOS, med fjerning av batteri Starte uten brikker i MemOK! lyser uansett, og jeg får ikke POST. Jeg begynner å helle mot at han ødela HK når han satt i RAM-brikka si, men jeg håper noen her kan fortelle meg en magisk måte å fikse maskinen på. Hvis HK er ødelagt, er det sannsynlig at RAM eller andre ting også har røket? Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Dette hjalp for meg: - Sett inn bare en minnebrikke i DIMM_A2, altså slotten nest nærmest CPU'en. - Dra ut strømforsyningskontakten fra veggen (slik at PC-en ikke har strøm) - Trykk på Reset knappen på hovedkortet ditt - Sett inn igjen strømforsyningskabelen - Skru på PC-en. Hvis du ikke har en reset knapp på hovedkortet så vet jeg ikke hva du må gjøre Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Hvis ikke, så er det ganske stor sannsynlighet for at hovedkortet har tatt kvelden? Eller er det kanskje RAM-en som har tatt kvelden? Noe annet i tillegg? Kan jeg ødelegge noe ved å kryssteste delene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå